تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805529164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازی برد-برد را فقط دیپلمات ها تعریف نمی کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نقش رقابت های رسانه ای در مذاکرات هسته ای؛ بازی برد-برد را فقط دیپلمات ها تعریف نمی کنند تهران - ایرنا - پایگاه اینترنتی امید هسته ای ایرانیان در یادداشت روز شنبه، نقش رسانه ها در مذاکرات مهم بین المللی از جمله گفت و گوهای ایران و 1+5 را خاطرنشان و تاکید کرد که بازی برد - برد را فقط دیپلمات ها تعریف نمی کنند.


در این یادداشت به قلم حسن محمدی آمده است: نقش رسانه ها در مذاکرات مهم بین المللی صرفا انتقال پیام نیست و این مهم در طول دوسال اخیر در مذاکرات هسته ای ایران با شش قدرت جهانی مشخصا و به عینه اثبات شده است.
علاوه بر نقش فعالانه خبرنگاران، تصویربردارن و عکاسان خبری،حضور موثر تحلیلگران و مفسران رسانه ها هم بر فضای رقابتی میان رسانه ها اثرگذار بود هم اینکه برای دیپلمات های مذاکره کننده کار را سخت تر کرد.
تحلیلگران و مفسران از مقابل هتل کوبورگ به صورت عینی شاهد رفت و آمدهای دیپلمات ها هستند، تحلیلِ گفتار، نحوه گفتار،زبان بدن و ... از مهمترین ویژگی هایی است که تحلیلگران با نگاه به آن و قرار دادن آن در کنار همدیگر تحلیل های خود را با اخباری که از منابع مطلع خود به دست می آورند همراه می کنند.
در این فضای رقابتی تیم رسانه ای ایران و ایالات متحده آمریکا بیش از پیش در مسیر رقابت با یکدیگر قرار داشتند و دیپلمات های ایران و آمریکا با نشست هایی تحت عنوان Briefing که در راستای آگاه سازی خبرنگاران و تحلیلگران حرفه ای شان صورت می دهند تا با ابزار رسانه طرف مقابل را تحت فشار بگذارند و در این مسیر سعی در بازی در زمین رقابت رسانه ای یکدیگر داشته و دارند.
درحالی که رسانه های طرف مقابل موثرتر، بین المللی تر و از گستردگی بیشتر برخوردار اند اما بازی خوانی و بازی سازی دیپلمات های ایران به ویژه دیپلمات های ارشد، توانست در برخی مواقع بر تحلیل های تحلیلگران طرف مقابل و جهت دهی به آنها تاثیر بگذارد، گاهی اوقات با بهره گیری از زبان بدن Body Language نقش موثر رسانه ای نیز ایفا می کردند.
با بررسی رسانه های غربی مشخص می شود بیشترین اخبار مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 مربوط به رسانه های آمریکایی است ، پس از آن در کمال ناباوری رسانه های ایتالیایی تمرکز بیشتری بر اخبار و رویدادهای وین داشتند با اینکه ایتالیا نقشی در مذاکرات به طور مستقیم ندارد اما به نظر می رسد به دلیل اینکه هم روابط تجاری دیرینه با جمهوری اسلامی ایران دارد در انتظار توافق و رفع تحریم ها برای افزایش فعالیت های اقتصادی اش است و هم اینکه وزیر امور خارجه سابق این کشور یعنی فدریکا موگرینی به عنوان رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نقش مهمی در هماهنگی طرفین مذاکره کننده هسته ای ایفا می کند.
نکته مهم این هست که بی بی سی انگلیسی تقریبا مهم ترین رسانه انگلیسی است که مذاکرات را پوشش می دهد درحالی که روزنامه هایی مانند گاردین و آبزرور برخوردی معمولی در پوشش و تحلیل مذاکرات وین را در دستور کار خود قرار داده اند، گویا که برای انگلیس توافق یا عدم توافق تفاوت چندانی ندارد.
با بررسی های انجام شده مشخص می شود ایالات متحده آمریکا در یک ماه گذشته مثلا با رسانه ای همچون نیویورک تایمز تقریبا هر روز بدون استثنا در مورد مذاکرات هسته ای به تحلیل پرداخته است و حتی از هم اکنون برای دوران پس از مذاکرات نیز برنامه ریزی کرده است و این برنامه ریزی ها در مقالات و تحلیل های آنها کاملا به چشم می آید.
وال استریت ژورنال با نگاه های اقتصادی به تحلیل آنچه در وین می گذرد پرداخته است اما در مقابل شبکه تلویزیونی سی ان ان وابسته به دموکرات های آمریکا، به غیر از خبرهای فوری و گزارش های معمولی روزانه عملکرد خاصی انجام نداده اند اما از سوی دیگر شبکه فاکس نیوز که سیاست های جمهوری خواهان آمریکا را پیگیری می کند علاوه بر اطلاع رسانی فعالیت های تحلیلی بر روی روند مذاکرات وین نیز داشته است.
ناظران رسانه ای در وین معتقدند با توجه به اینکه گستردگی و اثرگذاری رسانه های آمریکایی بیشتر است اما رسانه های ایرانی صرفا نظاره گر نبودند و نقش فعالانه ای در رسانه ها و حتی شبکه های اجتماعی همچون توییتر و اینستاگرام ایفا کردند و به نظر می رسد این روزها مهمتر از دوران «توافق» دوران «پس از توافق» است که اهمیت آن کم تر از این دوسال نیست، فلذا بازی برد- برد را فقط دیپلمات ها تعریف نمی کنند.
منبع: پایگاه اینترنتی امید هسته ای ایرانیان
اول**1577



13/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن