تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803105790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قانون رفع موانع تولید حاصل همدلی و همزبانی دولت و مجلس است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده مجلس: قانون رفع موانع تولید حاصل همدلی و همزبانی دولت و مجلس است اصفهان- ایرنا- رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس گفت: قانون رفع موانع تولید حاصل 28 ماده از لایحه خروج از رکود دولت و 32 ماده از طرح حمایت از تولید ملی مجلس و یکی از قوانینی است که نتیجه همکاری و همفکری تنگاتنگ دولت و مجلس است.


حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی دوشنبه شب در نشست خبری افزود: هدف این قانون رفع موانع تولید با اصلاحاتی در مسائل کلان اقتصادی مانند مسائل پولی و بانکی، بازار سرمایه و سهام، ارزی و صندوق توسعه، مالیات، گمرک، تامین اجتماعی و بهبود محیط کسب و کار در بخش های صنعت، معدن، کشاورزی، محیط زیست، انرژی، حمل و نقل، شرکت های دانش بنیان است.
وی با اشاره به اینکه حدود 55 تا 600 هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان، غیرمولد و مخرب در کشور وجود دارد، تصریح کرد: در زمان حاضر بزرگترین مشکلی که تولیدکنندگان با آن مواجه هستند سرمایه در گردش و نقدینگی است.
وی راه حل این امر را تخفیف مالیاتی به فرد تولیدکننده معادل با سود تعیین شده شورای پول و اعتبار دانست و اضافه کرد: براساس قانون فعلی مالیات ها هرکار جدید صنعتی، معدنی و کشاورزی و نیز تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی و فناوری های نو در پنج سال نخست معاف از مالیات خواهد بود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدات دانش بنیان نیز در 10 سال نخست از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود.
وی اضافه کرد: هر طرح تولیدی که موجب کاهش مصرف انرژی، هزینه و زمان و یا افزایش بازده شود بایستی از حمایت دولت در زمینه های صندوق توسعه ملی، جذب مشارکت، بازگرداندن منابع صرفه جویی شده به تولیدکننده و اولویت در ارائه تسهیلات بانکی شود.
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با اشاره به تصویب قانون تسهیل کسب و کار و مقررات زدایی اظهار کرد: مشکلات تولید در کشور بیش از آنکه ناشی از مشکلات فنی باشد به دلیل وجود مشکلات اقتصادی است که امیدواریم با تصویب این قانون در میان مدت رفع شود.

** رتبه ایران در سال 2015 در بهبود کسب و کار 22 پله صعود کرد
فولادگر گفت: بر اساس آمار بانک جهانی رتبه ایران در سال 2014 و در بخش بهبود کسب و کار در میان 187 کشور 152بود که به پایین ترین رتبه خود در سال های اخیر رسید.
وی این رتبه را به دلیل ارائه ندادن صحیح اطلاعات قانون کسب و کار به بانک جهانی دانست و گفت: با اصلاح این اطلاعات رتبه ایران با 22 پله صعود به رتبه 130 در سال 2015رسید که با تداوم اصلاح اطلاعات می توانیم به رتبه زیر 100 نیز برسیم که از متوسط منطقه بهتر خواهد بود.
فولادگر شاخص های بین المللی ارزیابی شده برای این رتبه ها را شروع کسب و کار، مجوزهای ساخت و ساز، انشعابات برق، حمایت از سهامداران، تجارت فرا مرزی، اجرای قراردادها، پرداخت مالیات، ثبت مالکیت، دریافت اعتبار بانکی و حل و فصل ورشکستگی برشمرد.

** دولت در مدت شش ماه بدهی و مطالبات خود را مشخص کند
فولادگر با بیان اینکه دولت 30 تا 40 هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی بدهی دارد گفت: دولت در مدت شش ماه تمام بدهی ها و مطالبات خود به بخش خصوصی و تعاونی ها، بانک ها و صندوق ها را مشخص کند.
وی تسویه حساب، انتشار اسناد خزانه (اوراق بهادار) و اوراق سکوک (مشارکت اسلامی) را از روش های رفع بدهی های دولت بیان کرد.

** کمتر از 10 درصد احزاب کشور فعال هستند
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 240 حزب دارای مجوز در ایران وجود دارد، گفت: از این تعداد کمتر از 10 درصد فعال هستند یعنی دارای شعب استانی فعال و یا مجمع نیستند که این امر به دلیل نبود نظارت بر آنهاست.
وی اصلاح قانون احزاب را راهی در جهت منظم شدن روند تشکیل و تداوم فعالیت احزاب، افزایش نقش و فعالیت سیاسی آنها و افزایش بخش های نظارتی خواند و افزود: در این قانون علاوه بر احزاب، اعتلاف ها و جبهه ها و نیز وجود حزب موقت تا زمان صدور مجوز رسمی را در نظر گرفته ایم.
فولادگر درباره استانی شدن انتخابات مجلس نیز گفت: این طرح به مجلس ارائه شده است که اگر ایرادهای ارائه شده از سوی شورای نگهبان رفع نشود به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته و بعید می دانم که مصوب شود و اگر مصوب بشود نیز به انتخابات دوره دهم مجلس نخواهد رسید.
پ/7135/ 6508



16/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن