تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804624967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد: کدخوانی بازارها از وین


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دنیای اقتصاد: کدخوانی بازارها از وین تهران- ایرنا- روزنامه دنیای اقتصاد در شماره روز سه شنبه شانزدهم تیر در تشریح تیتر یک نوشت: روز گذشته فضای خبری حاکم بر وین سکوت بود. منابع خبری، از تعیین تکلیف مذاکرات، تا 2 روز آینده و رسیدن قطار گفت و گوها به ایستگاه پایانی خبر می دهند. در حالی که هنوز نتیجه نهایی اعلام نشده، بازارها به کدخوانی از روند مذاکرات پرداخته اند. از هفته گذشته، اکثر بازارها با نگاهی مثبت مذاکرات را تعقیب کرده اند.


این روزنامه با بازتاب خبر پیام دوگانه یونان به اروپا، آورد: یونانی ها در رفراندوم روز یکشنبه به سیاست های ریاضتی اتحادیه اروپا نه گفتند، اما سیپراس نخست وزیر، فردای روز رای گیری همه را غافلگیر کرد. او در نطق تلویزیونی خود از بازگشت به میز مذاکرات سخن گفت و در عین حال وزیر دارایی اولترا مارکسیست خود را وادار کرد از سمت خود استعفا کند. اکنون اروپا با 2 پیام متناقض از آتن مواجه شده است: رای نه ملت یا نطق ملایم و اقدامات بعدی رییس دولت.
روزنامه دنیای اقتصاد با انتشار موضوع شرکا و رقبای ایران در پساتحریم، نوشت: خبرگزاری های رویترز، بلومبرگ و فرانس پرس در تحلیل های جداگانه ای از اشتیاق آلمان و فرانسه و نگرانی روس ها در دوران پساتحریم خبر داده اند. آلمان و فرانسه به عنوان 2 شریک پیشین تجاری ایران نقش ویژه ای در دوره پیش از تحریم ها داشته اند و اکنون شرکت هایی نظیر فولکس واگن، دایملر، زیمنس، سیتروئن و پژو اشتیاق فراوانی برای بازگشت به ایران دارند. در دیگر سو روسیه به عنوان بزرگ ترین تولید کننده نفت جهان نگران بازپس گیری سهم ایران در بازار جهانی نفت و گاز است.
موج جدید سقوط نفت، تیتر دیگر این روزنامه است. بهای نفت آمریکا روز گذشته در آغاز معاملات هفتگی این بازار با چهار درصد افت در فاصله 2 روز روبه رو شد و به پایین تر از 55 دلار رسید. در عین حال بهای نفت برنت نیز که از 15 آوریل تا کنون سطوح بالاتر از 60 دلار را ثبت کرده بود، روز گذشته به بهای 59 دلار معامله شد. بررسی ها نشان می دهد عامل اصلی افت بهای نفت در بازارهای جهانی نتیجه منفی رفراندوم در یونان و نگرانی ها از خروج آن از اتحادیه اروپا است که به کاهش ارزش یورو در برابر دلار منجر شده است. چندی پیش افزایش تعداد دکل های نفتی آمریکا به پیش بینی های کاهش قیمت نفت دامن زده بود.
روزنامه دنیای اقتصاد با تحلیل عنوان عملیات موفق مهار نقدینگی، آورد: در روزهای اخیر، برخی منتقدان دولت یازدهم، با مقایسه آمارهای پولی در این دولت نسبت به آمار دولت قبل، عملکرد دولت در مدیریت جریان نقدینگی را زیر سوال برده اند. بررسی های آماری نشان می دهد طی 2 سال گذشته نرخ رشد سالانه نقدینگی بدون در نظر گرفتن آمار پوشش موسسات و بانک های جدید به 22.6 درصد رسیده است، حال آنکه عملکرد دولت نهم با متوسط رشد نقدینگی معادل 28.1 درصد و در دولت دهم نیز رشد این متغیر معادل 29.4درصد بوده است؛ بنابراین در مجموع سیاست گذاری جدید در کنترل متغیرهای پولی، با وجود برخی محدودیت ها در مهار رشد پایه پولی و نقدینگی موفق بوده به گونه ای که باعث کاهش تورم از سطح 45 درصد به حدود 15 درصد و کنترل نوسانات در بازار دارایی ها شده است.
این روزنامه در ستون سرمقاله به بررسی موضوع «ابزار اوراق قرضه بین المللی برای دوره پساتحریم» به قلم عباس عاملی رنانی پرداخت.
*گروه اطلاع رسانی
پژوهشم**9165**9131



16/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن