تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798349809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دهه کرامت فرصت مغتنمی برای فعالیت های فرهنگی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد: دهه کرامت فرصت مغتنمی برای فعالیت های فرهنگی است شیراز- ایرنا- دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت:دهه کرامت فرصت مغتنمی برای مشخص کردن خط و مشی فعالیت های فرهنگی مناسب در کشور است.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در شیراز بیان کرد:برای تدارک برنامه های دهه کرامت امسال، به غنای محتوایی برنامه ها در زمینه های مختلف توجه ویژه شده است.
وی افزود:امسال نیز مانند سال های پیشین در بخش ساماندهی مبلغان و بهره گرفتن از آنان در دهه کرامت، برنامه ریزی شده است و در این دهه شاهد فعالیت های مناسب و موثر فرهنگی و مذهبی خواهیم بود.
رییس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در بخش دیگری از مطالب خود اظهار داشت: دشمنان دین اسلام می کوشند با ارائه الگوهای بدلی از دین، پاسخگوی نیازهای مردم دنیا باشند و راه نجات را به آنان نشان دهند؛ ما نیز ضروری است شخصیت های برجسته و الگوهای وارسته خود را به مردم دنیا معرفی کنیم.
وی بابیان این که دشمن درصدد معرفی چهره متفاوتی از اسلام به مردم جهان است ، گفت: ما باید در این نبرد فرهنگی داشته های فرهنگی و معنوی خود از جمله زندگی اهل بیت و ائمه معصومین (ع) و امامزادگان را نشر دهیم.
ارباب سلیمانی بیان داشت: ما باید به عنوان داعیه دار فعالیت های فرهنگی و مذهبی در جهان، الگوهای مناسب از زندگی اهل بیت(ع) و تاسی به سیره عملی آنها را به جامعه جهانی ارائه دهیم و این مهم نیازمند برنامه ریزی و هدف گذاری مشخص است.
وی گفت: احیای راه اهل بیت و ائمه اطهار (ع) از طریق شناخت راه آنها و معرفی صحیح آنها به مردم امکان پذیر است.
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد:سه هجرت مهم شامل هجرت پیامبر اسلام(ص)، امام حسین(ع) و امام رضا (ع) در تاریخ زندگی مسلمانان زندگی ساز بوده است و برکات این هجرت ها در زندگی مسلمانان از جمله ملت ایران جاری و ساری است.
ارباب سلیمانی بیان کرد: مردم استان فارس از دیرباز در ادب، فرهنگ، فرزانگی و معنویت در کشور زبانزد بودند و وجود صدها امامزاده جلیل القدر در این خطه، نمونه بارزی از ولایت مداری و دینداری مردم فارس است.
وی اظهارداشت: در چند سال اخیر حرکت هایی درسطح ملی و فراملی برای معرفی شخصیت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در کشور و استان فارس انجام شده است.
او اضافه کرد: امسال روز ششم ذیقعده که به عنوان بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) نامگذاری شده مصادف با روز جمعه است به همین سبب می کوشیم از ظرفیت 830 جایگاه نماز جمعه در کشور برای تبیین شخصیت این امامزاده واجب التعظیم استفاده کنیم.
از یکم ذیقعده سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.
روز ششم ذیقعده که در میانه این دهه قرار دارد به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) نامگذاری شده است .
امسال این دهه از 25 مرداد جاری آغاز می شود و تا چهارم شهریور ادامه دارد.

** مرکز همایش های حرم مطهر شاهچراغ (ع) افتتاح می شود
دبیر هیات امنای آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) نیز در این نشست گفت:تا یک ماه آینده فاز نخست مرکز همایش های حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) افتتاح می شود.
سید احمدرضا دستغیب افزود:این مرکز متشکل از سالن های چند منظوره برای برگزاری دوره های آموزشی، سالن های آمفی تئاتر و مکان مناسبی برای پذیرایی و اقامت زائران در قالب اردویی و گروه های مختلف است .
وی بابیان این که این مرکز همایش ها در ضلع شمالی حرم مطهر شاهچراغ (ع) ایجاد شده است ، اظهار کرد: گروه ها، نهادها و سازمان ها در کشور درخواست های فراوانی برای زیارت این حرم مطهر دارند و این مرکز می تواند در اختیار این گروه ها قرار گیرد.
او اضافه کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در طرح جامع توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) و در پی آزادسازی مجموعه بین الحرمین و محیط پیرامونی این حرم مطهر، قطعه زمینی برای ایجاد زائر سرای ارزان قیمت در اختیار استان ها قرار می گیرد.
وی ادامه داد: برای ارائه خدمات مناسب به زائران حرم مطهر شاهچراغ (ع) از تجربیات موفق دیگر حرم های مطهر در داخل و خارج از کشور الگوبرداری شده و بر اساس تدابیر صحیح منطقه ای در دست اجرا است.ک/2
3002 /6118 /1596



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن