تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812490151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دارند قمپز در نمي‌كنند!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دارند قمپز در نمي‌كنند!
نویسنده : اولاد آدم 
يك مراسمي بود كه اولاد آدم دوست داشت برود و ببيند. يعني دوست داشت اطلاعاتي در آن خصوص داشته باشد. يعني در عصر ارتباطات دوست داشت كه بداند اين مراسم بهره‌برداري از پروژه ارتقاي ظرفيت شبكه ارتباطي كشور چيست؟ بالاخره اولاد آدم هم از پيشرفت كشور ذوق مي‌كند. بله! مي‌خواستم تا آستانه ذوق‌مرگي بروم و آدرنالينم را افزايش دهم كه امكانات مهيا شد و شاهد از غيب رسيد. يهويي اولاد آدم فهميد كه معاون اول رئيس‌جمهور در مراسم بوده و قطعاً حرف‌هاي او را مي‌تواند بخواند و بفهمد كه چه خبر بوده و پروژه ارتقاي ظرفيت چه مي‌كند؟ سرعت اينترنت را بالا مي‌برد؟ پايين مي‌برد؟ امكانات جديدي به تو مي‌دهد؟ امكانات قديمت را لاپوشاني مي‌كند؟ ظرفيت خودت را بايد بالاببري؟ پول بيشتري بايد بدهي؟ چه؟ بالاخره از افغانستان سرتر مي‌شويم يا نه؟ اصلاً زبانم لال، ارتباطات خوب است يا بد؟
خب از آنجايي كه لابد سخنان جهانگيري راهگشاست، اولاد آدم با ذره‌بين مثل بختك افتاد روي سخنراني ايشان. قطعاً قبول خواهيد كرد كه كشفيات اولاد آدم مي‌تواند در دسترس همگان قرار بگيرد و موضوع لاينحل باقي نماند تا محتاج يكي مانند ارشميدس نشويم كه از داخل خزينه لخت بپرد وسط خيابان و بگويد: يافتم! يافتم!... اسحاق جهانگيري در سخناني در اين مراسم گفت: از همكاران عزيز در وزارت ارتباطات و شركت زيرساخت ارتباطات به خاطر كارهاي بزرگي كه دارند انجام مي‌دهند و همچنين كار ارزشمندي كه امروز به ملت ايران تقديم كردند، تشكر مي‌كنم. او ادامه داد: همان طور كه در اين مراسم گفته شد در مدت كوتاهي با كار ارزشمندي كه توسط كارشناسان و مهندسان اين شركت انجام شده، توانسته‌اند كار بزرگي انجام دهند.
پس كار بزرگ بوده است و كوچك نبوده است. مدت كوتاه بوده است و طولاني نبوده است. در ضمن بابتش پول داده‌اند پس ارزشمند بوده و هر چه بيشتر پول داده باشند، ارزشمندتر مي‌شود و دست آخر اينكه مهندسان هم در آن نقش داشته‌اند! كدام كار است كه هم بزرگ باشد، هم كوتاه و ارزشمند و هم مهندسي؟ نكند همين موضوع اختلال شبكه‌هاي اجتماعي اسمش شده است پروژه ارتقاي ظرفيت شبكه ارتباطي؟ نكند پارازيت است! نكند...
اگر اجازه بدهيد يكبار ديگر در پالايش تفكرات نظري جهانگيري در خصوص اين كار عملي، تدقيق كنم تا خداي نكرده اسباب تكدر كسي را به‌وجود نياورم؛... بله! كل اطلاعات سخنان جهانگيري همين بود. البته او يك صحبت‌هايي هم كرده كه انگار طالع‌بيني بايد باشد. در مورد آينده... مثلاً گفته ما دنبال اين هستيم كه دولت الكترونيك را در كشور مستقر كنيم. مردمي كه مي‌توانند با يك موبايل كارهايشان را انجام دهند چرا بايد سرگردان شوند؟ اما معلوم نيست كه اين صحبت‌ها ربطي به اين مراسم داشته يا نه؟ او حتي گفته اگر 100 هزار شغل در اين بخش در يك سال ايجاد شود كار فوق‌العاده‌اي انجام شده است. او در آخر هم گفته بخش زيادي از كارهايي كه شما انجام مي‌دهيد وعده‌هايي است كه رئيس‌جمهور به مردم داده است.
فكر نكنيد كه اولاد آدم منظورش اين است كه فلاني دارد قمپز در مي‌كند. اولاد آدم مطمئن است كه اينطور نيست. يعني اگر شما ريشه قمپز در كردن را بدانيد، قطعاً متوجه خواهيد شد كه اولاد آدم اين منظور را نداشته و فقط مي‌خواسته بداند آن پيام وايبري كه پسرخاله‌اش برايش پريروز فرستاده، چه زماني در گوشي موبايلش دانلود مي‌شود؟ اولاد آدم مي‌خواهد بداند بالاخره مهماني افطار پسرخاله ديشب بوده كه بايد مي‌رفته يا نه؟
اصلاً برايتان مي‌نويسم كه قمپز در كردن كجا به‌كار مي‌رود تا در اين مورد خاص به كار نبريد! آدمي ذاتاً خوش دارد كه از خود تعريف كند و به بعضي از اعمال و رفتار خود جنبه شاهكار و پهلواني بدهد و گمان مي‌برد اگرحرف‌هاي گنده بزند و كارهاي مهمي را بر خلاف حقيقت به خود نسبت دهد حقيقت مطلب هميشه مكتوم مي‌ماند و رازش از پرده بيرون نمي‌افتد در حالي كه چنين نيست. اينجاست كه حاضران مجلس و شنوندگان به يكديگر چشمك مي‌زنند و مي‌گويند: دارد قمپز در مي‌كند. يعني بشنو و باور مكن.
اگرچه قمپز لغت تركي است و در لغتنامه دهخدا به معني آلتي موسيقي از ذوات الاوتار است اما بر اثر تحقيقات و مطالعات كافي، قمپز توپي بود كوهستاني و سرپر به نام قمپز كوهي كه دولت امپراطوري عثماني در جنگ‌هاي با ايران مورد استفاده قرار مي‌داد. اين توپ اثر تخريبي نداشت زيرا گلوله در آن به كار نمي‌رفت بلكه مقدار زيادي باروت در آن مي‌ريختند و پارچه‌هاي كهنه و مستعمل را با سنبه در آن به فشار جاي مي‌دادند و مي‌كوبيدند تا كاملاً سفت و محكم شود. سپس اين توپ‌ها را در مناطق كوهستاني كه موجب انعكاس و تقويت صدا مي‌شد به طرف دشمن آتش مي‌كردند. صدايي آنچنان مهيب و هولناك داشت كه تمام كوهستان را به لرزه در مي‌آورد و تا مدتي صحنه جنگ را تحت‌الشعاع قرار مي‌داد ولي كاري صورت نمي‌داد زيرا گلوله نداشت. در جنگ‌هاي اوليه بين ايران و عثماني صداي عجيب و مهيب آن در روحيه سربازان ايراني اثر مي‌گذاشت و از پيشروي آنان تا حدود مؤثري جلوگيري مي‌كرد ولي بعدها كه ايرانيان به ماهيت و توخالي بودن آن پي بردند هرگاه صداي گوشخراشش را مي‌شنيدند به يكديگر مي‌گفتند: «نترسيد قمپز درمي‌كنند.» يعني تو خالي است و گلوله ندارد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن