تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798706177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوابيه‌اي بنياد رودکي به کانون کارگردانان خانه تئاتر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ تير ۱۳۹۴ (۱۰:۵۴ق.ظ)
جوابيه‌اي بنياد رودکي به کانون کارگردانان خانه تئاتر موج - در پي انتشار بيانه‌اي از طرف کانون کارگردانان مبني بر وضعيت نابسامان تئاتر، بنياد رودکي جوابيه‌اي به اين کانون داده است و در آن متذکر شده اقتصاد تئاتر و مديريت منطقي هزينه‌ها از اهداف بنياد است.
به گزارش خبرگزاري موج، در پي انتشار بيانيه کانون کارگردانان خانه تئاتر، بنياد رودکي جوابيه‌اي به اين شرح منتشر کرده است:
«بدون شک، همان‌طور که در مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي آمده است تئاتر مقوم فرهنگ و بسترساز ارتقا فرهنگ عمومي جامعه بوده و توجه به اين امر جزو اولويت‌هاي بنياد رودکي و بخش‌هاي زيرمجموعه آن است.
از آن‌جايي که تئاتر تلاشي در راستاي تجلي آرمان‌هاي اخلاقي و ارزش‌هاي والاي انساني است و از ابتداي تاريخ تا کنون رسالت نقد آسيب‌هاي اجتماعي و مقابله با بداخلاقي‌ها و بدطينتي‌ها را بر عهده داشته است، بنياد رودکي، آنچه در بيانيه کانون کارگردانان خانه تئاتر آمده است را درد دلي مشفقانه و دلسوزانه مي‌داند که قابل‌تأمل و مُداقه است، اما؛ براي شفاف‌سازي وضعيت موجود بهتر است که از چند منظر مورد بررسي قرار گيرد.
نخست اين‌که بنياد رودکي با اين باور که هنر نمايش، هنر فاخر و عرصه فعاليت فرهيختگان است و با حضور پرشور مخاطبان معنا مي‌يابد، در سياست‌هاي کلان خود به هيچ وجه به دنبال کسب درآمد يا فروش بيش‌تر در اين حوزه نبوده است، اما؛ در مشورت با کارشناسان حوزه تئاتر، اهالي صنف و اقتصادانان برجسته، مساله جدي و مهم «اقتصاد تئاتر و مديريت منطقي هزينه‌ها» را همواره در دستور کار داشته است، چراکه؛ امروزه تأمين منابع مالي توليد يک اثر و از سوي ديگر هزينه‌هاي جاري حفظ و نگهداري تالارها جزو دغدغه‌هاي جدي گروه‌هاي نمايشي و مديران فرهنگي است.
با همين رويکرد، حمايت و پشتيباني از پيشکسوتان باسابقه و داراي حسن شهرت هنري در کنار توجه به جوان‌هاي خلاق و با انگيزه مهم‌ترين دغدغه بنياد رودکي است. طي دو سال گذشته اين بنياد هميشه به عنوان همراه و حامي در کنار هنرمندان معتبري چون آقايان هادي مرزبان، بهمن فرمان آرا، محمد رحمانيان، حميدرضا نعيمي، خانم پري صابري و... در تالار وحدت بوده و توجه ويژه‌اي نيز به نسل جديد همچون کوروش زارعي، افسانه ماهيان، رضا ثروتي، آروند دشت آراي، ياسر خاسب، ابراهيم پشت کوهي، ايمان اسکندري، مرتضي ميرمنتظمي، مهدي شجاعي و... داشته است. البته تشخيص و تبيين اين نکته که چرا برخي از اين آثار عليرغم حمايت‌هاي لازم با شکست در جلب نظر منتقدين و جذب مخاطبين مواجه هستند نيازمند يک تحليل کامل جامعه‌شناختي است.
تالار وحدت در طي برنامه‌هاي زمان‌بندي خود در زمينه تئاتر، با فضاهاي خالي مواجه مي‌شود که بسيار کم‌تر از زمان‌هاي متعارف (۴۵ تا ۶۰ اجرا و...) است که گروه‌هاي حرفه‌اي معمولا امکان و تمايلي به اجرا در اين مدت کوتاه ندارند، به همين دليل درخواست‌هاي رسيده را که متناسب با همين فضاي کاري هستند بررسي کرده و با شرط حفظ حداقلي شأن تالار مربوطه نسبت به اجراي اثر تصميم‌گيري مي‌کند. نمايش مورد اشاره در اين بيانيه نيز در همين قالب روي صحنه رفته و قيمت بليت آن نيز با توجه به بازده زماني، تعداد مخاطب و هزينه‌هاي گروه تعيين گرديده است.
نکته ديگري که به خوبي در بيانيه مذکور به آن اشاره شده است، فاصله‌ي به وجود آمده بين هنرمندان و نهادهاي صنفي اين حوزه با بخش‌هاي اجرايي و تصميم گير است. بنياد رودکي با اذعان به همين مشکل آمادگي دارد تا در کميته‌هاي تخصصي با مشارکت انجمن‌هاي صنفي مربوطه نسبت به بهينه‌سازي وضعيت موجود اقدام کند.
در همين راستا و با توجه به‌ضرورت نگاه کارشناسي در حوزه مديريت تئاتر، بنياد رودکي مديريت جامعي در حوزه تئاتر ايجاد نکرده تا بتواند با آسيب‌شناسي گذشته نسبت به تدوين برنامه جامعي در بخش‌هاي اجرايي و علمي پژوهشي اقدام کند که جزييات اين برنامه‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد، که صد البته اين مهم با همکاري و مشارکت اهالي تئاتر و نهادهاي صنفي مرتبط اثر بخش تر خواهد بود.
در انتها يادآور مي‌شود بنياد رودکي به عنوان مجموعه‌اي که رسالت خود را ارتقاي سطح فرهنگ عمومي جامعه و هنر والاي تئاتر و خدمت‌رساني هرچه بيش‌تر به هنرمندان اين رشته مي‌داند، دست ياري به سوي همه فرهيختگان دراز مي‌کند. باشد که با هماهنگي و همدلي مشکلات موجود يکي پس از ديگري مرتفع گرديده و تئاتر کشور به بالندگي خود بيش از پيش ادامه دهد».













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن