تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803363356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت مالیات سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت ها و خدمات دولتی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار زنجان: پرداخت مالیات سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت ها و خدمات دولتی است زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: پرداخت مالیات هزینه نیست و نوعی سرمایه گذاری برای افزایش میزان آسایش مردم و توسعه زیرساخت ها و خدمات دولتی است.


جمشید انصاری روز سه شنبه درجمع کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان زنجان افزود: پرداخت مالیات یک فریضه و تکلیف و دریافت آن از سوی دولت یک ضرورت است.
وی با بیان اینکه اداره امور کشور بدون دریافت مالیات محقق نمی شود، یادآورشد: تمام کشورهای جهان تمام یا بخشی از هزینه های اداره مملکت رااز طریق دریافت مالیات تامین می کنند.
انصاری اظهار کرد: مالیات به دلیل مجموعه فعالیت هایی که مردم انجام می دهند یا به علت بهره ای که از کشور می برند، دریافت می شود.
استاندار زنجان گفت: اداره سازمان یافته جوامع اجتناب ناپذیر است و هر نوع اداره سازمان یافته ای هزینه های مربوط به خود را می طلبد و در مجموع اداره کل بدون تامین هزینه امکان پذیر نیست.
وی خاطرنشان کرد: مردم باید متوجه باشند که هر نوع هزینه ای که در قالب مالیات پرداخت می کنند، هزینه نیست و سرمایه گذاری برای آسایش و رفاه بیشتر و فراهم شدن زمینه اقتصادی با سودآوری قابل توجه تر است.
انصاری ادامه داد: این مبالغ مالیاتی صرف هزینه هایی می شود که می تواند آینده کشور را تضمین و زمینه گسترش خدمات بهداشتی، آموزشی، زیر ساختی و امنیتی را فراهم کند.
استاندار زنجان دریافت مالیات را فرصتی برای ایجاد محیط بهتر در جامعه عنوان کرد و گفت: مردم مطمئن باشند که هزینه های دریافتی به هدر نمی رود و صرف بهبود خدمات و زیرساخت های مورد نیاز برای زندگی آنان می شود.
وی با بیان اینکه عدالت اقتضا می کند هزینه مالیات را تمامی آنانی که باید، پرداخت کنند تاکید کرد: هر نوع کوتاهی و غفلت که منجر به این شود که عده ای در جامعه از پرداخت حق قانونی خود فرار کنند و در مقابل پرداخت این مالیات بر عهده عده ای بیفتد، غیر قابل اغماض است.
انصاری افزود: هر شخصی که در کشور فعالیتی انجام می دهد و برای انجام آن از امکانات عمومی و زیرساخت ها بهره مند شود باید در تامین هزینه هایی که برای ایجاد این امکانات صرف شده است، مشارکت داشته باشد.
استاندار زنجان گفت: امور مالیاتی باید حوزه هایی را که موظف به پرداخت مالیات هستند شناسایی و میزان مبلغ مالیات آنان را مشخص و ابلاغ کند.
وی یادآورشد: مودیان مالیاتی باید پرداخت مالیات را وظیفه شرعی برای خود بدانند و متوجه باشند که بابت هر آنچه که از قبل آن به درآمد دست می یابند، در زمره پرداخت مالیات قرار می گیرد.
انصاری بر لزوم تسریع در راه اندازی سیستم الکترونیک دریافت مالیات تاکید و اظهار کرد: راه اندازی این سیستم موجب افزایش دقت، سرعت، تسهیل فرآیند دریافت اظهار نامه و تعیین مبلغ و پرداخت مالیات، ایجاد عدالت و جلوگیری از شکل گیری زمینه فساد می شود.
استاندار زنجان گفت: اداره کل امور مالیاتی و کارکنان آن باید برای حفظ صیانت خود برنامه ریزی خاصی داشته باشند و متوجه باشند که چه بخواهند و یا نخواهند در معرض تهمت و اتهام از سوی افرادی که مالیات پرداخت می کنند، هستند.
وی خاطرنشان کرد: به طور معمول مردم در هر نقطه از جهان، زمانی که بناست مبلغی را پرداخت کنند با رضایت آن را پرداخت نمی کنند و این انگیزه را دارند که با مشاهده کوچکترین مشکلی، ادعاهایی واهی را مطرح سازند که اغلب آنها نادرست است و یا آن مشکل را به قاعده تبدیل کنند.
انصاری تاکید کرد: از این رو مجموعه سازمان امور مالیاتی و کارکنان آن باید به گونه ای رفتار و عمل کنند که هیچ استثنایی نسبت به عملکرد آنان وارد نباشد و مودیان نتوانند گلایه ای از آنان داشته باشند.
استاندار زنجان به پیش بینی انجام شده در قانون جمهوری اسلامی ایران برای تامین مالی مناسب کارکنان دستگاه هایی همچون امور مالیاتی و گمرک اشاره کرد و گفت: این فضاهای کاری باید به گونه ای شکل بگیرند که امکان وقوع فساد در آن به صفر برسد و اجرای این قانون یکی از بهترین شیوه ها برای سالم سازی این محیط های کاری محسوب می شود.
وی ادامه داد: شاید یکی از سالمترین دستگاه هایی که در کشور وجود دارد، با وجود حجم بالای پرداخت های مالی، همین سازمان امور مالیاتی کشور و به تبع آن استان زنجان باشد.
انصاری با بیان اینکه امسال دولت با تنگنای تامین مالی بسیاری مواجه است، افزود: به علت تحریم ها و کاهش درآمد حاصل از صادرات نفت و به تبع آن کاهش درآمدهای ناشی از واردات کالاها، سختی تامین هزینه های مورد نیاز دولت در سال جاری بر دوش بخش مالیات است.
استاندار زنجان گفت: از این رو میزان دریافت سه هزار و 600 میلیارد ریال مالیات سال 93 استان زنجان، در سال جاری به پنج هزار میلیارد ریال افزایش پیدا می کند.
وی یادآورشد: سختی و دشواری دریافت این میزان مالیات و تحقق آن بر عهده اداره کل امور مالیاتی و کارکنان این مجموعه است.
3001/6085



16/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن