تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798390988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاعری که در شعرش مدح رهبر انقلاب باشد انتخاب نمی‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
رهبر انقلاب شاعری که در شعرش مدح رهبر انقلاب باشد انتخاب نمی‌شود

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری:
شاعری که در شعرش مدح رهبر انقلاب باشد انتخاب نمی‌شود
یکی از خط قرمزها برای انتخاب شاعران، شعریت اشعارشان است که حضرت آقا در جلسات بر آن تاکید دارند. همچنین اشعاری که در مدح ایشان باشد برای قرائت در جلسه انتخاب نمی شود.



به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، در شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جمعی از اهالی شعر و ادب با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.دیدار سالانه شاعران با مقام معظم رهبری را طولانی‌ترین جلسه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با مخاطبان‌شان است. این جلسه یک ساعت پیش از اذان مغرب آغاز می‌شود و اغلب اوقات تا پاسی از شب و ساعت 24 ادامه دارد.  
شاعران خوشحال اند که هر سال پیش کسی شعر می خوانند که مخاطب واقعی شعر است. به همین دلیل اکثر شعرایی که آنجا شعر می خوانند خیلی حواسشان جمع است که شعری نخوانند که ضعیف باشد و یا تنها ظاهر زیبایی داشته باشد اما شعر نباشد.
البته رهبری همیشه روحیه ای دارند که اگر شعری ضعف هم داشته باشد به نقاط قوت آن توجه می کنند تا شاعر تشویق شود. نقد صحیح همین است که هم امتیازهای اثر و هم نقاط منفی آن دیده شود.
این دیدار فرصتی است که شاعران در محضر شور و شعور، شعر بخوانند و نشستی صمیمانه، پر از عاطفه، درایت و فرهیختگی است. هر سال در نیمه ماه مبارک رمضان شعر حیات دوباره پیدا می‌کند.
در دیدارهای سالانه شاعران با مقام معظم رهبری به نوعی مقایسه شعر سال گذشته با سال جدید هم می شود. البته این جلسات محدود به شاعران ایرانی نیست و شاعران فارسی زبان از کشورهای مختلف نیز در این مراسم حضور دارند. چرا که این جلسات، برنامه‌ای است برای شعر پارسی و نه تنها برای ایران.  
برکات دیدارهای سالانه شاعران با مقام معظم رهبری بسیار زیاد است. از جمله اینکه درک حضور آقا در محفلی صمیمی و خودمانی و بهره مندی از رهنمودهای ارزنده مقام معظم رهبری پیرامون شعر و شاعری .تشویق شاعران جوان در حضور پیشکسوتان شعر معاصر که درک این دقیقه در تقویت انگیزه شاعران جوان برای ارتقای سطح آثار ادبی خود بسیار سودمند و راهگشاست.   ایجاد فرصتی مغتنم برای تعامل شاعران با یکدیگر و آگاهی از رخدادهای ادبی سایر استان ها. فراهم شدن فرصتی ارزنده برای ارزیابی جایگاه ادبیات انقلاب و بررسی نقاط قوت و ضعف آن در حضور مقام معظم رهبری.توصیه به مسئولان فرهنگی کشور برای حمایت های مادی و معنوی از شعر و ادبیات و سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه .تبیین رسالت های اجتماعی و اعتقادی شاعران برای حرکت تاثیر گذار در این مسیر.  
اما جالب است بدانید این دیدار دارای جزییات قابل توجه دیگر نیز هست.   یکی از این مضوعات معیار انتخاب شاعران است. محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، درباره معیارها در انتخاب شاعران برای شعرخوانی در دیدار با مقام معظم رهبری، گفت: برای انتخاب شاعران ملاک های بسیاری در نظر گرفته می شود. یکی از خط قرمزها برای انتخاب شاعران، شعریت اشعارشان است که حضرت آقا در جلسات بر آن تاکید دارند. همچنین اشعاری که در مدح ایشان باشد برای قرائت در جلسه انتخاب نمی شود.  
آرش شفاعی، شاعر آیینی، دیدار شاعران با رهبری را فرصتی مناسب برای ارتقای جایگاه شعر و شاعران در جامعه دانست و گفت: دیدار با مقام معظم رهبری از این جنبه که با ایجاد اشتیاق در سطح جامعه ، توجه عمومی مردم را به شعر معطوف می کند و در صدر اخبار این مملکت قرار می گیرد خیلی تحول مهمی است.  
وی افزود: تاثیر مثبت این دیدار بر جامعه آنچنان مهم است که خلاء بوجود آمده ناشی از کم کاری مسئولان در حوزه شعر را تا حدود زیادی جبران می کند وای کاش سایر مسئولان بویژه دست اندرکاران مرتبط با فرهنگ این کشور نیز این اقدام رهبری برایشان یک سرمشق و سرلوحه باشد و این سنت را ادامه دهند.
برنده جایزه جشنواره شب‌های شهریور در سال 1384 فضای دیداربا رهبری را  کاملا ً ادبی عنوان کرد و افزود: در این دیدار بحث های جدی ادبی صورت می پذیرد وخبری از تعارفات روزمره جلسات اینچنینی نیست، ضمن آنکه این دیدار برای شاعران جوان بسیار راهگشاست. به نظرم این دیدار بیشتر از آنکه دیدار با رهبرمعظم انقلاب باشد، گردهمائی جدی و حرفه ایی ادبی است.  
وی با بیان اینکه معتقدم چون اغلب مسئولین فرهنگی ما سبقه کار در این حوزه را ندارند، فرهنگ و هنر این مملکت را آنجنان که باید و شاید نمی شناسند و از همه مهمتر به دلایل فرهنگی در سمتهایشان منصوب نشده اند، درک درستی از موضوعات فرهنگی و هنری ندارند، اظهار داشت: بهمین جهت اگر ظرفیتی چون دیدار سالانه با مقام معظم رهبری هم در این حوزه تاثیر گذار بر جامعه ایجاد شود بازهم به این دلیل که مدیران سیاسی اهداف و چشم اندازهائی به غیر از رشد و توسعه فرهنگ را دنبال می کنند نمی توانند از ظرفیتهای ایجاد شده بهره ببرند.     سراج 24  



۱۲/۰۴/۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن