تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798408351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش ستارگان در ترویج همجنس‌ بازی/ لیست همجنس بازان هالیوود


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
اسکار به همجنس بازان هالیوود نقش ستارگان در ترویج همجنس‌ بازی/ لیست همجنس بازان هالیوود

جنبش ستارگان در حمایت از قوم لوط؛
نقش ستارگان در ترویج همجنس‌ بازی/ لیست همجنس بازان هالیوود
بعد از شروع جنبش ستارگان در آلمان، ایرلند، لیتوانی، انگلستان، و حمایت فائقه آتشین، خواننده فراری ایرانی، اکنون چهره‌هایی چون رادان و بازیگر زنی که علناً از بی‌میلی خود به ازدواج به‌دلیل خود شیفتگی‌اش می‌گوید، دلایل کافی برای نگرانی از تسلط یک اقلیت ضدفرهنگ بر اکثریت در جامعه مذهبی و ارزش‌گرای ایرانی است که رسانه و صنعت سرگرمی ابزار آن را در دیگر جوامع فراهم کرده است.



به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، چندی ازدواج همجنس‌ در دولت دموکرات باراک اوباما که بخشی از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را قطعاً مدیون حمایت افراد و گروه‌های حامی همجنس‌باز بوده، تصویب شد.
  جنبش همجنس‌بازی که در سال‌های دهه ۷۰ میلادی در آمریکا شروع شد، در سال‌های سده اخیر به یک جنبش طوفانی بدل شده است؛ به‌طوری‌که میزان اختیارات و نفوذ گروه‌های حامی منافع همجنس‌بازی در برخی جوامع و محیط‌ها از اقلیت به اکثریت تغییر یافته است. یکی از سازمان‌هایی که شاهد تسلط همجنس‌باز و سیاست‌های موافق آن‌ها در سال‌های اخیر بوده است، صنعت سینما با محوریت هالیوود است.


هالیوود و همجنس‌بازی نمایش همجنس‌بازی در تلویزیون در دهه ۷۰ و با فیلم‌های «آن تابستان» با بازی هال هالبروک و مارتین شین، «یک خانواده آمریکایی»، و سریال «صابون» تولید شبکه ABC شروع شد. این شبکه تولید و پخش صابون را علی‌رغم زیان مالی این سریال، برای چهار فصل ادامه داد. سریال «فرندز» شبکه NBC در اواسط دهه ۹۰ نیز ازدواج یک زوج همجنس‌باز را که توسط خواهر یکی از شخصیت‌های محوری سریال صورت می‌پذیرد، به نمایش می‌گذارد.
  «الن» با بازی الن دیجنرس، «ویل و گریس»، «گلی» ساخته کمپانی Fox در نمایش هم‌جنس‌بازی و سرکوب رفتارهای ضدهمجنس‌بازانه، «آناتومی گری»، «خانواده مدرن»، «بروکبک مانتن» در ۲۰۰۵، «میلک» زندگی‌نامه اولین هم‌جنس‌بازی که در کالیفرنیا به استخدام دولتی درآمد در ۲۰۰۸ و «خانواده کامل» که تمسخر باورهای کاتولیک در باب خانواده است، تنها بخشی از تولیدات سینمایی و تلویزیونی در آمریکا هستند که موضوع همجنس‌بازی تم محوری آن‌ها را تشکیل می‌دهد.
  کمپانی والت‌دیزنی به‌عنوان بخش فعال و پرکار هالیوود در عرصه انیمیشن نیز در زمینه ترویج همجنس‌بازی پیشرو است. این کمپانی فیلم‌های ضدارزشی چون «در تعقیب امی» و «خوابیدن با سگ‌ها» را در کارنامه خود دارد و انیمیشن‌های جدید این کمپانی هم‌چون «یخ‌زده» نیز شاهد نقدهای فراوان مبنی بر اشاعه رفتارهای همجنس‌بازانه و دگرباشانه در میان دختران بوده است. این کمپانی تجمع سالانه‌ای را برای همجنس‌بازان و دگرباشان دارد که در آن، شخصیت‌های کارتونی پارک موضوعی این کمپانی، هم‌چون میکی‌موس و دانلد داک، همجنس‌باز می‌شوند.


تأثیر ستارگان بر ترویج همجنس‌بازی شیفتگی مردم آمریکا به صنعت سرگرمی، این صنعت را تبدیل به عامل تعیین‌کننده در عرف‌های هنجاری و فرهنگی از طریق تأثیر بر ذائقه و گرایشات فکری مردم کرده است. وجود لیست‌های فراوان که اسامی ستارگان موافق یا مخالف همجنس‌بازی را معرفی می‌کند، نشان‌دهنده آگاهی عمومی نسبت به تأثیر ستارگان بر افکار عمومی است.
  چهره‌هایی چون بیانسه، اوپرا وینفری، تام بردی، جنیفر لوپز، ریکی مارتین، بن افلک، جسیکا آلبا، لئوناردو دیکاپریو، برد پیت، لیدی گاگا، کیم کارداشیان، جرج کلونی، کلینت ایستوود و... که بعضاً همجنس‌باز هستند و به‌طرق مختلف از جمله حمایت‌های مالی و تبلیغی، در جهت همجنس‌بازی حرکت می‌کنند، کافی است تا هالیوود را عامل نرخ ۶۲ درصدی مردم آمریکا در حمایت از همجنس‌بازی بدانیم. هم‌چنین، ۲۰٪ آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که تلویزیون عامل تغییر عقیده آن‌ها درباره برابری همجنس‌بازان در ازدواج بوده است.
  به‌گفته بن اسپرگل، معاون شرکت نظرسنجیIpsos MediaCT با وجود نمایش‌های بیش‌ از حد شخصیت‌های هم‌جنس‌باز، حمایت ستارگان از ازدواج همجنس‌بازان، و حمایت باراک اوباما از آن، شاهد تحولی عمیق در فرهنگ در دنباله‌روی از فرهنگ عامه‌پسند هستیم.
  ایمی پاسکال، مدیر همجنس‌باز Sony Pictures، در سخنرانی خود برای جمع‌آوری کمک‌های مالی، بر نقش هالیوود در شکل‌دهی به ذهنیت‌های عمومی درباب گرایشات جنسی تأکید می‌کند و جو بایدن، معاون باراک اوباما، در مصاحبه‌ای درباره ازدواج همجنس‌بازان، اشاره کرد: «من فکر می‌کنم فیلم ویل و گریس برای آموزش همگانی درباره همجنس‌گرایی بیش از هرکسی تاکنون تأثیر گذاشته است.»
  این وضعیت هماهنگ‌سازی مخاطبین با ستارگان که به آن «تأثیر آینه‌ای» گفته می‌شود، به گفته نیل گابلر، نویسنده کتاب امپراطوری هالیوود، منتج از این اصل هالیوودی است که «ستارگان از معدود ابزارهایی هستند که می‌توانند از همه خطوط عبور کنند.» این وضعیتی است که ستارگان را از آن موقعیت برخوردار می‌کند تا به‌عنوان ابزاری مثبت یا منفی به‌کار گرفته شوند.
  سرکوب مخالفان همجنس‌بازی در صنعت سرگرمی آمریکا علاوه بر لیست‌های فراوانی که حامیان همجنس‌بازی را در میان ستارگان هنری آمریکایی زیر ذره‌بین قرار می‌دهد، می‌توان به سیاهه ستارگان تهیه‌شده از سوی همین گروه‌ها اشاره کرد که بنا به دلایل شخصی و یا باورهای مذهبی مخالفت خود با همجنس‌گرایی را اعلام کرده‌اند.
  در لیست‌هایی از این‌دست، اسامی افرادی چون مل گیبسون، بریجیت باردو، تام کروز، آلن دلون، جرمی آیرونز، جری لويز، آرنولد شوایتزنگر، میکی رونی، دنزل واشنگتن، چارلتون هستون، رانلد ریگان و غیره به‌چشم می‌خورد که بعضاً مورد هجوم شدید رسانه‌ای و گروهی همجنس‌بازان قرار گرفته و ناچار به تعدیل نظرات خود شده‌اند.
  یکی از گروه‌های فشار که عامل سکوت یا تغییرنظر اجباری ستارگان سینما به‌نفع همجنس‌بازان است، سازمان آمریکایی GLAAD، حامی حقوق همجنس‌گرایان و دگرباشان در رسانه است. GLAAD تمامی تمرکز خود را بر هالیوود به‌عنوان ابزاری قدرتمند برای جریان‌سازی به‌نفع همجنس‌بازی و شکل‌دهی به افکار عمومی در جهت تأیید همجنس‌بازی و تغییر ساختار خانواده قرار داده است.
  این سازمان در آوریل سال جاری مراسمی برای ۵ هزار مدعو منتخب از میان ستارگان و نخبگان برگزار کرد که در آن بیل کلینتون؛ رییس‌جمهور سابق این کشور، برای امضای قانون ۱۹۹۶ حمایت از خانواده (که هفته گذشته ملغی شد تا ازدواج قانونی شامل زوج‌های همجنس‌باز نیز باشد)، عذرخواهی کرده و حمایت خود از همجنس‌باز را اعلام کرد.
GLAADدر مسیر پیشبرد اهداف همجنس‌بازانه خود، بسیار غیرمنعطف عمل کرده و عوامل نامطلوب؛ اگرچه خود همجنس‌باز باشند، را حذف می‌کند. ازجمله، برت ایستون الیس، فیلم‌نامه‌نویس همجنس‌باز، به‌ دلیل انتقاد به برخی سیاست‌های این سازمان از لیست مدعوین مراسم اهدای جوایز این سازمان حذف شد.
  الیس تنها کسی نیست که نسبت به تضاد GLAAD با مدعای آزادی بیان اظهار تعجب می‌کند. تیم گراهام، مدیر مرکز مطالعاتی رسانه، با اشاره به نقش حیاتی GLAAD در جهت‌دهی به تولیدات هالیوود، موضوع ارجاع فیلم‌نامه‌های هالیوود به GLAAD برای بازنگری و تصحیح محتوا در جهت همجنس‌بازانه را جالب می‌خواند. او، هم‌چنین رفتار GLAAD با الیس را درمقابل سرنوشت مدیر جشنواره فیلم لس‌آنجلس، ریچارد رادون، و مدیر هنری تئاتر موزیکال کالیفرنیا در ساکرامنتو، اسکات اکرن، که به‌دلیل کمک مالی به تصویب لایحه ۸ (قانون ملغی‌شده در حمایت از خانواده سنتی) شغل خود را از دست دادند، ناچیز خواند.
  به‌گفته گراهام، « GLAAD قویاً معتقد است که مخالفین همجنس‌بازی، نه یک گروه مخالف، که بقایای ناچیز یک گروه قدیمی است که باید از رده خارج شود.»
  به ‌لطف سازمان GLAAD است که همجنس‌بازی که چیزی حدود ۲ تا ۳ درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، در هالیوود اقلیت ۳۰ درصدی کارکنان را تشکیل می‌دهند و به‌گفته باربارا نیکولوسی، فیلم‌نامه‌نویس کاتولیک، «این جمعیت در حال افزایش، با نرم‌های انقلاب جنسی تربیت شده‌اند که در آن تک‌همسری امری نامحتمل است؛ این گروه جهان را با تجربیات خود شکل خواهند داد؛ آن‌ها فکر می‌کنند هر آن‌چه در اجتماع محدود خودشان رخ می‌دهد، قابل تعمیم به همه جهان است. این گروه هرگز دنیا را بدون سقط یا پیدا شدن هر روزه یک عشق جدید تجربه نکرده‌اند.»
  نقش و رسالت ستارگان در دیگر کشورها وضعیت اسفبار خانواده در کشورهایی که همجنس‌بازی و دیگر لوازم انقلاب جنسی در آن‌ها قانونی شده است، مسبب نگرانی کاتولیک‌های پای‌بندی است که با قانونی‌شدن ازدواج همجنس‌بازان ضرورت‌های پیشرو را در خوش‌بینی و تلاش برای دور نگه‌داشتن فرزندان و جوانان از تأثیرات رسانه می‌دانند.
  اگرچه سلطه همجنس‌بازی بر هالیوود پیامد کم‌توجهی تاریخی هالیوود به نهاد خانواده و ازدواج ذکر شده است، اما این سلطه در حال رواج یافتن در سینما و تلویزیون سایر جوامع است که تبعات آن می‌تواند در حادترین شکل ممکن منجر به قانون موسوم به «برابری در ازدواج» است.
  بعد از شروع جنبش ستارگان در آلمان، ایرلند، لیتوانی، انگلستان، و اخیراً فؤاد یمین و زینا دوکاش در لبنان و فائقه آتشین، خواننده فراری ایرانی، اکنون چهره‌هایی چون بهرام رادان و بازیگر زنی که علناً از بی‌میلی خود به ازدواج به‌دلیل خودشیفتگی‌اش می‌گوید، دلایل کافی برای نگرانی از تسلط یک اقلیت ضدفرهنگ بر اکثریت در جامعه مذهبی و ارزش‌گرای ایرانی است که رسانه و صنعت سرگرمی ابزار آن را در دیگر جوامع فراهم کرده است.
  گذشته از نیاز همگانی برای هوشیاری و فاصله‌گیری از فرهنگ‌های نامطلوب که بعضاً از سوی ستارگان ترویج می‌شوند، و ضرورت برخورد و پیش‌گیری با نظایر این حرکات، رسالت هنرمندان، آگاهی از این امر است که به گفته نیکولوسی روان‌درمان‌گر این بیماری، «اگر کفراندیشان برای پول تلاش می‌کنند، ما برای خدا حرکت کنیم.»
  منابع:
1.    http://www.momtaznews.com
2.    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920506000831
3.    http://www.glamour.com/weddings/blogs/save-the-date/2013/06/39-more-celebs-who-are-super-p
4.    http://www.ranker.com/list/famous-straight-people-who-fight-for-gay-rights/celebrity-lists?format=SLIDESHOW&page=20
5.    http://newsbusters.org/blogs/paul-wilson/2012/05/10/hollywood-driving-homosexual-agenda-40-years
6.    http://www.bbnpov.com/?p=1027
7.    http://www.imdb.com/list/ls056594811/
8.    http://www.ncregister.com/daily-news/hollywoods-gay-culture-reshaping-america
9.    http://www.dailydot.com/lifestyle/lebanese-celebrities-lgbt-rights/
10.    http://www.thejournal.ie/celebrities-gay-marriage-2040761-Apr2015/
11.    http://www.queerty.com/watch-straight-german-celebrities-lock-lips-to-promote-lgbt-acceptance-20131211#
12.    http://www.15min.lt/en/article/culture-society/lithuanian-celebrities-come-out-in-support-of-lgbt-rights-if-you-wanted-to-remain-in-the-middle-ages-you-shouldn-t-have-joined-the-eu-528-337880
13.    http://www.baharnews.ir/vdcepn8e.jh8wvi9bbj.html
14.    http://payam313.ir/omoomi/
15.    http://www.ncregister.com/daily-news/hollywoods-gay-culture-reshaping-america مهرخانه 115  



۲۵/۰۴/۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن