تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798558763




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آلبوم «روایت» منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
آلبوم «روایت» منتشر شد
آلبوم موسیقی بی کلامِ «روایت» اثر تازهء «مهدی تیموری» شامل ۸ قطعه موسیقی و آوا، از سوی مؤسسه فرهنگی-هنری «ماهور» به بازار موسیقی کشور عرضه شد.


به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگیباشگاه خبرنگاران؛ آلبوم «روایت» با عناوین «تردید»، «سرآغاز»، «سرور»، «آغاز تنهایی»، «بازگشت»، «بحران»، «هوای تازه» و «حکایت»، با محوریت ساز نی می‌باشد که به طور کلی اساس آن برخاسته از تم‌ها، گوشه‌ها و مدهای موسیقی کلاسیک و نواحی ست و سازبندی نی در خطوطی یگانه الی پنجگانه – سلو، دوئت، تریو، کوارتت و کوینتت- انجام پذیرفته است.


از ویژگی‌های بارز این اثر نوازندگی ساز نی به صورت افکتیو، ریتمیک و کاراکتریستیک است که علاوه بر اجرای تم‌ها و ملودی‌های مرسوم صورت پذیرفته است. فضای مجموعه در عین آنکه بی‌کلام است لیکن در برخی قطعات از آواهای سوپرانو و آلتو نیز استفاده شده است. به طور مثال در قطعه پنجم –قطعه بازگشت- آوای سوپرانوی مژگان چاهیان شنیده می‌شود و در چند قطعه دیگر آوای آلتوی فریدون محمد بیگی. همچنین علاوه بر نی که غالب نوازندگی اثر را برعهده دارد، دو ساز دهل و دف نیز به نوازندگی سهیل سعادت به قطعاتی از این مجموعه رنگ و لعابی خاص بخشیده است. از ویژگی‌های دیگر این اثر تفکر منسجم و پیام مرتبط در میان کلیهء قطعات آن است. شاید در بسیاری از آلبوم‌های دیگر فضای چندان واحد و زنجیره وار در بین قطعات کار شده احساس نشود یا به ندرت اتفاق بیفتد. قطعاتی برای یک آلبوم انتخاب می‌شوند که مجزا و مستقل از یکدیگرند و تنها در انتخاب شعر به طور مثال یا فضای موسیقایی کلی با یکدیگر ارتباط داشته باشند. لیکن در «روایت» هر قطعه به مثابه پلان و صحنه‌ای از یک فیلم است که با ارائه شدن، در نهایت تصویری واحد از یک زندگی، یک تجربه و یک دوره خاص را به سمع مخاطب رسانده و چه بسا داستان را در ذهن او تداعی نیز کنند. می توان گفت که مجموعه در مدِ واحدی به اجرا در نیامده و پاره ای از قطعات روی به سویِ موسیقی چند مدی و پلی مدال داشته است. 


هر قطعه با تمِ خاصی آغاز می‌شود و در میانهء اجرا در آن واحد چند مد نواخته می‌شود که از آن میان می‌توان به اجرای مدهای دشتی، شوشتری و نهفت به طور همزمان اشاره کرد.


شایان ذکر است: که مهدی تیموری عهده دار اجرای کلیه خطوط ساز نی بوده و خاطر نشان می‌کند که این پروژه در استودیو و به هنگام ضبط به این شکل پیش رفته است و شاید به این شکل هم می‌بایست اتفاق بیفتد. به طور مثال قطعه «آغاز تنهایی» که در قالب سُلو اجرا شده است، به دریافت وی، در حالتی از خلسه و مدیتیشن از گوشه‌ای به گوشه و گوشه‌های دیگر در جریان است که بر روی کاغذ نت نگاری نشده و به بیانی دیگر بداهه نوازی شده است. اتفاقی که در لحظه صورت می‌پذیرفت و حضور دیگر نوازندگان نی شاید مسیر این اتفاق را تغییر می‌داد و نتیجهء کار نیز متفاوت می‌بود. ضبط «روایت» حدود یک سال و انتشار آن از زمان ارائه به انتشارات «ماهور» تا عرضه به بازار موسیقی حدوداٌ ۳ ماه به طول انجامیده است.


علاقه مندان برای تهیه آلبوم «روایت» به صورت نسخه اصلی می‌توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند، همچنین این اثر از طریق سایت «بییپ تونز» قابل خریداری دیجیتال و دانلود قانونی است.




انتهای پیام/





اخبار مرتبط

«ترانه‌های قدیمی» زند وکیلی مرداد‌ماه منتشر می‌شود
بخش پاپ در دوسالانه آلبوم برتر موسیقی امسال نیست
"مثل مجسمه " 3 تیر منتشر خواهد شد
آلبوم «ماه عسل» منتشر شد
آلبوم موسیقی «عارف شیدا» منتشر شد
انتشار آلبوم جدید مازیار عصری بعد از ماه محرم




۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن