تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819908638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخی ها نیرنگ باز بودن امریکا را نمی فهمیدند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: برخی ها نیرنگ باز بودن امریکا را نمی فهمیدند


نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مواضع علی لاریجانی در نمازجمعه روز قدس حمایت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تائید اظهارات علی لاریجانی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه دیروز تهران، از مواضع او در پافشاری بر حقوق هسته ای ایران در کنار پشتیبانی از تیم مذاکره کننده، حمایت کردند.

وحید احمدی، نماینده مردم کنگاور، امروز تصریح کرد: آمریکا در نشست‌ها و گفتارها صادق نیست. عدم صداقت و تعهد آمریکایی‌ها در دو توافق ژنو و لوزان  برای همه به اثبات رسید. آنها به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نبودند البته این موضوع قابل پیش بینی بود.
این نماینده ادامه داد: با این حال ما مذاکرات را با جدیت آغاز کردیم و چه به نتیجه برسد چه نرسید جمهوری اسلامی موفق خواهد بود. اگر به نتیجه برسیم که چه بهتر اما اگر مذاکرات به نتیجه نرسد باز هم ایران پیروز مذاکرات خواهد بود.
  * لاریجانی: برخی ها نیرنگ باز بودن امریکا را نمی فهمیدند رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه روز قدس تهران، موضع گیری های اخیر غربی ها را ژست هایی برای چانه زنی بیشتر خواند و گفت: اگر مذاکرات به بن بست کشیده شود این طرف غربی است که در مقابل انعطاف ایران دچار اشتباه استراتژیک شده است.
لاریجانی در بخشی از سخنانش تصریح کرد: دانش هسته ای از دانش های پیشرو برای ماست که طی سه دهه اخیر با جدیت ملت و با رهبری امام خامنه ای به یک دستاورد بزرگ برای ملت ایران تبدیل شده است. این دستاورد عظیم فنی را غربیها به ایران نداده اند که امروز اینقدر راجع به آن صحبت می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۳ سال پیش آمریکا از طریق روسای یکی از کشورهای منطقه پیگیر بود تا مذاکره ای برای حل و فصل پرونده هسته ای ایران داشته باشیم. مقام معظم رهبری همان گونه که فرمودند با اینکه در نیت غربی ها تردید داشتند اما برای اتمام حجت موافقت کردند.

لاریجانی افزود: درباره این مذاکرات در جلساتی بحث شد و علی رغم بی اعتمادی نسبت به آمریکا، چارچوبی برای مذاکرات مشخص شد.
رهبری همان گونه که کشور را برای دستیابی به این دستاورد ملی بسیج کردند و حمایت های ایشان در دولت های مختلف در این مسئله کارساز بود، همان گونه که برای ایستادگی در مقابل تحریم ها، کشور را بسیج کردند و با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی مسیر استقلال اقتصادی کشور را مشخص کردند برای شکست تحریم ها و حرکت هجومی علیه تحریم ها نیز از هیچ کوششی دریغ نکردند.

لاریجانی تاکید کرد: مهمتر از آن طراحی حرکت هجومی نسبت به شکستن تحریم ها است و رهبری در این عرصه نیز فرصت را فراهم کرد.

لاریجانی تاکید کرد: آنچه موجب شد رهبری معظم با دقت موضوع مذاکرات را مراقبت کنند، مخالفت با اصل گفتگو نبود، بلکه با نیرنگ بازی آمریکایی ها بود که البته برخی در گذشته این امر را درست فهم نمی کردند.

در آن مقطع با همه کارشکنی ها اما دکتر صالحی مراحلی از کار را پیش برد و در دولت جدید این کار با جدیت و ابتکار جدی دنبال شد.  رئیس جمهور محترم، وزیر خارجه و تیم مذاکره کننده زحمت زیادی کشیدند تا این کار به سامان برسد.
 کار بسیار سختی است چرا که گاهی حریف نیاز خود را به عنوان امتیاز به میدان مذاکرات می آورد. باید از خلال مسائل گوناگون هم دستاوردهای هسته ای حفظ شود، هم تحریم ها شکسته شود.

علی لاریجانی با اشاره به اظهارات شب گذشته جان کری وزیر خارجه آمریکا، گفت: کری در مصاحبه خود اعلام کرد مذاکرات به پیش رفته ولی نمی توان تا ابد مذاکرات را ادامه داد.
شاید چنین تلقی دارند که علی رغم پیشرفت مذاکرات در بخش پایانی آن با این گونه ژست ها چانه زنی بیشتری کنند. باید بدانند این مسائل کاملا روشن است.
ایرانی ها و تیم مذاکره کننده قلب سلیمی دارند اما ساده لوح نیستند و می توانند این مسائل را از هم مجزا کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به طرف غربی گفت: مگر خودتان تقاضای مذاکره نداشتید؟ اینجا میدان آزمون شماست. اگر مذاکرات را به بن بست بکشانید، این شما هستید که در مقابل انعطاف ایران دچار اشتباه استراتژیک شده اید.
نتیجه این کار به نفع شما نخواهد بود چون همه نیروهای فعال در بخش هسته ای آمادگی دارند با سرعت بیشتری فناوری هسته ای را شتاب بخشند.
بعد از سه سال مذاکره و وقت‌گیری، این گونه حرف زدن غیر مسئولانه است و چانه زنی بلاوجه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس چارچوب مذاکرات را با تدوین قانون مشخص کرد و با دقت مسیر مذاکرات و سرنوشت آن را زیر نظر دارد.
خوشبختانه امام خامنه ای با رهبری هوشمندانه با طراحی ساز و کار مناسب، هدایت امور را در دست دارند و همه قوا پشتیبان تیم مذاکره کننده برای به نتیجه رساندن مذاکرات هستند و امیدواریم به توافقی دست یابیم که مطلوب ملت ایران باشد.  
دانلود
 

لینک را کپی کنید


شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن