تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819496036




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تظاهرات طرفداران مرسی در مصر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تظاهرات طرفداران مرسی در مصر تهران - ایرنا - طرفداران محمد مرسی رییس جمهوری برکنار شده مصر در دومین سال برکناری وی از ریاست جمهوری تظاهرات کردند.


روزنامه القدس العربی چاپ لندن روز شنبه گزارش داد، شهروندان مصری روز گذشته بعد از نماز جمعه در قاهره و چند شهر دیگر به منظور اعتراض به حکم اعدام رهبران اخوان المسلمین و چند تن دیگر تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کردند.
این تظاهرات در دومین سال برکناری اولین رییس جمهوری انتخابی مصر برگزار شد.
تظاهرات از سوی ائتلاف ملی برای حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا و طرفداری از مرسی و با شعار کودتا همان تروریسم است که آن را شکست خواهیم داد، برگزار شد.
در دومین سال برکناری محمد مرسی وابسته به گروه اخوان المسلمین، نیروهای امنیتی در چند میدان قاهره به حالت آماده باش امنیتی در آمده و زره پوش ها و خودروهای نظامی در خیابان های اصلی شهر مستقر شدند.
طرفداران مرسی در استان های دمیاط در شمال و الغربیه در نیل دلتا در شمال مصر نیز تظاهراتی برگزار کردند.
تظاهر کنندگان خواستار آزادی اخوان المسلمین از زندان ها شدند.
یک مقام امنیتی مصر که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت ، در تظاهرات استان سوئز بالگردهای آپاچی اقدام به پرواز در آسمان استان و گذرگاه جنوبی کانال سوئز کردند.
در استان المنیا در جنوب مصر نیز نیروهای امنیتی بعد از حادثه حمله مسلحانه در این استان اقدام به اتخاذ تدابیر شدید امنیتی کردند.
محمد صادق الهلبوی معاون وزیر کشور مصر در گفت و گوی مطبوعاتی اظهار داشت، نزدیک به 14 هزار افسر و پلیس در بزرگراه ها و خیابان های فرعی و تاسیسات حیاتی و عمومی و مراکز پلیس مستقر شده اند.
برپایه این گزارش تظاهرات زیادی در مخالفت با نظام حاکم بر مصر در استان های این کشور برگزار شده و تظاهر کنندگان کشته شدن چند تن از رهبران اخوان المسلمین را توسط نیروهای امنیتی محکوم کردند.
گروه اخوان المسلمین چهارشنبه گذشته نیروهای امنیتی مصر را به ترور 9 تن از اعضای کمیته حمایت قانونی، حقوقی و شخصی خسارت دیدگان خانواده های زندانیان و کشته شدگان این گروه در 6 اکتبر متهم کرد و این درحالی است که مقامات امنیتی مصر گفته اند این افراد مسلح بوده اند.
در سوم ژوئن 2013 افسران ارتش با مشارکت نیروهای دینی و سیاسی محمد مرسی را از ریاست جمهوری برکنار کردند .
این اقدام از سوی هواداران مرسی کودتای نظامی و مخالفان مرسی، انقلاب مردمی نامید شد.
از آن زمان تا کنون ائتلاف حمایت از مرسی فعالیت هایی در محکومیت عزل وی و درخواست بازگشت به عنوان آنچه که آن را مشروعیت مرسی می دانند، انجام داده است.
خاورم**1408**1566



13/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن