تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819858111




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اساندار: دو تا سه درصد زمین های کشاورزی گیلان دچار مشکل کم آبی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اساندار: دو تا سه درصد زمین های کشاورزی گیلان دچار مشکل کم آبی هستند رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: در مجموع حدود شش هزار هکتار از شالیزارهای استان معادل دو تا سه درصد زمین های کشاورزی دچار مشکل کم آبی اند.


به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی در بازدیدی با آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان از مناطق لشت نشاء و خشکبیجار که با کمبود آب کشاورزی مواجه شده اند، اظهار کرد: میزان بارندگی امسال حدود 50 تا 70 درصد کمتر از سال گذشته بوده به نحوی که از اردیبهشت ماه تاکنون، بارانی در منطقه نداشتیم.
وی افزود: مدیران و فرمانداران استان برای مقابله با بحران کم آبی در مزارع و شالیزارها حضور قوی دارند.
استاندار گیلان با بیان اینکه هفته گذشته نیز از مناطق کم آب کشاورزی استان بازدید شد، گفت : وضعیت تمام شالیزارهای استان بویژه مناطقی که با کم آبی مواجه اند، روزانه رصد می شود و انشاء الله با همکاری کشاورزان، این بحران را پشت سر می گذاریم.
استاندار گیلان همچنین از نشست با وزیر نیرو در هفته گذشته خبر داد و گفت : در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت حوضه آبریز سد سفیدرود ارائه شد و خواستار تقویت وضعیت آبی این حوضه شدیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان نیز با اشاره به مشکل کم آبی کشاورزی در برخی از مناطق از جمله لشت نشاء و خشکبیجار رشت گفت: در این بازدید می خواستیم از نزدیک مشکلات مردم را بررسی کنیم.
آیت الله زین العابدین قربانی افزود : مسئولان نیز در حال تلاشند تا کمبود آب کشاورزی و خشکسالی را مدیریت کنند.
استان گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد. سالیانه با استحصال حدود 700هزارتن برنج سفید از شالیزارهای گیلان این استان حدود 40درصد برنج کشور را تولید می کند.
فصل آبیاری از طریق شبکه های آبیاری سدمخزنی سفیدرود از اوایل اردیبهشت ماه در گیلان با آب تخت کردن شالیزارها برای نشاءکاری آغاز و تا نیمه مردادماه ادامه می یابد.
آب سد سفیدرود حدود 180 هزار هکتار از 238 هزار هکتار اراضی شالیکاری گیلان را پوشش می دهد.
جریان آب سد سفیدرود در کانال ها و شبکه ها زهکشی و آبیاری گیلان شریان های حیاتی استان را تشکیل می دهند که باید این ماده حیاتی را به اندام های کشاورزی انتقال دهند تا بتوان محصولی خوب برداشت کرد.
آب رودخانه سفیدرود ( سد ) که از هشت استان کشور سرچشمه می گیرد؛ با حجم ذخیره بیش از یک میلیارد متر مکعب ، یکی از مهمترین منابع تأمین کننده آب در مصارف کشاورزی ، صنعتی ، شرب و زیست محیطی در استان گیلان محسوب می شود.ک/1
7294/2007



13/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن