تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820248803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علاقه مردم به مسجد مقدس جمکران، براي برخي دردناک است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ تير ۱۳۹۴ (۱۴:۴۴ب.ظ)
آيت‌الله مکارم شيرازي: علاقه مردم به مسجد مقدس جمکران، براي برخي دردناک است موج - قم - آيت‌الله مکارم شيرازي گفت: جاذبه و علاقه مردم به مسجد مقدس جمکران، براي برخي دردناک است و براي کمرنگ‌کردن آن تلاش کرده‌اند اما تلاش آن‌ها به جايي نرسيده است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي در ديدار با توليت و خادمان مسجد مقدس جمکران به مناسبت سالروز صدور دستور ساخت اين مسجد، گفت: آيات متعددي در قرآن مجيد دليل بر ظهور حضرت حجت (عج) آمده است و خداوند در يکي از اين آيات تاکيد کرده که زمين جولان‌ گاه ظالمان و ستمگران باقي نمي‌ماند، بلکه به بندگان صالح خدا مي‌رسد.
اين مرجع تقليد افزود: از اين آيه نتيجه گرفته مي‌شود که قيام بزرگي صورت مي‌گيرد و زمين در دست ستمگران باقي نمي‌ماند و به بندگان صالحان خدا مي‌رسد و از سوي ديگر، به همه تذکر مي‌دهد که چنين قيامي در راه است. اينکه برخي به غلط مي‌گويند براي ظهور حضرت بايد فساد در جامعه فراگير شود، اشتباه است و بايد روز به روز بندگان صالح خدا تربيت شوند تا زمينه ظهور آن حضرت فراهم شود.
وي گفت: در سال‌هاي قبل از انقلاب اسلامي مسجد مقدس جمکران غريب بود و هر وقت به آن جا مي‌رفتيم، بايد در را باز مي‌کردند و درهاي آن اکثر اوقات بسته بود اما پس از انقلاب اسلامي شور عجيبي در بين مردم افتاد و بدون تبليغ خاصي، مسجد مقدس جمکران با اقبال مردم روبه‌رو شد و جاذبه‌اي پيدا کرده که نبايد به آن ساده نگاه کرد.
آيت‌الله مکارم‌شيرازي تصريح کرد: جاذبه و علاقه مردم به مسجد مقدس جمکران، براي برخي دردناک است و براي کمرنگ‌کردن آن تلاش کرده‌اند اما تلاش آن‌ها به جايي نرسيده و اکثر علاقمندان به اين مسجد، از ميان جوانان هستند که شايسته توجه است.
اين مرجع تقليد افزود: دليل مخالفت برخي از افراد با اين مسجد مقدس که جاذبه‌اي معنوي دارد و عبادات زيادي در آن انجام مي‌شود، براي من مشخص نيست؛ بنده اميدوارم عظمت اين مسجد روز به روز بيشتر، و پروژه‌هاي ناتمام آن زودتر تمام شود و تأسيسات آن براي زائران ميليوني‌اي که از راه‌هاي دور مي‌آيند، جواب گو باشد.
وي با اشاره به تأسيس دارالشفا در مسجد مقدس جمکران، تصريح کرد: اخيراً توفيق پيدا کرديم تا دارالشفاي مسجد مقدس جمکران را با هزينه‌اي بيش از 3 ميليارد تومان تکميل کنيم وپزشکاني به‌‌صورت افتخاري در آن به خدمت مشغول هستند تا به مردم کمک کنند. اميدواريم ساير مشکلات عمراني مسجد مقدس جمکران نيز به زودي حل شود و به‌عنوان کمک کوچکي براي اين مسئله، مبلغ 10 ميليون تومان را به توليت محترم مسجد جمکران اهدا مي‌کنيم.
آيت‌الله مکارم شيرازي خطاب به خادمان مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: خداوند به شما توفيقي داده تا خادمي اين مکان مقدس و زائران آن را به عهده بگيريد، اين توفيق قطعاً بي‌حساب و کتاب نيست و بايد قدردان اين توفيق الهي باشند













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن