تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804257542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اما و اگرهاي تکميل طرح توسعه ميدان سلمان/ توسعه ميدان سلمان از پروژه‌هاي اولويت‌دار نفتي ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ تير ۱۳۹۴ (۱۵:۵۷ب.ظ)
اما و اگرهاي تکميل طرح توسعه ميدان سلمان/ توسعه ميدان سلمان از پروژه‌هاي اولويت‌دار نفتي ايران است موج - ساير رسانه‌ها؛ با گذشت بيش از يک دهه از آغاز طرح توسعه ميدان سلمان، تکميل مراحل توسعه اين ميدان مشترک نفت و گاز با امارات متحده عربي در خليج‌فارس با اما و اگرهاي متعددي روبرو است.
مهر نوشت:
يک مقام مسوول در شرکت نفت، دو سناريوي انتقال گازهاي ميدان سلمان به داخل کشور را تشريح کرد تا با اجراي اين پروژه‌ها، گازهاي ترش اين ميدان مشترک با بازار امارات بيش از گذشته فاصله بگيرند.
با گذشت بيش از يک دهه از آغاز طرح توسعه ميدان سلمان، تکميل مراحل توسعه اين ميدان مشترک نفت و گاز با امارات متحده عربي در خليج‌فارس با اما و اگرهاي متعددي روبرو است.
بر اين اساس در حالي به نظر مي‌رسد عمليات بخش ساخت، نصب و راه‌اندازي سکوها و چاه‌هاي دريايي به پايان رسيده و افزايش توليد روزانه ۵۰۰ ميليون فوت مکعبي گاز از اين ميدان مشترک امکان‌پذير بوده، اما؛ عدم بهره‌برداري از خطوط لوله زيردريايي براي انتقال گازهاي ترش سلمان به جزيره سيري مشکلاتي را براي افزايش توليد به وجود آورده است.
از سوي ديگر در حالي طرح افزايش توليد گاز طبيعي ايران از سلمان هنوز به‌طور کامل عملياتي نشده که اين ميدان مشترک مهم‌ترين کانديداي صادرات گاز طبيعي به کشور امارات متحده عربي و حتي تأمين گاز قرارداد جنجالي کرسنت به شمار مي‌رود.
با اين وجود، هم‌اکنون دو سناريوي مختلف به منظور انتقال گازهاي ترش سلمان به جزيره سيري تعريف شده است که پيش‌بيني مي‌شود با اجراي اين دو پروژه فني و عملياتي، گازهاي اين ميدان مشترک بيش از گذشته با بازار امارات متحده عربي فاصله بگيرند.
عباس رجب خاني در تشريح آخرين وضعيت انتقال گازهاي ترش ميدان سلمان به داخل کشور، گفت: هم‌اکنون مراحل آماده‌سازي سکو به منظور انتقال گازهاي ميدان سلمان به جزيره سيري و تأسيسات گازي اين منطقه در دستور کار قرار گرفته است.
اين مقام مسوول در شرکت ملي نفت ايران با اعلام اين که سال گذشته ارسال آزمايشي گاز به جزيره سيري انجام شد، تصريح کرد: در نهايت مشکلاتي در مسير خطوط لوله انتقال گاز شناسايي شد که برنامه تعميراتي آن آغاز شده است.
رئيس منطقه عملياتي لاوان در شرکت نفت فلات قاره با اشاره به برنامه انتقال گاز ميدان سلمان به جزيره سيري اظهار داشت: شرکت نفت فلات قاره دو سناريو براي اين منظور در نظر دارد که بر پايه يکي از آن‌ها مقرر شده تا يک ماه آينده اولين‌ترين گاز به جزيره سيري انتقال داده شود.
وي با بيان اين که دومين سناريوي انتقال گاز ميدان سلمان پس از برطرف شدن اشکالات خطوط لوله، در قالب‌ترين دوم به تأسيسات جزيره سيري انتقال مي‌يابد، تأکيد کرد: قطعا اجراي سناريوي دوم نسبت به سناريوي اول از نظر فني و عملياتي زمان‌بر خواهد بود.
طرح توسعه ميدان سلمان با هدف افزايش توليد روزانه نفت از اين ميدان به ۵۰ هزار بشکه و توليد گاز به ۵۰۰ ميليون فوت مکعب گاز يکي از پروژه‌هاي اولويت‌دار نفتي ايران در خليج‌فارس به شمار مي‌رود.
براي توسعه بخش نفتي اين ميدان مشترک حفاري ۲۳ حلقه چاه تزريق آب و نفت، ساخت و نصب سکوي انتقال گاز، سکوي توليد، بازسازي، تعمير تأسيسات در سطح الارضي و تعميرات سکوهاي سه‌پايه سرچاهي در دستور کار شرکت ملي نفت ايران قرار گرفته است.
در بخش گازي اين پروژه براي توليد روزانه ۵۰۰ ميليون فوت مکعب گاز و ۶ هزار بشکه مايعات گازي از مخزن گازي دالان حفر ۹ حلقه چاه توليدي، ساخت لوله‌هاي انتقال گاز سرچاهي، ۲ سکوي سرچاهي گازي، يک سکوي زيستي، يک سکوي دريايي فراورش گاز و ۲۲۰ کيلومتر خط لوله انتقال گاز به سيري و سکوي مبارک در دستور کار قرار گرفته است.
در حال حاضر پيشرفت ساخت خط لوله ۳۲ اينچي به طول تقريبي ۲۲۰ کيلومتر به عنوان بزرگ‌ترين خط لوله انتقال گاز خليج‌فارس مراحل پاياني (نزديک به ۱۰۰ درصد) ساخت را پشت سر مي‌گذارد و بر اساس برنامه زمان‌بندي بايد بهره‌برداري از اين پروژه به‌زودي آغاز شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن