تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819636517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تاکید کرد لزوم جلوگیری از فعالیت کشاورزان غیربومی در بروجرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تاکید کرد
لزوم جلوگیری از فعالیت کشاورزان غیربومی در بروجرد
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: با برنامه‎ریزی صحیح و تلاش مضاعف می‎توان از ورود کشاورزان غیربومی و برداشت بی‎رویه آب از سوی آنها جلوگیری کرد.

خبرگزاری فارس: لزوم جلوگیری از فعالیت کشاورزان غیربومی در بروجرد



به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، رضا امینی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات کشت محصولات آب‏‌دوست و مصارف منابع آب زیرزمینی این شهرستان اظهار کرد: معضل ورود کشاورزان غیربومی به استان لرستان و شهرستان بروجرد و برداشت بی‎رویه آب از سوی آنها در سال‎های اخیر شدت گرفته و نیازمند برخورد جدی مسئولان امر است.

وی به سطح زیر کشت برخی محصولات آب‎دوست در سال زراعی جاری اشاره و خاطرنشان کرد: هندوانه، سیب زمینی، خیار و خربزه به ترتیب با 291، 255، 65.7 و 60 هکتار بیشترین اراضی را به خود اختصاص داده‎اند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: گوجه فرنگی و پیاز نیز به ترتیب با 15.6 و هفت هکتار در رتبه‎های بعدی قرار دارند، بر این اساس مجموع این میزان از اراضی این شهرستان برای کشت محصولات آب‎دوست قابل توجه است.

امینی اضافه کرد: از ابتدای فروردین ماه سال جاری نسبت به شناسایی این دسته از کشاورزان با همکاری مراکز خدمات کشاورزی اقدام شده است.

وی یادآور شد: کشاورزان غیربومی 40 درصد از کشاورزان شناسایی شده‌ای را تشکیل داده‏‌اند که مبادرت به کشت بیش از حد مطلوب محصولات آب‌‏دوست کرده‎اند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تاکید کرد: ارائه اخطار به این دسته از کشاورزان بومی و غیربومی شناسایی شده یکی از فعالیت‌‏های صورت گرفته در راستای جلوگیری از کشت نامتعارف محصولات آب‏‌دوست است.

امینی به تذکر در محل به کشاورزان بومی و غیر بومی با همکاری دادگستری و نیروی انتظامی در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: سال جاری نیز با ارائه اخطار به این کشاورزان با آنها برخورد شده است.

وی یادآور شد: در همایشی که توسط این اداره و با حضور مدیران و کشاورزان برگزار شد، همه مسائل به کشاورزان تذکر داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اظهار کرد: این اداره منظور اصلاح الگوی کشت در این شهرستان اقدام به قطع خدماتی نظیر کود و تسهیلات به کشاورزان کشت محصولات آب‏‌دوست بیش از حد مجاز کرده است.

امینی عنوان کرد: اخطار خرید تضمینی تنها بخشی از محصولات این کشاورزان توسط جهاد کشاورزی یکی دیگر از فعالیت‎های بازدارنده این اداره به منظور جلوگیری از کشت این‌گونه محصولات است.

وی با اشاره به آگاه‌سازی کشاورزان از مشکلات آتی ناشی از اجاره زمین به کشاورزان غیربومی، خاطرنشان کرد: برخی کشاورزان به منظور دستیابی به سود بیشتر مبادرت به اجاره اراضی خود به کشاورزان غیربومی می‎کنند.

انتهای پیام/85012/غ30

94/04/29 - 14:23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن