تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798544162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجوز بارگیری از ایستگاه باز بین المللی بناب صادر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مجوز بارگیری از ایستگاه باز بین المللی بناب صادر شد زنجان - ایرنا - مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور گفت: مجوز بارگیری با کد 0710 از ایستگاه باز بین المللی بار بناب از راه آهن و گمرک جمهوری اسلامی ایران اخذ و این ایستگاه تبدیل به ایستگاه باز بین المللی شد.


علی خدایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه آهن حوزه شمالغرب کشور راه اندازی ایستگاه باز بین المللی بار بناب را به دلیل نبود این نوع ایستگاه در حوزه استان زنجان، سال ها پیگیری کرده است.
وی با بیان اینکه ایستگاه باز بین المللی بار بناب یک ایستگاه بعد از سلطانیه قرار دارد، یادآورشد: دو ایستگاه باری خارج از حوزه این استان در استان های قزوین و مراغه فعال است و در این ایستگاه ها ترانزیت خارجی، حمل و بارگیری می شود.
مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور گفت: ایستگاه باز بین المللی بناب، مبدا و مقصد بار ترانزیت در سطح شبکه های راه آهن های دنیا (UIC) شده است.
خدایی تاکید کرد: شبکه های عضو اتحادیه بین المللی راه آهن ها می توانند از این ایستگاه به عنوان مبدا و مقصد کالا استفاده کنند.
اتحادیه بین المللی راه آهن ها در سال 1922 پس از برگزاری کنفرانسی متشکل از نمایندگان بسیاری از دولت ها با هدف یکنواخت کردن مقررات و شرایط بهره برداری از راه آهن تاسیس شد.
مقر این اتحادیه در شهر پاریس کشور فرانسه است و این اتحادیه تنها سازمان تجاری است که در سطح جهانی به نیاز های حمل و نقل ریلی می پردازد و برای همکاری های بین المللی میان شرکت های راه آهنی اعم از دولتی و غیردولتی به وجود آمده است. UIC به عنوان بزرگترین سازمان همکاری بین المللی راه آهنی شناخته شده است که هم از نظر تعداد اعضا و هم از نظر طیف گسترده فعالیت ها مطرح است.
راه آهن جمهوری اسلامی ایران از سال 1326 هجری شمسی مطابق با سال 1947میلادی، رسما به عضو اتحادیه بین المللی راه آهن ها شد.
وی خاطرنشان کرد: بارگیری کالا و بار از ایستگاه باز بین المللی بناب به هر نقطه ای از دنیا انجام می شود و محدودیتی در جابجایی محموله وجود ندارد.
خدایی کد ایستگاه باز بین المللی بناب را 0710 بیان کرد و افزود: این کد به همه راه آهن های دنیا ابلاغ شده است.
مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور گفت: نیمه خرداد امسال عملیات تخلیه بار در این ایستگاه شروع و بالغ بر 150 واگن، هفت هزار تن محموله خاک روی تا 31 تیر در این ایستگاه تخلیه شده است.
خدایی با اشاره به اینکه این محموله ها مربوط به خاک شرکت های کالسیمین و روی است که از کشور ترکیه بارگیری و در ایستگاه باز بین المللی بناب تخلیه می شود، اظهار کرد: مراجعات متعددی از شرکت های مختلف در خصوص حمل و بارگیری کالا انجام شده است که با همکاری بیشتر گمرک این بارها جذب خواهد شد.
وی مزایای حمل و نقل ریلی نسبت به حمل و نقل جاده ای را کاهش آلودگی و مصرف سوخت و حمل و نقل انبوه برشمرد و یادآورشد: حمل و نقل بار هر قطار با یک دیزل حدود هزار و 700 تن در یک مرحله جابجایی است و با دو دیزل این مقدار حمل به دو برابر افزایش می یابد.
خدایی افزود: یک هزار و 700 تن بار اگر با کامیون حمل شود موجب ایجاد ترافیک در جاده ها می شود و علاوه بر آن ایمنی در خطوط ریلی به نسبت جاده ها بیشتر است.
مدیر کل راه آهن شمالغرب کشور یکی از شاخصه های توسعه یافتگی دنیا را بخش حمل و نقل ریلی دانست و گفت: باید همه مسوولان کشور به جهتی حرکت کنند که کامیون ها از جاده ها حذف و حمل بار از طریق خطوط ریلی انجام شود.
خدایی تاکید کرد: باید از پتانسیل موجودی که باعث توسعه یافتگی می شود استفاده بهینه داشته باشیم و مسوولان استان زنجان و شهرستان ها در این امر تاثیر گذارند و باید راه آهن منطقه شمالغرب کشور را یاری کنند تا حرکت ملی انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: حرکت ملی موجب کاهش تلفات و ترافیک جاده ای، سوخت زیاد و آلودگی و مخاطرات دیگر خواهد شد و می توانیم از حمل و نقل ایمن، پرحجم و ارزان ریلی بهره مند شویم.
مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور گفت: ایستگاه باز بین المللی بناب نیازمند آسفالت 600 متری راه دسترسی است و در حال حاضر سکوی تخلیه و بارگیری این ایستگاه در دست ساخت قرار دارد که تا 10 روز آینده به اتمام می رسد.
خدایی مشخصات این سکو را به طول 60 متر و عرض هفت متر بیان کرد و افزود: در آینده ای نزدیک این ایستگاه به طور رسمی به بهره برداری خواهد رسید.
ایستگاه باز بین المللی بناب در منطقه شمالغرب کشور به همه تجهیزات مورد نیاز از قبیل دوربین های مداربسته، اینترنت، خط تلفن، انبار و دیگر موارد ضروری مجهز شده است.
با راه اندازی این ایستگاه، امکان صادرات و واردات کالا و بار از کشورهای مختلف فراهم شده است و ایستگاه زنجان فقط ایستگاه مسافری شد.
استان زنجان دو برابر نیاز، تولیدات کشاورزی دارد و فعالیت سیستم بار اندازی بار در منطقه شمالغرب کشور بسیار مهم و تاثیر گذار است.
در سفر رییس جمهوری به این استان، برای اولین بار نقطه آماد برای استان زنجان تعریف شد که این استان در قسمت میوه شمال کشور به لحاظ خارج بودن از مرز و داشتن امنیت منطقه بسیار مناسبی است و باید این نقطه در نظر گرفته شود.
مهمترین نیاز نقطه آماد استفاده از راه آهن بود که این موضوع با راه اندازی ایستگاه باز بین المللی بار بناب فراهم شد.
حوزه استحفاظی راه آهن منطقه شمالغرب کشور از کیلومتر 124 محور تهران - آذربایجان، ورودی ایستگاه کهن دژ در استان قزوین شروع می شود و در خروجی مهاباد کیلومتر 693 محور آذربایجان غربی به پایان می رسد.
7325/6085









03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن