تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815489651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفي ۱۰ قدرت فوتبال دنيا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۴۵ق.ظ)
معرفي ۱۰ قدرت فوتبال دنيا موج - در ميان ۱۰ نفر از ۵۰ چهره‌اي که توسط ESPN از آخر به اول رونمايي شده‌اند، نام آرسن ونگر، يک واسطه ايراني و يک دادستان زن آمريکايي ديده مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، در حال حاضر محبوب‌ترين ورزش جهان قلمروي نفوذ و قدرت چه کساني است؟ بانفوذترين چهره‌هاي دنياي فوتبال را مي‌شناسيد؟ آيا تصور مي‌کنيد گردانندگان «بازي زيبا» اصلا فوتبالي باشند يا اين که «مستطيل سبز» عرصه تاخت و تاز تاجران، سياستمداران و فرصت طلباني است که در پي جاه طلبي‌هاي سياسي و اقتصادي خود باشند؟ شايد هم براي فرونشاندن عطش قدرت طلبي‌شان شيفتگان و هنرمندان فوتبال را مثل توپ بازي مي‌دهند؟
پاسخ گابريله مارکوتي، نويسنده سرشناس فوتبال به اين پاسخ‌ها چندان دلگرم کننده نيست. اين تحليلگر ايتاليايي به همراه همکارانش در شبکه ورزشي آمريکايي «ESPN» ساعتي پيش معرفي مسلسل‌وار 50 تن از بانفوذترين شخصيت‌هاي دنياي فوتبال را آغاز کردند.
مارکوتي مقدمه معرفي سياهه قدرتمندان مستطيل سبز را اين چنين آغاز مي‌کند: «نفوذ و قدرت از پول و اعتبار سياسي مشتق مي‌شود. فوتبال هم از زندگي حقيقي متفاوت نيست. در طرف پول، بعضي‌ها جمع‌آوري کننده هستند و بقيه يا سرمايه خود را تزريق کرده يا نقش دروازبان نقدينگي آدم‌هاي ديگر را بازي مي‌کنند. سايرين هم «باز توزيع‌کنندگان» هستند که تصميم مي‌گيرند پول بايد به چه شکل جريان يابد و با چه سرعتي ماشين عظيم فوتبال جهاني به صورت موثر عمل کند. در طرف اعتبار، شما افراد (محلي) را داريد که کم و بيش انتخاب شده‌اند تا منافع خود يا موکل‌هاي‌شان (انتخاب کنندگان) را برآورده سازند. هر چقدر پول کم بياورند با توانايي‌شان چه در وضع کردن قوانين و چه در برنامه‌ريزي‌ها يا انحصارهاي پيرامون خودشان مي‌سازند».
اين تحليلگر ايتاليايي با اين تعاريف زمينه‌چيني مي‌کند تا از معرفي 50 چهره بانفوذ فوتبال چندان متحير نشويم. 50 چهره‌اي که توسط ESPN از آخر به اول رونمايي مي‌شوند؛ افرادي که نفرات پنجاهم تا چهل‌ويکم آنها مشخص شده‌اند و در ميان اين ده نفر يک واسطه ايراني تبعه بريتانيا و يک دادستان زن آمريکايي ديده مي‌شود و همينطور نام رئيس کويتي شوراي المپيک آسيا؛ رئيس اتحاديه فوتبال جزيره، يک مربي سرشناس فرانسوي و البته برادرزاده سپ بلاتر، رئيس در شرف استعفاي فيفا هم در اين فهرست هستند. در زير نفرات پنجاهم تا چهل و يکم اين ليست معرفي شده‌اند.
50- ديويد چانگ (رئيس کنفدراسيون فوتبال اقيانوسيه)
49- خانم لورتا لينچ (دادستان پرونده فساد سران فيفا در دادگاه نيويورک)
48- کيا جورابچيان (واسطه فوتبال و مالک شرکت واسطه‌گر ام اس آي)
47-بارني فرانسيس (مدير اجرايي شبکه اسکاي اسپورتز انگليس)
46- زدراوکو ماميچ (پدرخوانده فوتبال کرواسي و مدير اجرايي باشگاه دينامو زاگرب)
45- گوردون تيلور (رئيس اجرايي اتحاديه بازيکنان حرفه‌اي فوتبال انگليس PFA)
44- شيخ احمد الفهد الصباح (عضو خاندان سلطنتي کويت، رئيس شوراي المپيک آسيا و نامزد احتمالي رياست فيفا)
43- فيليپ بلاتر (رئيس شرکت مالک کليه حقوق رسانه‌اي فيفا و برادرزاده سپ بلاتر رئيس فعلي فيفا)
42- ژرژ نونو پينتو داکوشتا (رئيس باشگاه پورتوي پرتغال)
41- آرسن ونگر (سرمربي فرانسوي باشگاه آرسنال انگليس)
سياهه کامل 50 قدرتمند فوتبال قرار است به صورت شمارش معکوس تا روز جمعه 24 جولاي (2 مرداد) منتشر شود. البته بعيد است نام ايراني ديگري در ميان باشد. اگرچه احتمال دارد پاي زن‌هاي بيشتري به ميان بيايد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن