تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798502480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکل بسياري از طرح‌ها در ايران، نه مالي بلکه ساختاري است/ تهيه برنامه دو ساله اضطراري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۳۲ب.ظ)
يک اقتصاددان پيشنهاد داد: مشکل بسياري از طرح‌ها در ايران، نه مالي بلکه ساختاري است/ تهيه برنامه دو ساله اضطراري موج - يک اقتصاددان با اشاره به اين که مشکل بسياري از طرح‌ها در ايران، نه مالي بلکه ساختاري است، گفت: هم اکنون زمين بازي، آماده بازي نيست و تا زماني که قوانين اداري اصلاح و مقررات بازدارنده برچيده نشود، سرمايه گذاران به ميدان نخواهند آمد.
به گزارش خبرگزاري موج، بايزيد مردوخي، مشاور وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي، در زمينه سياست‌گذاري و توسعه، به لوازم و مقدمات يک برنامه توسعه خوب اشاره کرد و افزود: در برنامه ششم توسعه کارهايي را بايد انجام دهيم که 50 سال است نکرده‌ايم؛ از جمله اين که مشکلات نظام تدبير را حل کنيم.
وي سپس با اشاره به برخي آفت‌ها و آسيب‌هاي برنامه‌هاي توسعه گفت: برنامه ششم نبايد تبديل شود به برنامه اي که صرفاً حرف‌هاي کلان مي زند.
مردوخي که يکي از مؤثرترين چهره‌هاي برنامه‌ريزي چهار دهه اخير ايران بوده است، اظهار داشت: برنامه توسعه اي که 300- 200 ماده قانوني دارد و تجربه هم نشان داده که بسياري از آن‌ها قابليت اجرا ندارد، پاسخگوي شرايط اقتصادي – اجتماعي کشور نيست، لذا آن بخش‌هايي از برنامه که پش از اين تجربه شده و مثمر ثمر نبوده است، بايد مورد بازنگري قرار گيرد.
مشاور وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي در زمينه سياست‌گذاري و توسعه سپس پيشنهاد کرد: يک برنامه دو ساله اضطراري متناسب با شرايط فعلي کشور تهيه و اجرايي شود.
دبير سابق هيات امناي حساب ذخيره ارزي در ادامه گفت و گو با سنا اظهار داشت: برخي فکر مي‌کنند همين که توافق در وين مبادله شد، ديگر ما به اقتصاد سوئيس برگشته‌ايم! اما شما اگر الان 500 ميليارد دلار هم در اين اقتصاد تزريق کنيد، تا زماني که اين پول در جاي صحيح خود سرمايه گذاري نشود، تحولي رخ نخواهد داد.
مردوخي ادامه داد: وقتي سيستم اداري به سرمايه گذاري راه نمي‌دهد و سرمايه گذار داخلي يا خارجي حتي بعد از شش ماه دوندگي موفق به دريافت يک مجوز ساده براي زمين و آب و برق و گاز نمي‌شود، بخش عمده پول‌ها به سمت واردات خواهد رفت.
وي همچنين با تاکيد بر ضرورت اصلاح ساختار نظام بانکي، متناسب با شرايط فعلي کشور گفت: هم اکنون دست نظام بانکي از منابع، خالي است؛ چرا که اين منابع به سمت فعاليت‌هاي بنگاه داري حرکت کرده است.
مشاور وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي در زمينه سياست‌گذاري و توسعه با اشاره به اين که 300 ميليارد دلار پول براي سرمايه گذاري جديد و توليد نياز است، افزود: با اين حال تنها راه اصلاح وضع فعلي تزريق پول و دلار نيست و نظام بانکي بايد اصلاح شود.
اين کارشناس مسائل اقتصادي با اشاره به برخي ظرفيت‌هاي مناسب اقتصادي در کشور گفت: صنايع تبديلي کشاورزي، صنايع تبديلي معدني، آي سي تي، و کشاورزي از جمله زمينه‌هايي است که در آن مزيت رقابتي داريم. اما زماني شاهد گشايش در وضع موجود خواهيم بود که توليد و سرمايه گذاري اعم از خصوصي، دولتي، خارجي يا داخلي راه بيفتد و آدم‌هايي که تخصص آن‌ها «نه» گفتن به متقاضيان کار و سرمايه گذاري است، از سيستم اداري کشور کنار بروند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن