تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798730586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رعايت مقررات در طرح تفصيلي و موضعي بافت تاريخي شيراز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ تير ۱۳۹۴ (۳:۱۳ق.ظ)
رعايت مقررات در طرح تفصيلي و موضعي بافت تاريخي شيراز موج- رعايت ضوابط و مقررات مصوب ميراث فرهنگي در عرصه و حرايم آثار و بافت تاريخي در طرح تفصيلي و کليه طرح‌هاي موضعي محدوده بافت فرهنگي و تاريخي با تصويب طرح تفصيلي بافت فرهنگي-تاريخي شيراز از سوي شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران الزامي شد.
به گزارش خبرگزاري موج، پيرو مصوبات مورخ 93/8/21 شوراي‌عالي شهرسازي و معماري ايران در خصوص بافت تاريخي شهر شيراز و رويکردهاي مورد نظر مصوبه مذکور، در راستاي لزوم صيانت از يکپارچگي بافت و ملاحظات اجتماعي، اقتصادي و احياي فرهنگ سکونت، همچنين مصوبه مورخ 94/3/11 در خصوص لزوم صيانت از ارزش‌هاي بافت مذکور با رويکرد بازآفريني شهري و تصميمات جلسه کميته متشکل از شهرداري شيراز، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، شرکت عمران و بهسازي شهري و دبيرخانه شوراي‌عالي شهرسازي و معماري، طرح تفصيلي بافت تاريخي شيراز در جلسه مورخ 94/4/22 شوراي‌عالي شهرسازي و معماري ايران مصوب شد.
براساس اين مصوبه مقرر شد:
1- به جهت جلوگيري از تهيه طرح‌هاي متعدد کالبدي، اجراي طرح‌هاي بعضاً مغاير با طرح فرادست، لزوم صيانت از اصالت و يکپارچگي بافت و احياي ارزش‌هاي فرهنگي، تاريخي و مذهبي، کليه طرح‌هاي در دست تهيه در بافت فرهنگي و تاريخي شهر شيراز، ملزم به رعايت الزامات طرح‌هاي جامع و تفصيلي، به عنوان طرح‌هاي فرادست بوده و طرح‌هاي مصوب قبلي در صورت عدم مغايرت با طرح تفصيلي، قابل اجرا خواهند بود.
2- طرح ويژه بازآفريني شهري در بافت مذکور وفق مصوبه مورخ 11/3/94 شوراي عالي شهرسازي و معماري پس از تصويب طرح تفصيلي بافت تاريخي تهيه گردد.
3- طرح پيرامون حرم شاهچراغ (ع)، به عنوان يکي از طرح‌هاي موضعي ذيل طرح تفصيلي اين محدوده تعريف گردد. طرح مذکور و ضوابط و مقررات مربوطه (در چهارچوب طرح تفصيلي بافت فرهنگي و تاريخي) ظرف مدت 6 ماه تهيه شده و پس از تصويب در کميسيون ماده پنج، جهت تصويب نهايي به شوراي‌عالي شهرسازي و معماري ارسال شود.
4- طرح آرام‌سازي و پياده‌مدار نمودن خيابان نه دي، به عنوان يکي از طرح‌هاي موضعي ذيل طرح تفصيلي تعريف گردد.
5- حداکثر تعداد طبقات در پهنه‌هاي R251، S122، M112 با تأکيد بر نفوذپذيري بدنه‌هاي پيراموني، چهار طبقه (14.5 متر) تعيين و در نقشه‌هاي طرح تفصيلي لحاظ شود. (اين تعداد طبقات مربوط به مناطق خارج از حرايم آثار تاريخي است)
6- نقشه نظام ارتفاعي مورد تأييد کميته تخصصي معماري، طراحي شهري و بافت‌هاي واجد ارزش که با لحاظ نمودن ضوابط حرايم آثار ثبتي تهيه و جهت ابلاغ به دبيرخانه شوراي‌عالي ارائه گردد. همچنين مقرر گرديد (مشاور طرح تفصيلي بافت تاريخي) با همکاري سازمان ميراث فرهنگي نسبت به تدقيق حرائم در محدوده بافت تاريخي ظرف مدت سه ماه اقدام نمايد. بديهي است تغييرات در تدقيق حرايم ملاک عمل و جايگزين نقشه نظام ارتفاعي ابلاغي خواهد شد.
7- رعايت ضوابط و مقررات مصوب ميراث فرهنگي در عرصه و حرايم آثار و بافت تاريخي، در طرح تفصيلي و کليه طرح‌هاي موضعي محدوده بافت فرهنگي و تاريخي الزامي است.
8- سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري موظف است ظرف مدت يک سال، نسبت به شناسايي، اعلام و ثبت آثار واجد ارزش، تعيين حرايم آثار، تهيه طرح تدقيق حرايم و تدوين الگوهاي مرمتي اقدام نمايد. بديهي است بر مبناي نتايج حاصل از اجراي اين بند، پس از تأييد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و طي فرايند تصويب، اصلاحات لازم در طرح تفصيلي لحاظ خواهد شد.
9- به جهت کنترل کارآمد تحقق کاربري‌ها، لازم است خدمات عمومي در پهنه‌هاي پيشنهادي، تثبيت و نقشه کاربري‌هاي تدقيق شده ارائه شود.
10- ضوابط سيماي بدنه و جداره (مصالح، اجزا و عناصر هويتمند کالبدي، رنگ‌ها، شکل و تناسبات و...)، دانه‌بندي، حد نصاب تفکيک و ضوابط شبکه معابر و مراکز محلات و ميدانچه‌ها تدوين شود.
11- مکان‌يابي استقرار و ضوابط کالبدي احداث پارکينگ‌هاي محله‌اي، ناحيه‌اي و موضعي مي‌بايست متناسب با ويژگي‌هاي بافت تاريخي و در جهت صيانت از اصالت و يکپارچگي بافت تاريخي (به ويژه سيماي ارتفاعي بافت تاريخي)، در ضوابط و مقررات طرح ملحوظ و جهت ابلاغ به دبيرخانه شوراي‌عالي شهرسازي و معماري ارائه شود.
12- اصلاحات نقشه سلسله مراتب دسترسي وشبکه معابر، نقشه پهنه‌بندي و کاربري اراضي، نقشه نظام ارتفاعي و ضوابط و مقررات طرح، توسط مشاور انجام شده و ظرف مدت دو هفته، جهت ابلاغ به دبيرخانه شوراي‌عالي شهرسازي و معماري ارسال شود.
13- به منظور رونق سکونت و فعاليت در بافت تاريخي، مشاور موظف است نسبت به تعريف پروژه‌هاي موضعي محرک توسعه و ارائه پيشنهاد مشوق‌هاي مناسب، با لحاظ کليه عوامل مؤثر بر حفاظت از ميراث ملموس و ناملموس بافت تاريخي اقدام کند.
14- ضمن تأييد سازمان اجرايي طرح، در راستاي صيانت از ميراث تاريخي، فرهنگي و لزوم هماهنگي اقدامات اجرايي، شوراي‌عالي شهرسازي و معماري، بر تشکيل شوراي نظارت بر سازمان اجرايي طرح، به رياست استاندار و با حضور مديرکل ميراث فرهنگي، مديرکل راه و شهرسازي، شهردار بافت تاريخي، مهندس مشاور مادر (مشاور طرح تفصيلي)، نماينده معتمد تشکل‌هاي مردمي، دو نفر از متخصصين دانشگاهي و اهل حرفه و نماينده توليت آستان مبارک (در موارد تصميم‌گيري داخل محدوده مصوب حرم مطهر) تاکيد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن