تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803292322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شست‌و‌شوی خودرو بدون آب با فناوری ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
 سازمان غذاو دارو شست‌و‌شوی خودرو بدون آب با فناوری ایرانی

مهر تایید وزارت بهداشت بر نخستین نانوشوینده طبیعی غیرالکلی؛
شست‌و‌شوی خودرو بدون آب با فناوری ایرانی
سازمان غذا و دارو، نانومقیاس بودن، کارایی، ایمنی و پایداری نخستین نانوشوینده غیرالکلی شیشه و نمایشگرهای ال سی دی و ال ای دی ساخت محققان ایرانی را تایید کرد.



به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، مهرتاش هدایتی منش، مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده این محصول و از مخترعان شوینده غیر الکلی اظهار داشت: اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت نانومقیاس بودن، کارایی، ایمنی و پایداری محلول شیشه پاک کن و پاک کننده ال سی دی و ال ای دی مبتنی بر نانوشوینده تولیدی این شرکت را تایید کرده است.

 
وی تصریح کرد: شرکت تحقیقاتی تولیدکننده این محصول از حدود 14 سال پیش در راستای تولید محصولات وارداتی مورد نیاز صنایع از طریق مهندسی معکوس فعالیت دارد و در مراحل انجام تحقیقات بر روی یکی از پروژه ها که با فناوری نانو و مواد طبیعی کار می شد به طور تصادفی متوجه خاصیت شویندگی بالای این محصول شدیم و از آن زمان وارد فرآیند فرمولاسیون و تولید این محصول شدیم. قدرت شویندگی ترکیب نانوشوینده تولیدی کیمیا شیمی سهند که برای شست و شوی شیشه و سطوح صیقلی مختلف قابل استفاده است با بررسی زاویه تماس و کشش سطحی در آزمایشگاه دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف ارزیابی و بالاتر از نمونه‌های شوینده موجود در بازار اعلام شده است.


هدایتی منش گفت: علاوه بر محلول شیشه پاک کن و پاک کننده ال سی دی و ال ای دی محصول دیگری با عنوان نانوشوینده غیرالکلی خودرو با ترکیب گیاهی ساخته و عرضه شده است.

 
وی گفت: با استفاده از این شوینده جدید که خاصیت آنتی باکتریال قوی آن به تایید از آزمایشگاه انستیتو پاستور ایران هم رسیده است، ضمن صرفه جویی فوق العاده در مصرف آب از مخاطرات ناشی از مصرف شوینده های موجود در بازار از جمله شوینده های چینی لاستیک خودرو که به دلیل خاصیت قلیایی بالا به شدت از استحکام لاستیک می کاهند، پیشگیری می‌شود.

 
هدایتی منش اظهار داشت: این ترکیب شوینده جدید که فاقد هر گونه نمونه مشابه بوده و با فرمولاسیون و شیوه های ابتکاری تولید شده گواهی ثبت اختراع و گواهی اندازه ذرات از پژوهشگاه صنعت نفت را دارد و قادر است بدون نیاز به آب بخش های مختلف خودرو از جمله بدنه، موتور، رینگ و لاستیک ها را کاملا تمیز کند.

 
این پژوهشگر شیمی با اشاره به قدرت پاک کنندگی بسیار بالای نانوشوینده ابداعی که توان زدودن انواع آلودگی از سطوح مختلف را دارد، اظهار داشت :برای استفاده از این شوینده کافی است مقدار کمی از محلول داخل بطری روی خودو اسپری شده و سپس با پارچه تمیز روی آن کشیده شود.بدین ترتیب نه تنها خودرو به طور کامل تمیز میشود که جلایی مشابه پولیش پیدا می کند.

 
هدایتی منش تصریح کرد: هر بطری نیم لیتری حاوی محلول نانوشوینده که با قیمتی بسیار ارزان عرضه می شود امکان شست و شوی خودرو به دفعات متعدد را فراهم می کند.

 
وی با اشاره به صادرات انبوه این محصول به کشورهای امارات و عراق و ترکیه اظهار داشت: با توجه به بحران خشکسالی و میزان آب فراوانی که برای شست و شوی هر خودرو مصرف می شود استفاده از نانوشوینده ابداعی که قادر است بدون آب به بهترین نحو خودرو را تمیز کند، قدم مهمی در صرفه جویی مصرف آب و حفاظت از محیط زیست به شمار می‌رود./ایسنا/110



۳۱/۰۴/۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن