تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819042219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرق گزارش می دهد: فرجام نبرد دیپلمات ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شرق گزارش می دهد: فرجام نبرد دیپلمات ها تهران- ایرنا- روزنامه شرق در شماره روز سه شنبه سی ام تیر در توضیح تیتر یک نوشت: دومین روز تاریخی تیرماه ٩٤ رقم خورد. شش روز بعد از دستیابی به توافق هسته ای در وین، قطع نامه ٢٢٣١ شورای امنیت، این توافق را به اتفاق آرا تصویب کرد. قطع نامه ای که متضمن لغو تحریم های اعمال شده علیه ایران در برابر برخی محدودیت ها در یک زمان بندی مشخص است.


این روزنامه با بررسی موضوع احقاق حق «رستاخیز»، نوشت: احمدرضا درویش، کارگردان این فیلم سینمایی، که نتیجه ١٠ ساله فعالیت خود و همکارانش در هاله ای از ابهام و تعلیق به سر می برد، طی چندروز گذشته واکنش های بسیاری به منتقدان فیلمش نشان داد. او در آستانه عید فطر با لحنی تند دولت را خطاب قرار داد و گفت: «به دستور دولت تدبیر و امید! در معامله ای کاملا سیاسی در برابر جهل و بی اخلاقی، پژواک ندای حسین(ع) رستاخیز را از اکران سینماهای کشور پایین کشید... به قضاوت تاریخ، پرچم حسین(ع) با ندای مراجع عالیقدر، افراشته خواهد ماند».از سویی، مخالفان «رستاخیز» همچنان بر عدم اکران فیلم پافشاری می کنند و پلاکاردهایی مثل «اکران فیلم رستاخیز ممنوع» یا «من به اکران فیلم رستاخیز اعتراض دارم» مقابل وزارت ارشاد دست به دست می شود. هرچند در میان مخالفان سرسخت این فیلم سینمایی، چند نفر از سینماگران مدافع احقاق حق رستاخیز شدند و واکنش هایی نسبت به مشخص شدن شرایط اکران این فیلم نشان دادند.
روزنامه شرق با بازتاب عنوان روز پایداری در برابر «پایداری»، نوشت: علی لاریجانی و مردان نزدیکش در بهارستان تمام قد از توافق دفاع و از واپسین مصوبه شان حمایت کرده اند. پایداری آنها در برابر «جبهه پایداری» ها تا اینجای کار، ماراتنی نفس گیر بوده است و گویا کماکان ادامه خواهد داشت. رویارویی در روزی است که جواد ظریف و صالحی میهمانان صحن علنی مجلس خواهند بود؛ این دو بنا است امروز درباره توافق هسته ای به نمایندگان گزارش و به سؤال ها پاسخ بدهند. در این بزنگاه، کاظم جلالی، رئیس فراکسیون رهروان و نزدیک ترین چهره به رئیس مجلس، صریح تر از همیشه خطاب به دلواپس های بهارستان نوشته است: «پنهان نیست که دیپلماسی پرهزینه امروز، ره آورد کسانی است که دیروز برای رفتن به شورای امنیت سوت و کف می زدند و آن را صرفا کاغذپاره می دانستند. دیپلماسی پرهزینه امروز مربوط به کسانی است که دیروز در مقابل سخنان بیهوده ای همچون هولوکاست -که حتما به نفع رژیم کودک کش صهیونیستی تمام شده است- یا سکوت کرده بودند یا با رویکرد تشکیکی از آن حمایت کرده بودند».
این روزنامه با انتشار موضوع توافق هسته ای و آزمون کشورهای منطقه، نوشت: توافق حاصل شده بیش از هر چیز نشان داد توان مخالفان در مخالفت و کارشکنی با مذاکرات به جایی نرسیده است و مخالفان این توافق بزرگ ترین شکست خوردگان لقب گرفته اند و درصورتی که کشورهای منطقه مسئولانه به توافق بنگرند، می توانیم شاهد خاورمیانه ای امن تر در آینده باشیم. با همه این تفاسیر باید سیاست را براساس واقعیت ها پیش برد، نه براساس تفکرات کلیشه ای و دنباله روانه. باید پذیرفت در صورت تداوم سیاست هایی که در گذشته از سوی برخی کشورهای منطقه اتخاذ شده است، نتیجه همان خواهد شد که در گذشته بود. کشورهای منطقه باید به این واقعیت پی ببرند که امنیت خاورمیانه نیازمند یک هم افزایی و اراده سیاسی قوی همراه با رعایت احترام و تعامل متقابل است و کشورهایی که می توانند به امنیت، توسعه و رشد این منطقه کمک کنند، خود کشورهای منطقه هستند که برای تحقق این مهم تغییر در سیاست ها و الگوهای رفتاری کشورهای منطقه و بازمهندسی روابط با ایران به ضرورتی انکار ناپذیر تبدیل شده است که تأخیر در آن می تواند زیان های بسیاری به همراه داشته باشد و این امر به مثابه آزمونی است پیش ِروی کشورهای منطقه. روزنامه شرق با بررسی عنوان فیلترینگ غیرهوشمند عامل افت کیفیت اینترنت، نوشت: محمد سلیمانی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت نهم، معتقد بود اینترنت بیش از ١٢٨ کیلوبایت برای مردم کافی است. او معتقد به پاک سازی اینترنت از لکه های سیاه بوده و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را به منظور دسترسی به اینترنت پاک، در دستور کار خود قرار داد. حال او در گفت وگو با ایسنا به دلایل نارضایتی میلیون ها مشترک اینترنت و شبکه های اجتماعی اشاره می کند. او در بخشی از این گفت وگو افزود: بخش خصوصی کار واردات و ارائه خدمت را انجام می دهد ولی تولیدکننده مثلا نرم افزار فیلترینگ هوشمند، باکیفیت نیست. فیلترینگ موجود موجب افت بسیار شدید سرعت اینترنت شده است. مدیران تعارفات را کنار بگذارند و به مردم اعلام کنند یکی از دلایل اصلی افت سرعت اینترنت در کشور، فیلترینگ غیرهوشمندی است که توسط آنها به اجرا درآمده است.
این روزنامه موضوع های «آنچه در شورای امنیت گذشت»، «چکیده ای از فرازهای قطع نامه»، «یک چادر، یک هتل»، «رازهای وین» و «برکات رفع تحریم در آموزش عالی
گفت وگو با احمد شیرزاد» را در صفحه نخست منتشر کرد.
*گروه اطلاع رسانی
پژوهشم**2002**9131



30/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن