تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798678467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلاح فرآیند‌ برخی‌ مجوزهای کسب و کار/ تصویب برخی آیین‌نامه‌های قانون رفع موانع تولید


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در هیات دولت مطرح شد
اصلاح فرآیند‌ برخی‌ مجوزهای کسب و کار/ تصویب برخی آیین‌نامه‌های قانون رفع موانع تولید
گزارش وزارت اقتصاد در مورد بهبود محیط کسب و کار در جلسه هیأت دولت گزارش وزارت اقتصاد درباره اقدامات صورت‌گرفته و در دست اجرا در راستای بهبود محیط کسب و کار در جلسه هیأت دولت قرائت شد.


به گزارش حوزه اقتصاد کلان گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، گزارش وزارت اقتصاد در مورد بهبود محیط کسب وکار در جلسه هیئت دولت گزارش وزارت اقتصاد درباره اقدامات صورت گرفته و در دست اجرا در راستای بهبود محیط کسب و کار در جلسه هیئت دولت قرائت شد.


حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری در ابتدای این جلسه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل اعتماد مجدد به وزیر آموزش و پرورش تشکر کرد.


در ادامه وزارت امور اقتصادی و دارایی گزارشی از اقدامات صورت گرفته و در دست اجرا در راستای بهبود محیط کسب وکار به هیات وزیران ارایه داد.


در این گزارش وضعیت ایران در شاخص سهولت کسب وکار مورد بررسی قرار گرفت.


از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت بهبود محیط کسب وکار در زمینه دسترسی به برق می توان به کاهش تعداد مراحل واگذاری انشعاب برق از 6 مرحله به 4 وکاهش مدت زمان آن از 77 به 44 روز اشاره کرد.


همچنین در مورد ثبت مالکیت، صدورگواهی، تمدید و تجدید کارت بازرگانی شرکت های فاقد پرونده مطالباتی و یا فهرست بازرسی در همان روز و انجام تقسیط کل بدهی شرکت های دارای بدهی قطعی حداکثرتا پنج روز قابل ذکر است.


در زمینه پرداخت مالیات نیز به مواردی از قبیل امکان ارسال الکترونیکی فهرست برای مودیان مالیاتی، استفاده از اظهارنامه الکترونیکی در پایه مالیات های مستقیم ومالیات بر ارزش افزوده و ارسال الکترونیکی فهرست معاملات فصلی در گزارش یاد شده اشاره شده است.


در راستای تجارت فرامرزی هم اقداماتی مانند فعال سازی اظهار الکترونیکی و کاهش تعداد ایستگاههای کاری ،راه اندازی سامانه یکپارچه امور گمرکی ، ارایه بسته حمایت از تولید وتجارت، ایجاد گمرکات تخصصی و مجهز نمودن آنها برای تسهیل تجارت صورت گرفته است.


در زمینه اخذ مجوزهای ساخت نیز کاهش مدت زمان واگذاری انشعابات آب و فاضلاب توسط وزارت نیرو از 270 روز به 60 روز ( آب 30 روز و فاضلاب 30 روز)در گزارش اشاره شده است.


پس از گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، هیات وزیران به بررسی تعداد دیگری از آیین نامه های اجرایی قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور پرداخت و آنها را از تصویب گذراند.


بر اساس یکی از آیین نامه های مذکور، متقاضی بخش خصوصی یا تعاونی باید درخواست خود را بر اساس شرایط موضوع این آیین نامه مبنی بر پرداخت مدت دار یکجا یا اقساطی ارزش کالا یا خدمت و یا بهای مجوز و پروانه که ارزش آن بیش از یک میلیارد ریال باشد، کتبا و همزمان با تسلیم اسناد شرکت در مزایده ، عملیات خرید، اخذ مجوز وپروانه به دستگاه اجرایی ارئه نمایند.


با تصویب آیین نامه دیگری از قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، کلیه اراضی طرح های عمرانی قابل واگذاری،مطابق با پروانه بهره برداری صادره توسط مراجع ذیربط و در صورت درخواست مجری وتایید اجرای طرح توسط هیات نظارت، قابل انتقال قطعی می باشد.


همچنین قیمت گذاری اراضی در زمان انتقال قطعی حسب نوع فعالیت به نرخ کارشناسی روز محاسبه واخذ می گردد.


دولت همچنین بر اساس یکی دیگر از آیین نامه های مصوب قانون یاد شده متقاضیان احداث یا توسعه واحد های صنعتی ومعدنی واقع در خارج از محدوده شهرها، شهرکها و روستاهای دارای طرح هادی مصوب را موظف نمود درخواست تغییر کاربری را به همراه مدارک لازم علاوه بر گواهی شرکت آب منطقه ای مبنی بر عدم امکان تامین آب برای تبدیل اراضی مورد تقاضا به کشت آبی، به مدیریت امور اراضی استان ارایه نمایند. مدت اعتبار مجوزهای تغییر کاربری صادره از زمان صدور به مدت دو سال می باشد.


آیین نامه اجرایی موضوع رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین ومقررات موازی در اراضی ملی، دولتی و مستثنیات اشخاص، از دیگر آیین نامه های قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر بود که به تصویب هیات وزیران رسید.


بر اساس این آیین نامه و به منظور رفع تداخلات اراضی و پلاک هایی که مشمول اجرای قوانین و مقررات خالصجات، مراحل سه گانه اصلاحات ارضی، موات وکشت موقت شده و نیز مقررات منابع ملی نیز فارغ از تقدم و یا تاخر در آن اجرا شده است اعم از اینکه منجر به صدور سند مالکیت به نام دولت شده یا نشده باشد واتخاذ تصمیم نسبت به اصلاح نقشه ها، سوابق واسناد مالکیت آنها ، کمیسیون رفع تداخل در سطح استان تشکیل شد.


موافقت با افزایش سرمایه شرکتهای آب منطقه ای استان لرستان و ایلام از دیگرمصوبات هیات وزیران بود.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

قابلیت خرید و فروش سهام عدالت از سال 96 / سود سهام عدالت تا دو سال دیگر به 50 درصد می‌رسد
تشریح عملکرد یکساله دفتر پایش و بهبود فضای کسب و کار/ تلاش برای رفع مجوزهای زائد
معافیت صادرکنندگان از پرداخت مالیات/ پرداخت و تقسیط مالیات از طریق سامانه الکترونیکی




۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن