تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819813230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گسترگی تهران امکان نظارت را کاهش داده است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: گسترگی تهران امکان نظارت را کاهش داده است
کد خبر: ۵۱۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴ - 01 July 2015


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تاکید بر تقسیم تهران به سه بخش غربی، شرقی و مرکزی از حیث حوزه انتخابیه نمایندگی، گفت: نظارت بر عملکرد دستگاه های مختلف به علت گستردگی دامنه حوزه انتخابیه غیرممکن شده است.

حسین گروسی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت افزایش تعداد حوزه های انتخابیه غرب استان تهران گفت: توزیع نامتوازن بودجه و امکانات در سطح استان و عدم امکان مدیریت و نظارت کارآمد در همه بخشهای استان، موجب تدوین و بررسی طرح تقسیم حوزه‌های انتخابیه و افزایش نمایندگان شده است.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اینکه استان تهران ۱۳ میلیون جمعیت دارد و حدود ۸٫۵ میلیون آن در شهر تهران و مابقی در شهرهای اطراف هستند ضرورت افزایش تعداد حوزه های انتخابیه به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از استانهای کنونی مانند سمنان، ایلام، خراسان شمالی و برخی شهرها زیر یک میلیون نفر جمعیت دارای چندین نماینده هستند، افزود: در حالی که 4.5 میلیون نفر در شهرهای اطراف تهران زندگی می کنند اما شاهد افزایش تعداد نمایندگان نیستیم.

گروسی با بیان اینکه در غرب تهران سه میلیون جمعیت فاقد ساختارهای اداری و نظارتی لازم هستند، گفت: ضرورت نظارت بر عملکرد ادارات و ایجاد رضایت مندی برای مردم، توزیع متوازن بودجه و مسائل دیگر سبب تدوین طرح مذکور شده که طی آن تهران به سه استان غربی، شرقی و تهران بزرگ تقسیم خواهد شد.

گروسی با تأکید بر اینکه رها کردن بحث نظارت بر عملکرد دستگاه های مختلف به علت گستردگی کارها در آینده برای شهر تهران تهدید به حساب خواهد آمد، گفت: بر پایه این پیشنهاد ادارات کل مستقل در غرب و شرق تهران مستقر می شوند و بودجه و امکانات بیشتری دریافت می کنند.

وی همچنین به برخی مشکلات کنونی اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه شاهدیم که کلنگ یک بیمارستان ۲۰ سال قبل زده شده است؛ اما هنوز به بهره برداری نرسیده است. علاوه بر این، در بسیاری از حوزهها سرانه پایین و در بهداشت و درمان رتبه آخر در سطح کشور را داریم. این در حالی که است که وقتی اسم تهران شنیده می شود، همه تصور می کنند که همه بخشهای آن برخوردار از امکانات هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، کم بودن نمایندگان شهرهای استان را یکی دیگر از مسائل قابل توجه دانست و گفت: حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد با ۱٫۵ میلیون جمعیت و رباط کریم با یک میلیون نفر جمعیت یک نماینده دارد. روشن است که توزیع امکانات، بودجه و حتی نمایندگان مجلس در تهران متوازن نیست و با جمعیت و ضروریات تناسب ندارد.

نماینده شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به شرایط و وضعیت مذکور، ضروری است که مسئولان فکری به حال تهران کنند. یا بودجه را بر اساس سرانه بودجهای کشور تخصیص دهند و یا تهران را به سه استان تقسیم کنند تا شهرهای اطراف نیز دیده شود زیرا ما عملاً در سایه شهر تهران فراموش شده ایم.

گروسی همچنین در مورد اینکه چرا در مجلس طرحی در این خصوص تهیه نمی شود نیز گفت: ما نمیتوانیم در این مورد طرح ارائه کنیم زیرا موضوع بار مالی دارد و در صورت ارائه طرح نیز بر اساس اصل ۷۷ قانون اساسی رد می شود؛ لذا باید در قالب یک لایحه موردبررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این پرسش که نظر مسئولان اجرایی در مورد ایده تقسیم تهران چیست، گفت: مسئولان اجرایی نیز این ضرورت را قبول دارند. در جلساتی که مجمع نمایندگان تهران با رییس جمهور و استاندار تهران داشته به این موضوع پرداخته ایم و آنها نیز به این ضرورت واقف هستند؛ اما درگیر بودن در تغییر ساختار تقسیمات کشوری دستشان را بسته است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن