تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت. پس راه خوبى را پيش گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804825190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاخص كل بورس از مرز 69 هزار واحد عبور كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شاخص كل بورس از مرز 69 هزار واحد عبور كرد
درخواست رئيس سازمان بورس از حقوقي‌ها براي عدم‌عرضه سهام و خوش‌بيني به گشايش‌هاي اقتصادي روز گذشته موجب شد تا شاخص كل خود را به كانال 69هزار واحد برساند.
نویسنده : هادي غلامحسيني 


درخواست رئيس سازمان بورس از حقوقي‌ها براي عدم‌عرضه سهام و خوش‌بيني به گشايش‌هاي اقتصادي روز گذشته موجب شد تا شاخص كل خود را به كانال 69هزار واحد برساند.
 خوش‌بيني ناشي از مذاكرات هسته‌اي حدود سه هفته است كه بازار سهام را تحت تأثير قرار داده است، اين در حالي است كه در جريان معاملات روز گذشته نيز شاخص كل بازار سهام با رشد بيش از 1500واحدي، به عدد69هزار و 195رسيد، اين در حالي است كه در اين رشد، نماد‌‌هاي «تاپيكو»، «اخابر»، «حكشتي» و «پارسان» بيشترين سهم را داشتند.
بورس اوراق بهادار در حالي كه در اثر خوش بيني مذاكرات، حدود سه هفته رشد متوالي داشته است، روز گذشته نيز با رشد همراه شد البته اقدام رئيس سازمان بورس در برگزاري جلسه با حقوقي‌هاي بازار و درخواست عرضه‌هاي مديريت شده از آنها در روز شنبه هفته جاري نشان از تلاش مسئولان بورس براي عدم‌تكرار تجربه تلخ پس از لوزان دارد، اقدامي كه به نوبه خود بسيار قابل تقدير و رضايت‌بخش است.
در جريان روز گذشته بازار معاملات شاخص گروه فرآورده‌هاي نفتي، دستگاه‌هاي برقي و گروه‌مالي كه شامل سهام بانكي و بيمه‌اي مي‌شود، بيشترين ميزان رشد گروهي را داشتند.
لازم به ذكر است پيش از اين تحليگران تكنيكاليست بازار سرمايه پيش‌بيني كرده‌بودند كه شكسته‌شدن مقاومت 67 هزار واحد، مي‌تواند شاخص كل را تا كانال 71 هزار واحدي پيش ببرد و رسيدن شاخص به كانال 69 هزار واحدي مي‌تواند شاهدي بر اين ادعا باشد.
توافق هسته‌اي محركي براي شروع روند رو به رشد
مدير سرمايه‌گذاري‌هاي بيمه اتكايي ايرانيان عنوان كرد: گشايش روابط بين‌المللي تبعات مثبتي را بر وضعيت اقتصادي كشور اعمال مي‌كند كه آثار عيني آن در بلند‌مدت در سودآوري شركت‌ها و صنايع مشاهده خواهد شد.
جاويدي با اشاره به روند آتي بورس در صورت حصول توافق نهايي در اين خصوص افزود: خوش‌بيني‌هاي به‌وجود آمده نسبت به بهبود شرايط اقتصادي در حالي موجب روند صعودي بورس مي‌شود كه بايد اين روند متعادل و منطقي بوده و همچون دوره‌هاي قبل هيجاني نباشد. علاوه بر اين، با توجه به اينكه اثرات اين رخداد سياسي در بلند‌مدت بر وضعيت واقعي اقتصاد مشخص مي‌شود، انتظار مي‌رود تا در بلند مدت شاهد حاكميت روند متعادل و رو به بالا بر كليت بازار سرمايه باشيم. بر اين اساس، انتظارات مثبت از روند آتي اقتصاد كشور موجب مي‌شود تا بازار سهام تمايل به حركت رو به رشد داشته باشد و در اين ميان رفتار هيجاني كمتر مشاهده شود.
وي پيرامون پتانسيل‌هاي بازار سرمايه براي جذب نقدينگي جديد گفت: حجم و ارزش معاملات طي چند روز گذشته بيانگر رفتار منطقي و محتاطانه سهامداران بوده است و بر اين اساس به نظر مي‌رسد بازار سرمايه از پتانسيل خوبي در جذب نقدينگي جديد برخوردار باشد.
اين كارشناس بازار سرمايه خاطرنشان كرد: توجه به اين نكته حائز اهميت است كه توافق هسته‌اي محركي براي آغاز روند صعودي به شمار مي‌رود و در مرحله بعد عملكرد شركت‌ها و صنايع و اثرات عيني كه در وضعيت اقتصادي ديده مي‌شود عامل تداوم رشد و رونق بازار سرمايه خواهد بود. به گونه‌اي كه نمي‌توان گفت صرفاً در پي كسب توافق قطعي همه مسائل و موانع مرتفع مي‌شود.
 همچنين در جريان معاملات اين روز سهام شركت‌هايي چون بيمه ما(ما)، گسترش‌صنايع‌ و خدمات‌كشاورزي ‌(تكشا)، كاشي‌ پارس‌(كپارس)، ح. سيمان‌ داراب‌(سارابح)، ح. ايران ‌ارقام‌ (مرقامح)، ح. سرمايه‌گذاري مسكن شمال شرق (ثشرقح)، ح. ليزينگ‌صنعت‌ و معدن‌(ولصنمح)،حمل ‌ و نقل‌ توكا (حتوكا)، ايران ‌ارقام ‌(مرقام) و پالايش نفت اصفهان (شپنا) بيشترين افزايش را تجربه كرد.
از سوي ديگر سهام شركت‌هايي چون  ح. سرما آفرين ‌(لسرماح)،  پارس‌ سرام‌(كسرام)، توسعه معدني و صنعتي صبانور(كنور)،  قند لرستان‌ (قلرست)، سامان‌ گستراصفهان‌(ثامان)، سيمان ‌هگمتان ‌(سهگمت)، لاميران ‌(فلامي)، لبنيات‌ پاك‌(غپاك)، صنايع ‌شيميايي ‌سينا (شسينا) و صنايع‌ شيميايي‌ فارس‌ (شفارس) با بيشترين كاهش قيمت مواجه شد.
بيشترين تقاضا نيز مربوط به سهام شركت‌هايي چون پالايش نفت اصفهان (شپنا)، ليزينگ رايان‌ سايپا (ولساپا)، گروه ‌بهمن‌ (خبهمن)، كنتورسازي‌ ايران‌ (آكنتور)، پارس‌‌خودرو (خپارس) سرمايه‌گذاري خوارزمي (وخارزم)، كمباين‌‌سازي ايران ‌(تكمبا)، بيمه ما(ما)، پلاسكوكار (پلاسك) و سيمان‌فارس‌ و خوزستان (سفارس) بود.
سهام شركت‌هايي چون پتروشيمي‌ فارابي ‌(شفارا) گلوكوزان‌ (غگلح) بانك پاسارگاد (وپاسار)، بانك صادرات ايران(وبصادر)، بانك ملت (وبملت)، كنتورسازي‌ايران‌(آكنتور)، فولاد خراسان (فخاس)، بانك‌ كارآفرين ‌(وكار)، پتروشيمي مبين (مبين) و قند لرستان‌ (قلرست) با بيشترين عرضه مواجه شد.
همچنين روز گذشته اطلاعيه‌اي در خصوص ورود سفارش‌هاي دوبخشي(iceberg order) در سامانه معاملات از سوي مديريت بازار منتشر شد.
در اين اطلاعيه آمد‌ه است: از امروز سه شنبه مورخ 23/04/1394 حداقل حجم قسمت آشكار در سفارش‌هاي دوبخشي (Iceberg order) به ميزان حداقل 30 درصد از كل سفارش به نحوي كه از 1000 واحد كمتر نباشد، تعيين مي‌گردد. بديهي است در صورتي كه كل بخش آشكار سفارش معامله شود، به ميزان حجم قسمت آشكار، سفارش پنهان فعال شده و در نوبت قرار مي‌گيرد.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن