تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804041570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محور توسعه قم از رهگذر توریسم مذهبی عبور می کند/تدوین طرح گردشگری در استان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سرپرست استانداری قم: محور توسعه قم از رهگذر توریسم مذهبی عبور می کند/تدوین طرح گردشگری در استان قم- ایرنا - سرپرست استانداری قم، گفت: محور توسعه و پیشرفت استان قم از رهگذر توریسم مذهبی عبور می کند.


به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی تسهیلات امور زایرین استان در تالار امام جواد (ع) استانداری، اظهار داشت: با توجه به اهمیت بحث گردشگری تدوین طرحی برای توسعه گردشگری درقم در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: ماموریت این کار به سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری محول شده، تا با قانونی کردن آن به عنوان پیوست برنامه ششم توسعه زمینه توسعه گردشگری قم نیز بیش از پیش فراهم شود.
وی با بیان اینکه این طرح به عنوان پیشنهاد به رییس مجلس شورای اسلامی ارائه شد، تصریح کرد: دکتر لاریجانی نیز ضمن استقبال از این طرح تدوین آن را برای سه شهر مذهبی کشور اعم از قم، شیراز و مشهد ضروری دانست.
همتی همچنین با بیان اینکه این طرح مشمول موضوع هایی از قبیل احکام قانونی مورد نیاز، ساختار اداری و نیروی انسانی است، تصریح کرد: همه تشکیلات، تسهیلات و امکانات مورد نیاز قم برای یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت آن طراحی شده، لذا در این راستا همه امکانات استان باید به صورت میانگین حداقل برای یک شهر سه میلیون نفری تعریف شود.
وی با تاکید بر تلاش همگانی برای تحقق این طرح، تصریح کرد: مدیران دستگاه های مختلف باید دستگاه های ذی ربط خود را توجیه کنند، تا احکام قانونی در این برنامه توسعه مورد نظر پیش بینی، همه دستگاه ها نیز متناسب با یک شهر سه میلیونی از آمادگی و استعداد لازم جهت خدمات رسانی به زائران برخوردار شوند.
وی با اشاره به اهمیت توجه به بحث توریسم مذهبی به عنوان عامل مهمی در توسعه قم، اظهار داشت: در این خصوص باید برنامه های مشخص و معینی برای همه زائران اعم از داخلی و خارجی پیش بینی شود، و همه اقدامات مرتبط با امور زائران از جمله تردد، امنیت و برنامه های فرهنگی به گونه ای طراحی شود، که همه زایران در طول مدت اقامت خود در قم به مدیریت هوشمند، توانمند و کار آمد این استان پی ببرند.
وی با اشاره به درپیش بودن لیالی قدر و تعطیلات عید سعید فطر، تصریح کرد: از همه دستگاه ها انتظار می رود، با قرار گرفتن در حالت آماده باش کامل به وظایف خود از جزیی ترین مورد تا کلی ترین مورد توجه کافی داشته باشند.
همتی با بیان اینکه همه وظایفی که بر عهده دستگاه های اجرایی عضو ستاد تسهیلات زائران گذاشته می شود، مهم و حایز اهمیت هستند، تصریح کرد: تامین روشنایی بوستان ها و پارک ها، تامین ارزاق، مسایل فرهنگی و امنیت از جمله آیتم هایی است، که باید هر کدام از آنها در دستور کار دستگاه ها قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه کمیته های ستاد تسهیلات باید با عشق، علاقه و احساس مسوولیت بیشتر حوزه های خود را با دقت پیگیری و بررسی کنند،خاطرنشان کرد: از کمیته نظارت نیز انتظار می رود در این ایام بسیار دقیق و گسترده حوزه کاری هر یک از کمیته ها را رصد و ارزیابی کند و در پایان تعطیلات عید فطر گزارشی دقیقی را ارایه دهد.
وی با بیان اینکه عملکرد دستگاه های اجرایی در بحث فراهم نمودن امکانات و تسهیلات برای زائران بررسی می شود ، گفت: نقاط ضعف این دستگاه ها به صورت اختصاصی به آنها ابلاغ خواهد شد، و باید حتما تغییری را در رویه خود ایجاد کنند.
سرپرست استانداری قم همچنین با بیان اینکه اظهار عجز و ناتوانی از ساماندهی تسهیلات مورد نیاز زائران به هیچ وجه در شان مسوولان و دستگاه های اجرایی استان نیست، افزود: بدون شک زائرانی که به قم می آیند به لحاظ اقتصادی متفاوت هستند، بنابراین باید برای حمل و نقل و اسکان آنها برنامه های متناسب و خاصی طراحی شود.
وی نظارت بر وسایل نقلیه ای که بدون مجوز و شناسنامه لازم اقدام به جا به جایی زایران خارجی می کنند، را ضروری دانست، و تصریح کرد: باید با اتخاذ تدابیر لازم بحث اسکان و حمل و نقل زائران خارجی ساماندهی شود، و با ارایه یک طرح معضلات موجود در این دو حوزه به حداقل برسد.
وی همچنین تصریح کرد: به منظور بررسی چگونگی نظارت بیشتر برروی زائران خارجی که از طریق مهران در استان ایلام وارد قم می شوند، برگزاری یک جلسه مشترک میان دو استان در دستور کار قرار دارد.ک/3
7403/ 6133/



16/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن