تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821260148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش شرکت های غربی برای جا نماندن از بازار 80 میلیونی ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نشریه آمریکایی بررسی کرد تلاش شرکت های غربی برای جا نماندن از بازار 80 میلیونی ایران تهران- ایرنا- نشریه آمریکایی پولیتیکو نوشت، چشم انداز بازاری با درهای باز و سودآور در ایران از هم اکنون آب دهان شرکت های غربی را به راه انداخته است.


"پیر برایانکان" در مقاله منتشر شده در پولیتیکو، با اشاره به توافق هسته ای که هفته پیش بین ایران و شش قدرت جهانی در وین حاصل شد، نوشت:" اکنون، آلمان به دنبال فروش ماشین آلات خود، فرانسه به دنبال فروش خودروهای خود و ایتالیا به دنبال فروش لاستیک های خود و البته، انگلیس نیز به دنبال سرمایه گذاری در کل این داد و ستد است."
"پس از گذشت تنها چند ماه از گرم شدن روابط، اروپایی ها برای به چنگ آوردن بخشی از بازار 80 میلیون نفری ایران و گشوده شده به روی شرکت های خارجی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت."
"به گفته "ساسان کرنکلر" رئیس شرکت مشاوره ای در زمینه تجارت با ایران، چند ماهی طول خواهد کشید تا مسایل شفاف تر شود و تحریم ها به طور عملی لغو شود."
برایانکان افزود، چشم انداز بازاری با درهای باز در ایران و احیای داد و ستد از هم اکنون موجب به راه افتادن آب دهان شرکت های کوچک و بزرگ و نیز دولت های اروپایی شده است.
"زیگمار گبریل" معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان در راس هیاتی تجاری وارد ایران شد. "لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه نیز اعلام کرد، به منظور از سرگیری روابط تجاری با ایران، به زودی به تهران سفر می کند."
به گفته برانکایان، انتظار می رود اقتصاد ایران که شش سال با تحریم های شدید غرب و ... دست و پنجه نرم می کند، پس از یک دوره رکود، دوباره شاهد رشد باشد. افزون بر این، ایران عواید از دست رفته در سال های گذشته به خاطر نداشتن امکان فروش نفت به بازرهای جهانی را به دست خواهد آورد و از این رو، شرکت های اروپایی برای بازگشتن به این بازار پر سود و منفعت در تلاشند. شرکت های غربی، حتی در صورت برنگشتن سطح مبادلات جاری شان با ایران به قبل از دوره تحریم ها، دلایلی برای شادی و شعف دارند.
نویسنده مقاله خاطر نشان کرد، اقتصاد ایران به دنبال سرمایه و کالاهای غرب است. ایران به هواپیما و هواپیماهایش نیز به قطعات نیاز دارند. میادین عظیم گاز و نفت برای کشف و توسعه نیازمند فن آوری و سرمایه غرب هستند.
"به گفته "تییری کوویل" پژوهشگر و کارشناس مسایل ایران در موسسه فرانسوی امور بین المللی و راهبردی، زیرساخت های ایران، از راه آهن گرفته تا جاده و تاسیسات آب، به سرمایه گذاری عظیم نیاز دارد."
برایانکان با اشاره به روند تدریجی سختگیرانه تر شدن تحریم های اعمال شده علیه ایران و صرفنظر کردن اجباری دولت ها از داد و ستد با ایران به نفع این تحریم ها نوشت، اکنون، این دولت ها از شرکت های خود می خواهند تا فرصت را از دست ندهند و این موقعیت جدید را مغتنم شمارند.
"برخی شرکت ها نگران تاثیر مواضع دولت های خود در جریان مذاکرات با تهران بر آینده داد و ستد با ایران بودند. به عنوان مثال، تجار فرانسوی آشکارا از نگرانی خود درباره تاثیر مواضع شدید فابیوس در مذاکرات سخن می گفتند.
اروپام** 1088 **1561**1517



29/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن