تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804922721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيش بيني کوتاه مدت بورس و رفتار ۴ گروه اصلي از فعالان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ تير ۱۳۹۴ (۱۰:۵۴ق.ظ)
توسط يک تحليل گر بازار سرمايه انجام شد: پيش بيني کوتاه مدت بورس و رفتار ۴ گروه اصلي از فعالان موج - يک تحليل گر بازار سرمايه با تقسيم بندي فعالان بازار سهام به ۴ گروه پيش بيني کرد در هفته جاري رفتار هيجاني سرمايه گذاران با صف‌نشيني‌هاي فراوان سهام شرکت ها همراه باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، فرشيد شجاع در يادداشتي نوشت: بورس اوراق بهادار تهران در حالي هفته جديد را آغاز مي‌کند که تب مذاکرات در وين بالا گرفته است. التهاب اين روزهاي فضاي سياسي کشور، رشدي تصاعدي داشته و همين موضوع معاملات بازار سرمايه را به‌سختي تحت تأثير قرار داده است. عموما نوسانات هيجاني بازارسرمايه از محل فرصت‌طلبي برخي از کدهاي حقوقي و حتي حقيقي، به وقوع مي‌پيوندد. در اين‌ ميان، شناخت اين کدها مي‌تواند کمک بسزايي در تصميم‌گيري‌هاي هر معامله‌گري داشته باشد.
در حال حاضر فعالان بازار سرمايه را مي‌توانيم به چهار گروه کلي تقسيم کنيم: حقيقي‌ها و حقوقي‌هاي بدون نقدينگي و حقيقي‌ها و حقوقي‌هايي که نقدينگي دارند. بدون در نظر گرفتن اين که در کدام‌يک از اين چهارسوي بزرگ قرار داريد، شما هم مي‌خواهيد در شرايط کنوني بيشترين سود ممکن را شناسايي کنيد؛ چراکه ترس عدم رخداد توافق هسته‌اي ايران با ١+٥ در شما نيز وجود دارد.
اگر اين موضوع براي شما صادق است، براي تمام فعلان بازار سرمايه نيز صدق مي‌کند. در چنين وضعيتي، پول‌هاي بزرگ و سهم‌هاي زياد نيز به درصدهاي محدود سود قانع مي‌شوند. به‌عبارت ديگر، نوسان‌هاي شديد، يکي از شاخصه‌هاي اصلي ناشي از شرايط سياسي بحراني به شمار مي‌روند و اگر اين نوسان‌ها وجود نداشته باشند، مي‌توان گفت بحراني نيز وجود ندارد.
براي مثال مي‌توان به روزهاي پيش از نشست ژنو٢ و لوزان اشاره کرد که اميد به توافق در بازار حکومت مي‌کرد و همين موضوع دليلي کافي براي حرکت بازار با سرعتي زياد در مسير صعود بود و در انتها، سياست پاياني ناخوشايند را براي سرمايه‌گذاران مقدر کرد. در مثالي ديگر مي‌توان به روزهاي منتهي به انتخابات رياست‌جمهوري در سال ١٣٩٢ اشاره کرد. در يک بازه زماني ١٠روزه پيش از اين انتخابات، به‌دليل عدم قطعيت نتايج انتخابات، شاهد نزول و صعود بازاري بوديم که در قوي‌ترين موج صعودي بلند خود قرار داشت.
همان‌طور که گفته شد عدم قطعيت بحران‌هاي سياسي، معامله‌گران را به‌سوي قناعت سوق مي‌دهد و همين موضوع نوسانات هيجاني هفته گذشته و هفته آينده را به‌خوبي توجيه مي‌کند.
چهارسوي معامله‌گران اين‌روزهاي بازار در هفته پيش‌رو نيز به رفتار هيجاني خود ادامه خواهند داد. در اين هفته شاهد صف‌نشيني‌هاي فراوان خواهيم بود. صف‌نشيني‌هايي که به دست پول به‌وجود مي‌آيند و به مذاکرات هسته‌اي ايران با ١+٥ نسبت داده خواهند شد.
مذاکرات هسته‌اي از ضرب‌الاجل خود گذشته و در وقت‌هاي اضافه خود ادامه مي‌يابد. به‌جرأت مي‌توان گفت صحبت‌ها در مورد اتفاقات وين، به‌مراتب بيشتر از رخدادهاي آن است. نشست‌ها هر روز در پي يکديگر برگزار مي‌شوند و تمام مذاکره‌کنندگان به‌دنبال دستيابي به يک «برجام» برد-برد هستند. اين حقيقت که تاکنون هيچ دور از مذاکرات اين‌گونه به درازا نکشيده است، مي‌تواند دليل کافي براي اشاعه خوش‌بيني مزمن در بازار سرمايه باشد.
بنابراين مي‌توانيم انتظار داشته باشيم در اين هفته هيجان خريد به‌مراتب راحت‌تر از هيجان فروش تحريک شود، اما اين خريدهاي هيجاني از کدام سمت چهارسوي سهام‌داران انجام خواهد شد؟
در هفته معاملاتي پيش‌رو خريداران، حقيقي‌ها و حقوقي‌هاي داراي نقدينگي خواهند بود اما دلايل خريد يکسان نخواهد بود. حقيقي‌ها با اميد به توافق و با آرزوي به‌وجودآمدن موج صعودي قوي خريد مي‌کنند. اين درحالي است که خريد کدهاي حقوقي بيشتر براي تهييج حقيقي‌ها به خريد انجام مي‌شود و ازاين‌رو در هر خريد اين کدها، دستورهاي فروش فراواني وجود خواهد داشت. ارزش ميانگين معاملات در صف‌هاي قوي همواره پايين است؛ بنابراين رشد اين فاکتور مي‌تواند نشانگر خوبي براي موقتي‌بودن صف‌ها باشد. به بياني ديگر، صفوف خريد (يا فروش) سنگين و پايدار با مساله‌اي عميق‌تر از هيجان به وجود مي‌آيند.
براي تشخيص پايداربودن يک صف خريد بايد به عرضه‌هاي آن نماد دقت کنيم. عموما عرضه‌هايي که يک دستور را به‌طور کامل پر مي‌کنند، عرضه قوي ناميده مي‌شوند. نوعي ديگر از عرضه، عرضه کم‌حجم و متناوب است؛ در اين حالت، عرضه‌کننده براي پايين‌نگه‌داشتن ارزش ميانگين فروش، به ايجاد دستور دست‌هاي فروش مبادرت مي‌کند و اين نوع عرضه‌ها تنها با مطالعه پيوسته تابلو معاملات قابل تشخيص هستند.
در اين هفته از بازار انتظار مي‌رود حقيقي‌ها با علم به موضوعات مطروحه در بالا، دقت بيشتري را در معاملات خود به‌کار ببندند. بارها و بارها شاهد بوده‌ايم که حقيقي‌ها در مقابل تالار حافظ به‌دنبال يافتن مقصري براي اشتباهات خود جمع شده‌اند. شايد بتوان گفت تکرار اشتباهات گذشته، اين‌بار توجيهي ندارد و خريدهاي هيجاني اين هفته، برگ برنده‌اي براي برخي از مسوولان در آينده‌اي نه‌چندان دور خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن