تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798915573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در خانه‌پدری اهالی تئاتر چه می‌گذرد؟/ خانه تئاتر کدخدامنشانه رفتار می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: انتظارات برخی اهالی تئاتر را در باشگاه خبرنگاران بخوانید؛
در خانه‌پدری اهالی تئاتر چه می‌گذرد؟/ خانه تئاتر کدخدامنشانه رفتار می‌کند
حسین‌پارسایی، بهرام تشکر، خیر‌الله تقیانی‌‌‌پور و ساوش چراغی پور از انتطارات خود از خانه تئاتر می گویند.


حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران - ملیکا مومنی راد؛ انتظارات و نقد‌هایی که از سوی هنرمندان به خانه تئاتر وارد می‌شود کم نیست و معمولاً هر بار‌ حضور در جمع اهالی تئاتر و هم صحبتی با آنان در می‌یابیم که خانواده تئاتر ایران چندان دل خوشی از نهادی ندارند که به عنوان صنف و سند‌یکای هنر‌نمایشی شناخته می‌شود. انتظاراتی که بی‌جواب مانده و گاه کاستی‌هایی که در سیاست های مدیریتی به چشم می‌خورد بارها صدای اعتراض جامعه تئاتری را بلند کرده است و همه این بهانه‌ای شده تا توقعات و نقدهای دوستانه‌ای که فقط با هدف ارتقا سطح کیفی و کمی تئاتر ایران از سوی هنرمندان این عرصه مطرح شود.


لزوم رسیدگی خانه تئاتر به خصوصی‌سازی غیر‌علمی


حسین‌پارسایی کارگردان تئاتر در خصوص عملکرد خانه تئاتر گفت: بدیهی است که کمبود‌هایی در خانه تئاتر به عنوان یکی از بزرگترین تشکلات‌صنفی که نزدیک به 15 انجمن را در زیر مجموعه خود جای داده است دیده شود و تلاش اعضا نیز در جهت ارتقا تئاتر ایران غیر‌قابل انکار بوده اما همواره به برخی از مسائل و مشکلات نگاه کمتری شده است.


وی ادامه داد: حمایت از گروه‌های نمایش شهرستان‌ها و ایجاد شرایطی برای اجرای نمایش‌ها در‌ خارج از کشور مواردی‌ بوده که خانه تئاتر نگاه کمتری به آن کرده است.


پارسایی اظهار داشت: از خانه تئاتر انتظار می‌رود در راه ساماندهی و جهت‌دهی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی در گرایش‌های مختلف رشته تئاتر که سالانه نزدیک به 1500 نفر هستند به طور جدی قدم‌هایی را در این راستا بردارند. 


کارگردان نمایش "بانوی ‌آب‌ و ‌آیینه" تصریح کرد: امروزه شاهد امر خصوصی‌سازی در تئاتر البته به شیوه غیر‌علمی هستیم و نظر به اینکه در خانه تئاتر با مدیریت ایرج‌ راد، هنرمندان برجسته و آگاهی حضور دارند از این نهاد صنفی توقع می ‌رود طرح ها و برنامه‌هایی را در جهت بهبود این امر به بخش‌های دولتی و مربوطه ارائه دهند.


وی در پایان گفت: امکانات رفاهی،بیمه و تسهیلات باید برای همه اهالی این عرصه از جمله اعضای پیوسته و ناپیوسته خانه تئاتر مهیا شود.


خانه تئاتر کد‌خدامنشانه رفتار می‌کند


همچنین بهرام تشکر کارگردان تئاتر درباره وضعیت فعلی و مدیریت خانه تئاتر گفت: گوش من از قول‌های مسئولان خانه تئاتر پر است و همین نبود تعهد و وفا به ‌قول‌های مطرح شده، ضربه‌ای محکم وارد شده به بدنه‌ تئاتر است.


وی ادامه داد: برگزاری جلسات و واکنش‌های خانه تئاتر تا به امروز بی‌فایده بوده است و این را از دیوارهای بلند اطراف تئاتر شهر و رقم‌های نجومی بیمه هنرمندان و مشکلات ‌بسیار دیگری می توان فهمید که این روزها گریبان تئاتر را گرفته‌اند.


کارگردان نمایش "دختر‌یانکی" تصریح کرد: باور کنیم اهالی تئاتر جدا از سایر مردم کشور نیستند و وضعیت نامناسب اقتصادی زندگی ما را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند. خانه باید نگاهی جدید در ادامه راه برای احقاق حق اهالی تئاتر تلاش کند.


وی ادامه داد: خانه تئاتر باید فارغ‌ از هرگونه رفتار و برخورد کد‌خدامنشانه عملکردی قانونی در مقابل اتفاقات از خود نشان دهد. این ضعف در بخش بررسی مسائل و مشکلات اقتصادی گروه‌های تئاتری به خوبی قابل مشاهده است و دیدگاه مناسب در این امور هستند از مشکلات نه فقط خانه تئاتر که اهالی تئاتر است.


تشکر در پایان گفت: امیدوارم خانه تئاتر در اولین فرصت نگاهی به اساس‌نامه خود‌بیاندازد تا شاهد این همه تقلب نباشیم.


هزار راه نرفته
سیاوش چراغی بازیگر تئاتر در خصوص جایگاه خانه تئاتر به عنوان یک نهاد صنفی در میان اهالی این عرصه و‌ انتظاراتشان گفت: امروزه تئاتر مشکلات بیشماری دارد و مبارزه با آن مستلزم آگاهی و شناخت از سوی خانه تئاتر هنرمندان و مسئولان مربوطه است. رقم سنگینی که از سوی صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان در ابتدای سال 94 اعلام شده است، یکی از همین موارد است و همه به خوبی می‌دانیم دستمزد اهالی تئاتر جوابگوی چنین‌ مطالباتی نیست.


وی ادامه داد: از خانه تئاتر به عنوان یک نهاد صنفی انتظار می‌رود تا برای بهبود و حل این وضعیت در میدان حضور پیدا کنند.


چراغی اظهار داشت: شکل‌گیری جلسات و گردهمایی یا عضویت هنر‌مندان نهادها و سازمان‌های دولتی چون شهرداری با مدیریت خانه تئاتر در جهت بحث و بررسی و حل مشکلاتی چون نبود مسکن و امکانات رفاهی برای هنر‌مندان؛ ایجاد سالن‌های نمایش و ساماندهی امر آموزش و به طور کلی حمایت و تأمین بودجه در جهت ایجاد فرصتی برای هنر‌نمایی هنر‌مندان از دیگر اتفاقاتی است که خلع آن حس می‌شود.


وی ادامه داد: بدون شک راهکارهایی از دل این جلسات پیدا می‌شود. ما شاهد تلاش‌های خانه تئاتر هستیم اما هنوز راه‌های نرفته‌ای وجود دارد.


بازیگر نمایش "کلبه‌عموتم" بیان کرد: از ریاست و هیئت مدیره خانه تئاتر انتظار می‌رود علاوه بر حمایت‌های معنوی از هنر‌مندان و ایجاد راهکارهایی برای جذب بودجه، در راه مبارزه با مشکلات توان مقاومت را داشته باشند، و بحران‌های موجود را مدیریت کنند.


وی در پایان گفت: امیدوارم با قضاوت‌های نا‌‌به‌جا در امور مربوط به تئاتر ایران کار‌شکنی ایجاد نشود و انتقادا‌تمان و نواقصی که از آن‌ها یاد می‌کنیم فقط ذهنی نباشد. 


دیالو‌گی میان خانه تئاتر با مسئولان شکل نگرفته است


خیر‌الله تقیانی‌پور کارگردان تئاتر در خصوص سیاست‌های مدیریتی خانه تئاتر گفت: از اصلی‌ترین معضلات این روزهای تئاتر ایران قطع ارتباط و تعامل هیئت مدیره خانه تئاتر با دولت ‌مردان است. سال‌‌ها خانه تئاتر مونو‌لوگ گفته است و‌ دیالوگی به طور جدی و کارساز میان آنان با مسئولان شکل نگرفته است.


وی ادامه داد: ما در بیان‌ انتظاراتمان دچار مشکل هستیم مسئله بیمه تکمیلی هنر‌مندان و درگیری‌های آن کماکان ادامه دارد و هیچ تمهیدی برای بهبود این وضعیت عملی نشده است. خانه تئاتر همچون هر نهاد صنفی موظف به تعریف و پیگیری حق‌ و‌ حقوق اعضای خود از سازمان‌ها و نهادهای مختلف است.


کارگردان نمایش "بو‌قلمون" اظهار داشت: این اواخر خانه هنر‌مندان اشخاصی را به عنوان تهیه کننده تئاتر معرفی کرده است که فقط با افراد مشخصی همکاری می‌کنند و همین امر شرایطی ناخوشایند را برای عده‌ای از اهالی تئاتر رقم زده است.


تقیانی‌پور در پایان گفت: امیدوارم ایرج‌راد با افتتاح ساختمان جدید خانه تئاتر به دغدغه‌های سایر هنر‌مندان توجه کند.


خانه  تئاتر جای لشکرکشی نیست
محمد‌رضا خاکی کارگردان تئاتر در مورد عملکرد خانه تئاتر گفت: کاش اعضای خانه تئاتر به جای لشکر‌کشی و موضع‌گیری فارغ از هرگونه مشکلات شخصی  با یکدیگر همانند تمام دنیا در برخورد با مسائل روز تئاتر بر مبنای تعامل با هند‌مندان و مسئولان قدم‌بردارد.


وی ادامه داد: نگاه و توجه به اساسنامه و بازبینی آن ساماندهی جریان‌های فکری و دانشجویی و وضعیت قرارداد گروه‌های تئاتر باید از اولویت‌های خانه تئاتر باشد.




اتنهای‌پیام/



اخبار مرتبط

محمدرضا شریفی‌نیا این روزها چه می‌کند؟
مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر تمدید نخواهد شد
پاسخ جالب مدیر عامل بنیاد رودکی به حواشی «عاشقانه‌های ناآرام»/ معاونت هنری وارد مسائل جزئی نمی‌شود
نظر فرمانده کل سپاه درباره نمایش «فصل شیدایی»
نمایش «تهمینه درهفت خوان رستم» روی صحنه رفت
تمرین‌های نمایش «تخلف ميزانسنيك سهراب» رو به پایان است
بانک پاسارگاد اقدام به برگزاری جشنواره‌ای با عنوان جشنواره فیلم 180 ثانیه‌ای پاسارگاد کرد




۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن