تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798400140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با مصرف بهینه از صدمات به محیط‌زیست و افزایش سموم کشاورزی جلوگیری کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
با مصرف بهینه از صدمات به محیط‌زیست و افزایش سموم کشاورزی جلوگیری کنیم
معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: با کاهش میزان مصرف و مصرف بهینه شاهد پیشرفت در تولیدات کشاورزی و عدم فشار به منابع طبیعی باشیم.
به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سعید متصدی معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست در نشست خبری اعلام دستاوردهای کنوانسیون‌‌های بازل، استکهلم، روتردام و مینی‌ماتا اظهارکرد: کنوانسیون‌ها و بحث پسماندهای شیمیایی یک فعالیت مشترک بین ارگان‌های مختلف کشور به منظور کاهش مواد خطرناک که مضر سلامت انسانی و محیط‌زیست است.


متصدی گفت: در دنیا شاهد پیشرفت‌هایی در تولیدات کشاورزی و افزایش میزان تولیدات و بهبود سیستم کنترل آفات و جلوگیری از صدمات وارده به محیط‌زیست هستیم، برخی آفات برای سلامتی انسان مفید بوده و هیچ ضرری ندارند و برخی دیگر خواسته یا ناخواسته استفاده شد که فقط باعث بروز مشکلات هستند.


وی با اشاره به استفاده مواد شیمیایی که هم‌اکنون در تمامی کشورهای دنیا استفاده می‌شود و چون باعث ایجاد مشکلاتی برای انسان می‌گردد، افزود: برای کنترل مواد شیمیایی خطرناک، قوانین و مقررات ملی و همچنین کنوانسیون‌هایی مطرح گردیده که کنوانسیون بازل جهت کنترل و مدیریت نقل و انتقال پسماندهای خطرناک و نظارت بر دفع زیست‌محیطی آن، کنوانسیون روتردام، جهت تقسیم مسئولیت و تلاش برای همکاری میان کشورهای عضو در تجارت بین‌المللی مواد شیمیایی خطرناک به منظور حفظ سلامت بشر و محیط‌زیست کنوانسیون استکهلم که در خصوص آلاینده‌های آلی پایدار و کنوانسیون جدید میتی‌ماتا که در باره ترکیبات جیوه می‌باشد بین تمامی کشورهای جهان متعقد شده است.


معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست در خصوص استفاده از کودهای شیمیایی در کشور ما که جهت افزایش محصولات استفاده شده و درپی آن 25 درصد ضایعات و پسماند کشاورزی حاصل گشته، افزود: منابع طبیعی کشور ما چون خاک تا حدی می‌توانند جوابگوی محصولات و تغذیه باشند اگر تحت فشار قرار گیرند باعث تخریب و نابودی منابع می‌گردند، درست است که سموم کشاورزی برای کنترل و از بین بردن آفات و افزایش میزان و بهبود محصولات استفاده می‌ شود، اما به چه قیمتی از این سموم استفاده کنیم تا محصولات‌مان افزایش یابد؟ 


متصدی گفت: با مصرف درست و بهینه و کاهش استفاده از سموم کشاورزی و جایگزین کردن آنها نیز می‌توان زندگی کرد و این روند باعث کاهش دورریزها و پسماندها می‌گردد.


وی با اشاره به پسماندهای عادی که هم‌اکنون با شیوه‌های مختلف امحاء می‌شوند وو ضررهای زیادی ندارند، افزود: پسماندهای ویژه و خطرناک اثر بالقوه‌ای در تخریب محیط‌زیست و انسان دارد و حتی اگر برای امحا صادر گردد باعث بروز مشکلات عمده‌ای هم از نظر محلی و هم از نظر بین‌المللی می‌شود.


وی تأکید کرد: هدف از مدیریت کنوانسیون‌ها، انتقال تکنولوژی به کشور است تا در سایه‌ این انتقال کمترین میزان آلودگی و کمترین میزان تعهدات کشور را داشته باشیم.


متصدی گفت: نوع مصرف و آگاهی مردم نقش کلیدی دارد چرا که مردم نقش مهمی در کاهش استفاده از مواد شیمیایی دارند.


وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها محصولات ارگانیک و سالم تلاش و هزینه زیادی از جانب مردم سلب می‌کند ولی در کشور ما متأسفانه فقط به میزان محصولات توجه شده بی‌آنکه سالم و ارگانیک بودن آنها مورد و توجه باشد.


متصدی گفت: پرورش و تولید محصولات کشاورزی بایستی سالم بوده و کمترین میزان سم و کود را داشته باشد و اینجا باید تولید کنترل گردد تا ضایعات کاهش یابد.


معاون محیط‌زیست انسانی افزود: در تشکیل کنوانسیون جیوه و ترکیبات آن کشور ما نقش اساسی داشته و برای 4 سال دیگر بحث مدیریت و آموزشی در منطقه به کشورایران واگذار گشته است.


متصدی گفت: در سطح کلان کشوری، برای موارد مرتبط با 3 کنوانسیون مقدمات اولیه تشکیل یک کمیته صورت گرفته و در آینده نزدیک شاهد شکل‌گیری این کمیته خواهیم بود.


وی در پایان تصریح کرد: مرحله اول و دوم به روز‌رسانی گزارشات کشوری در باره پسماندهای شیمایی و خطرناک صورت گرفته ولی مرحله سوم به دلیل مسائل سیاسی و تحریم‌ها مورد قبول دبیرخانه کنوانسیون قرار نگرفته است.


انتهای پیام/





اخبار مرتبط

آمایش سرزمینی برای مبارزه با آلاینده‌های اجتناب ناپذیر آلی
کسب شاخص تاثیر جدید از سوی نشریه بین المللی علوم و تکنولوژی محیط زیست (IJEST)
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان مدیر نمونه سازمان حفاظت محیط زیست کشورشد




۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن