تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819846098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمارهای ضد و نقیض از کاهش بیکاری در آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
آمریکا1 آمارهای ضد و نقیض از کاهش بیکاری در آمریکا

نرخ بیکاری در امریکا؛
آمارهای ضد و نقیض از کاهش بیکاری در آمریکا
باید توجه داشت که نرخ بیکاری در امریکا به این دلیل کاهش یافته است که بسیاری از افراد بیکار از جست‌وجوی کار دست کشیده‌اند و از این رو دیگر بیکار محسوب نمی‌شوند.



به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، با ثابت ماندن دستمزد امریکایی‌ها در ماه ژوئن، بسیاری از افراد بیکار دست از جست‌وجوی کار کشیده‌اند و این امر نشان می‌دهد با وجود کاهش نرخ بیکاری در این کشور بازار کار در امریکا همچنان نابسامان است.

به گزارش وزارت کار امریکا، ماه گذشته برای 223 هزار نفر ایجاد شغل شد و نرخ بیکاری امریکا از 5.5 درصد به 5.3 درصد کاهش یافت.

اما باید توجه داشت که نرخ بیکاری در امریکا به این دلیل کاهش یافته است که بسیاری از افراد بیکار از جست‌وجوی کار دست کشیده‌اند و از این رو دیگر بیکار محسوب نمی‌شوند.

در نتیجه تعداد افرادی که شاغل هستند و یا در جستجوی کار هستند در 38 سال اخیر به پایین‌ترین حد خود رسیده و این امر نشانه‌ی افزایش دلسردی میان امریکایی‌هاست.

دولت امریکا تنها افرادی را بیکار تلقی می‌کند که به طور فعال دنبال کار می‌گردند.

آمار وزارت کار نشان می‌دهد دستمزدها که اوایل سال میلادی جاری اندکی افزایش یافته بودند، اکنون برای مدتی هیچگونه افزایشی نداشته‌اند.

درآمد کارمندان امریکایی پارسال تنها 2 درصد افزایش یافت؛ همین روند در دوران بحران اقتصادی سال 2007 تا 2009 نیز بر این کشور حاکم بود.

این افزایش اندک در میزان حقوق‌ حاکی از آن است که احتمالا بسیاری از کارفرمایان برای جذب و یا حفظ نیروی کارآمد نیازی به افزایش دستمزد نمی‌بینند و افزون بر آن، تعداد افراد جویای کار از آنچه آمار مربوط به نرخ افراد بیکار نشان می‌دهد، بیشتر است.

وزارت بازرگانی امریکا ماه گذشته اعلام کرد اقتصاد این کشور در فصل اول 2015، 0.2 درصد رشد منفی داشته است.

در عین حال صادرات امریکا در چهار ماهه‌ی نخست سال میلادی جاری 5.9 درصد کاهش و واردات 7.1 درصد افزایش داشته است.

رشد هزینه‌های مصرف کننده، که بیش از دو سوم فعالیت اقتصادی امریکا محسوب می‌شود نیز از 4.4 درصد در آخرین فصل 2014 به 2.1 درصد کاهش یافت./پرس تی وی/110



۱۵/۰۴/۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن