تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799067125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شوخی های مبتذل با مدیران دولتی / بازی با باورهای مقدس دینی در قالب طنز


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
شوخی های مبتذل با مدیران دولتی / بازی با باورهای مقدس دینی در قالب طنز
نقد و بررسی فیلم از رییس جمهور پاداش نگیرید
شوخی های مبتذل با مدیران دولتی / بازی با باورهای مقدس دینی در قالب طنز فیلم "از رییس جمهور پاداش نگیرید" به دلیل حجم شوخی های مبتذل و حتی گذر از چارچوب های اخلاقی و دینی جای تردیدی از بابت ساخت، پرداخت و اکران دارد!


 
گروه سینما و هنر فرهنگ نیوز ، مرتضی اسماعیل دوست : یكی از مديران به سفر حج می رود و این دست مایه لودگی های جدید به سبک کمال تبریزی است که این بار زیباترین مبداء بندگی را که مکانی ارزشمند در قلب و روح مسلمانان است به وادیه شوخی هایی انحرافی بکشاند. البته در این گونه فیلم ها، تحول بخشی به عنوان مجرایی برای رسیدن به شرایط اکران حضوری همیشگی دارد و در کنار همه شوخی های مختلف کلامی، جنسی، سیاسی، اجتماعی و ... در نهایت برای این که دل عده ای دلخوش را به دست آورند، نقطه ای ساختگی با نام تحول را در پایان فیلم می گنجانند. اما فیلم "از رییس جمهور پاداش نگیرید" به دلیل حجم شوخی های مبتذل و حتی گذر از چارچوب های اخلاقی و دینی جای تردیدی از بابت ساخت، پرداخت و اکران دارد! تازه اگر این را در کنار 15 دقیقه ی سانسور شده اجباری سازندگان و ضبط دوباره سکانس هایی در جهت بخیه زخم های متعدد فیلم بگذاریم، به چه نتیجه اسفناکی در مورد محصول اولیه ای که در سال 1388 به تولید رسید، برمی خوریم! البته انجام این پینه دوزی ها نه تنها بار ضد اخلاقی های فیلم را درمان نکرده، بلکه حفره های بسیاری را به دامن فیلمنامه کشانده است. چرا که فیلم جدید کمال تبریزی زنجیره ای ناپیدا داشته و کاملا در لایه ای سطحی و بدون زیر بنای لازم یک ساختار سینمایی پی ریزی شده است.
 



 
 شخصیت های فیلم "از رییس جمهور پاداش نگیرید" کاملا گنگ و سردرگم بوده و فاقد هویت می باشند، چرا که کالبدی باورپذیر نداشته و بدون الگویی سینمایی وارد چرخه نقش آفرینی شده اند. برای نمونه باید به کاراکتر سرگردانی را که صابر ابر بازی کرده نام برد که مشخص نیست که این پرسوناژ از کجا آمده و به کجا می رود و اصلا بود و نبودش در فیلم چه تفاوتی خواهد داشت؟ از این تیپ های خنثی و کاراکترهای بی خاصیت در این فیلم بسیار می توان نام برد. تنها عنصر پیش برنده در جذب ظاهری مخاطب، گنجاندن شخصیت ها در دل اتفاقاتی ناخواسته بوده که کمال تبریزی پیش از این هم در فیلم "لیلی با من است" و " مارمولک" آن ها را امتحان کرده بود. اما " از رئیس جمهور پاداش نگیرید" برخلاف فیلم موفق "لیلی با من است" نه ساختار مناسبی برای ایجاد موقعیت ها طراحی کرده و نه می تواند آن شوخی های هدفمند را در مسیر حرکتی قهرمان فیلم بگنجاند. در این فیلم همه کاراکترها همان تیپ های آشنای همیشگی هستند. برای نمونه پرسوناژ سلیم صفا در نقش مردی هوس باز همان کاراکتری است که معجونی در فیلم "قصه ها" هم آن را ایفا کرده بود.
 



 
اما شوخی های سبکسرانه فیلم و بازی با باورهای مقدس دینی مهم ترین انحراف پاداش کمال تبریزی است و به نظر می رسد این فضای مضحکانه که در فیلم حاکم بوده و در لایه هایی پیدا و ناپیدا به دنبال عبور از خط قرمزهای ارزش مدار و باورهای مقدس مردم است به نوعی تابوشکنی برای سازندگان محسوب می شود، وگرنه وجود این شرایط در فیلمی که در سرزمینی اسلامی می خواهد عرضه شود، غیر قابل توجیه است.
 
نبود خرده روایت هایی که در جهت قوام یافتگی روایت کمک کند و فقدان منطق روایت، فیلم " از رئیس جمهور پاداش نگیرید" را به اثری مخدوش و بی هویت تبدیل کرده است که برخلاف نظر کارگردان آن فاقد قلبی تپنده جهت حیات خواهد بود. از طرفی سهل انگاری در قصه گویی، شخصیت ها و مکان ها را به نحو غریبی در بر گرفته است و لکنت در روایت فیلم کاملا به چشم می خورد. کاراکترها جهانی ساخته شده برای نقش آفرینی ندارند و اصلا پر بیراه نیست که آشا محرابی به تنهایی ایفاگر 3 کاراکتر باشد، چرا که اصلا شخصیتی پردازش شده در فیلم نمی توان یافت.
 



 
ایجاد لودگی در میان سکانس ها به بهانه اجرای فیلمی کمدی و گنجاندن الفاظ ناپسند در قالب دیالوگ ها به عنوان طراحی شخصیت، تنها نتیجه تفکری خام دستانه می باشد و این نوع از فیلم های ساده انگارانه را نمی توان در قالب سینمای کمدی هدفمندی دانست که در کنار جذابیت ارائه فضایی کمیک به دنبال بشارتی معنادار برای تفکر مخاطب می باشند. آن چه مسلم است تفاوتی عمیق میان لذت بخشی و رفتن به دامنه نگاهی جلف وجود دارد، چرا که هر کدام بیننده را به مسیری متفاوت می رسانند، یکی می خواهد به هر نحوی با تمسخر مولفه های آشنا موجب تعجب و همراهی تماشاگر شود و یکی دیگر با استفاده از نشانه هایی روشن و بدون چنگ اندازی به باورهای اعتقادی به دنبال نمایش ناراستی ها برای رسیدن به شرایط پایدار در زندگی است.
 
فیلم " از رئیس جمهور پاداش نگیرید" تمام ظواهر و مصالح ظاهری جذب تماشاگر را یکجا به کار برده است و در این مسیر ابایی نداشته که از برخی خط های اخلاقی هم گذر کند. فیلم گاهی متلک های سیاسی را هم چاشنی رفتارهای زننده خود کرده تا از این مسیر هم ره توشه ای بدست آورد، اما باید این را گوشزد نمود که این رفتارهای کنش مند فیلمساز بدون کنش گری شخصیت ها تنها به مانند آیتم های جُنگ گونه شبانه ای می ماند که می خواستند در کوتاه ترین زمان، خنده ای فوری و حتی زوری را به بیننده بچسبانند!
 

آنونس فیلم "از رئیس جمهور پاداش نگیرید" | دانلود فیلم



 


لینک را کپی کنید دانلود فیلم


94/4/13 - 09:56 - 2015-7-4 09:56:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن