تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803989327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعداد جشنواره‌ها در ايران زياد نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ تير ۱۳۹۴ (۱۵:۳۸ب.ظ)
تعداد جشنواره‌ها در ايران زياد نيست موج- حجت الله ايوبي با بيان اين که يکي از ظرفيت‌هاي ايران توليد علم است، عنوان کرد: اگر روزگاري دست يافتن به برخي صنايع آرزو بوده، حالا همه آن‌ها را خودمان توليد مي‌کنيم و در صنعت و فناوري حرفي براي گفتن داريم.
به گزارش خبرگزاري موج؛حجت‌الله ايوبي معتقد است تعداد جشنواره‌هاي سينمايي در ايران زياد نيست.
رئيس سازمان سينمايي ضمن رد کردن برخي انتقادها درباره تعدد جشنواره‌ها در کشور، از نقش آن‌ها در آوردن فرهنگ به سبد خانوار، ايجاد ارتباط سينما با بخش‌هاي مختلف کشور،لزوم بردن فرهنگ و سينما به محيط دانشگاه و…سخن گفت و تاکيد کرد که جشنواره فيلم و عکس فناوري و صنعتي در اين راستا، يکي از جشنواره‌هاي مهم تخصصي کشور محسوب مي‌شود.
حجت الله ايوبي ادامه داد:شايد اگر خودمان را با کشورهاي غربي مقايسه کنيم، خيلي اين پيشرفت‌ها محسوس نباشند، اما اگر نگاهي به کشورهاي همسايه داشته باشيم، مي‌بينيم که ايران در ۳۰ سال گذشته به دستاوردهاي بزرگي در زمينه‌هاي صنعتي دست پيدا کرده است.
رئيس سازمان سينمايي با بيان اينکه ايران در جوامع علمي دنيا حرفي براي گفتن دارد، تاکيد کرد: جهاد دانشگاهي به عنوان يک کارگردان در اين حوزه‌ها به تزريق روحيه جهادي در حوزه‌هاي صنعت و فناوري پرداخته است.
از همين رو برگزاري هنري که به صنعت مي‌پردازد، اتفاق خوبي است چون همانطور که سينما زبان گوياي مردم ايران است، در صنعت هم مي‌تواند زباني براي ارائه دستاورد و پيشرفت‌هاي صنعتي کشور باشد.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين برگزاري جشنواره‌هاي تخصصي مانند جشنواره فناوري و صنعتي را دلگرمي براي سازمان سينمايي دانست و گفت: ما به دنبال اين هستيم که پاي سينما را در بخش‌هاي مختلف کشور باز کنيم و فرهنگ و هنر را در بخشي مانند صنعت ببينيم.
گاهي ديده‌ام بچه‌هاي رشته‌هاي صنعتي و حتي دانشجويان دانشگاه‌هاي طراز اول که از فضاهاي مختلف هنري مانند سينما، تئاتر، تجسمي دور هستند، سينما و امثال آن را سرگرمي و کارهاي لوکس مي‌دانند، اما به عنوان يک استاد دانشگاه، فکر مي‌کنم براي همين دانشجوها لازم است که با فرهنگ آشنا شوند، ميراث کشور را بشناسند و به سينما بروند.
وي ادامه داد: آشنايي بچه‌هاي فعال در رشته‌هاي صنعتي با هنر، به خودي خود فرهنگ‌سازي است و اگر با برگزاري اين جشنواره بتوان اين ارتباط را شکل داد، روح و زندگي اين افراد با هنر تلطيف مي‌شود.
ايوبي سپس با اشاره به نبودن فرهنگ در سبد خانوار اظهار کرد: ايران کشوري است که در آن کالاي فرهنگي توليد مي‌شود، اما در سبد کالاي مردم نيست. با اين حال ما تلاش مي‌کنيم با زياد کردن سينماها و برگزاري جشنواره‌ها فرهنگ سازي کنيم. اگر فرهنگ در سبد کالاي مردم قرار بگيرد هر فردي با در نظر گرفتن همه هزينه‌هايي که در زندگي دارد، سينما را هم در آن سبد قرار مي‌دهد و خودش را ملزم به ديدن فيلم‌ها و کالاهاي مختلف فرهنگي کشور مي‌کند.
وي ضمن مخالفت با اين جمله که برخي مي گويند تعداد جشنواره‌ها در کشور زياد است، گفت: من با اين حرف موافق نيستم. به نظرم کشور ما ظرفيت برگزاري جشنواره‌هاي مختلف را دارد. کشورهايي که توليدات کمتري از ما دارند، سالانه جشنواره‌هاي زيادي برگزار مي‌کنند. از طرفي در ايران خيلي بهانه‌هاي فرهنگي براي جمع شدن دور يکديگر نداريم و در اين شرايط، اين جشنواره‌ها باعث مي‌شوند علاوه بر تازه کردن ديدارها، مردم هم از فعاليت‌ها در اين عرصه باخبر شوند.
رئيس سازمان سينمايي در بخش ديگري از سخنانش، با آرزوي موفقيت براي برگزاري مستمر و اثربخش جشنواره فناوري و صنعتي بيان کرد: جشنواره فيلم‌هاي صنعتي، توجه نخبگان علمي و فعالان صنعتي کشور را به سمت فرهنگ جلب مي‌کند و من معتقدم اين ارتباط حوزه صنعت و علم هم اثر مثبتي خواهد داشت.
سينما فقط فيلم بلند و داستاني نيست بلکه ما در کشور خيل عظيمي از جوانان فيلم‌ساز داريم که در بخش‌هاي مختلف فيلم‌سازي فعاليت مي‌کنند.
حجت‌الله ايوبي در پايان سخنانش تاکيد کرد: جشنواره تخصصي فيلم فناوري و صنعتي، در نظر ما يکي از جشنواره‌هاي جدي کشور است که ظرفيت‌هاي زيادي دارد. سومين جشنواره ملي فيلم و عکس فناوري و صنعتي (فردا) از هفتم تا نهم مردادماه به دبيري مسعود نجفي، توسط جهاد دانشگاهي و با همکاري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و دانشگاه هنر برگزار مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن