تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799610657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساماندهي بافت تاريخي بندر لافت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۳۷ق.ظ)
ساماندهي بافت تاريخي بندر لافت موج - معاون ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان هرمزگان گفت: موزه مردم شناسي و باستان شناسي خليج فارس به عنوان مهم‌ترين جاذبه بندرعباس بسيار مورد توجه گردشگران واقع مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، ساماندهي بافت تاريخي لافت در قشم به عنوان يکي از مهم‌ترين مواريث فرهنگي خليج فارس ظرف چند روز آينده آغاز مي‌شود.
عباس نوروزي، معاون ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان هرمزگان، گفت: يکي از مهم‌ترين اقدامات اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان هرمزگان در سال جاري مرمت و ساماندهي بافت تاريخي بندر لافت در قشم است.
وي ادامه داد: به منظور ساماندهي بافت تاريخي بندر لافت در سال جاري مبلغ 600 ميليون ريال از محل اعتبارات استاني تخصيص يافته است.
به گفته نوروزي، بر اساس برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته با استفاده از اعتبارات تخصيص يافته در سال جاري کف سازي کل بافت تاريخي بندر لافت انجام خواهد شد.
وي يادآور شد: اين اقدام ظرف چند روز آينده با همکاري سازمان منطقه آزاد قشم انجام مي‌شود و حداقل دو ماه به طول خواهد انجاميد.
معاون ميراث فرهنگي اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان هرمزگان اذعان داشت: بندر تاريخي لافت يکي از مهم‌ترين مواريث فرهنگي خليج فارس محسوب مي‌شود که هنوز بافت قديمي خود را حفظ کرده است.
وي يادآور شد: مهم‌ترين مشخصه بندر تاريخي لافت وجود بادگير در اکثر خانه‌هاي اين بندر است که طي سال‌هاي گذشته مورد مرمت قرار گرفته‌اند.
نوروزي با اشاره به اينکه بندر تاريخي لافت به عنوان يکي از جاذبه‌هاي اصلي جزيره قشم مطرح است، گفت: قلعه نادري، چاه‌هاي طلا و کارگاه لنج سازي از ديگر جاذبه‌هاي اين بندر تاريخي محسوب مي‌شود.


وي در ادامه سخنان خود از آغاز عمليات حفاظتي قلعه پرتغالي‌هاي جزيره هرمز در سال جاري خبر داد و اظهار داشت: اين پروژه با اعتبار 700 ميليون ريال انجام خواهد شد.
اين مقام مسئول در استان هرمزگان يادآور شد: اين پروژه با هدف انجام اقدامات حفاظتي به منظور جلوگيري از نفوذ آب دريا به قلعه انجام مي‌شود.
به گفته وي، قلعه پرتغالي‌هاي هرمز به عنوان معدود آثار تاريخي به جا مانده از ميراث خليج فارس محسوب مي‌شود که حفاظت آن هر ساله به طور مدوام صورت مي‌گيرد.
نوروزي يادآور شد: با توجه به وسعت قلعه پرتغالي‌هاي هرمز، مرمت و حفاظت آن يک پروژه دراز مدت است که به اعتبارات و زمان زيادي نياز دارد.


وي همچنين از تصويب اعتبارات لازم براي از سرگيري ششمين فصل کاوش‌هاي باستان شناسي در بندرگاه اشکاني واقع در محوطه تاريخي نخل ابراهيمي خبر داد.
اين مقام مسئول در استان هرمزگان تاکيد کرد: به اين منظور 300 ميليون ريال اعتبار تخصيص خواهد يافت.
نوروزي در ادامه اذعان داشت: اين کاوش‌هاي باستان شناسي زمستان امسال انجام خواهد شد و دو ماه ادامه خواهد يافت.
به گفته وي، نتايج کاوش‌هاي باستان شناسي نخل ابراهيمي تأثير بسزايي در اثبات حقانيت و سيادت تاريخي ايران بر خليج هميشه فارس خواهد داشت.


معاون ميراث فرهنگي اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان هرمزگان در ادامه به فعاليت‌هاي موزه خليج فارس بندر عباس اشاره کرد و گفت: اين موزه امسال در زمينه برگزاري کلاس‌هاي آموزشي براي کودکان در راستاي آشنايي آن‌ها با آداب و فرهنگ و رسوم خليج فارس، ساخت صنايع دستي متعلق به تاريخ هزار ساله خليج فارس و آشنايي آن‌ها با باستان شناسي خليج فارس مورد تجليل قرار گرفت.
وي يادآور شد: در برخي مناسبت‌ها نيز در اين موزه نمايشگاه‌هاي فرهنگي برگزار مي‌شود؛ همچنين کلاس‌هاي آموزشي ويژه کودکان در زمينه‌هاي مرتبط با باستان شناسي و مردم شناسي خليج فارس در اين موزه بر پا مي‌شود.
نوروزي اذعان داشت: با توجه به حجم بالاي آثار باستان شناسي به دست آمده در حوزه ميراث فرهنگي خليج فارس نياز است در آينده اي نه چندان دور برنامه‌هايي براي تفکيک ساختمان موزه مردم شناسي و موزه باستان شناسي خليج فارس ديده شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن