تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819838656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت پایان سال تحصیلی و سکوت خبری در آموزش عالی/ بررسی استکبار جهانی و مذاکرات هسته‌ای از سوی اساتید بسیجی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت
پایان سال تحصیلی و سکوت خبری در آموزش عالی/ بررسی استکبار جهانی و مذاکرات هسته‌ای از سوی اساتید بسیجی
پایان سال تحصیلی دانشگاه‌ها، سکوت خبری را در آموزش عالی حاکم کرد که شاید بتوان بررسی «استکبار جهانی، مذاکرات هسته‌ای، تسلیم یا مقاومت» از سوی اساتید بسیجی را فعالیت عمده دانشگاهیان در هفته گذشته برشمرد.

خبرگزاری فارس: پایان سال تحصیلی و سکوت خبری در آموزش عالی/ بررسی استکبار جهانی و مذاکرات هسته‌ای از سوی اساتید بسیجی



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، به دلیل پایان امتحانات دانشجویان و آغاز ماه مبارک رمضان اخبار آموزش عالی در هفته گذشته با مقداری رکود مواجه شد به طوری که حتی جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی هم برگزار نشد و شاید بتوان همایش «استکبار جهانی، مذاکرات هسته‌ای، تسلیم یا مقاومت» که به همت سازمان بسیج اساتید و به مناسبت سالروز شهادت مصطفی چمران و روز بسیج اساتید در سالن‌ همایش‌های صدا و سیما برگزار شد را فعالیت عمده دانشگاهیان در هفته گذشته دانست. در این همایش سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید، فؤاد ایزدی عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات دانشگاه تهران، رضا سراج کارشناس مسائل راهبردی و حسن سبحانی استاد اقتصاد دانشگاه تهران سخنرانی کردند. * تغییر شیوه پذیرش دانشجو در رشته علوم قضایی دانشگاه علوم قضایی شیوه پذیرش دانشجو در رشته تحصیلی دارای شرایط خاص علوم قضایی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته در آزمون سراسری سال 1394 تغییر یافته است. داوطلبان شرکت کننده گروه‌های آزمایشی علوم‌ ریاضی‌‌وفنی‌، علوم‌‌ تجربی‌ و علوم‌‌ انسانی در آزمون سراسری سال 1394  که به پذیرش در این دانشگاه علاقمند هستند باید کدرشته‌ محل‌های تحصیلی (کد عدد پنج رقمی) این دانشگاه را در زمان انتخاب رشته از دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره 2) استخراج و در فرم انتخاب رشته اینترنتی به همراه کدرشته محل‌های سایر دانشگاه‌ها، از اولویت 1 تا 150 در هر اولویتی که علاقه دارند انتخاب کنند. * پانزدهمین شماره «نشریه نبأ» بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت منتشر شد بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت همزمان با سالروز شهادت مصطفی چمران و روز بسیج اساتید پانزدهمین شماره از «نشریه نبأ» را منتشر کرد. در این شماره از نشریه نبأ به موضوعاتی از جمله «چمران، فرمانده قلب‌ها»، «کمک اطلاعاتی آمریکا به صدام»، «علت اصلی لو رفتن عملیات کربلای 4»، «تفتیش کشور از برچیده شدن کل امور هسته‌ای مهمتر است»، «پروتکل الحاقی؛ما و دیگران»، «سیاست خارجی در قانون اساسی (فصل دهم)» و «بیانیه علمای قاجار در دفاع از کالای ایرانی» پرداخته شده است. * انتصابات آموزش عالی
سرپرست دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، اعضای شورای انتشارات این دانشگاه را منصوب کرد. بر اساس حکم محمد اخباری سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی، حمید راشدی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری به عنوان نائب رئیس شورا، رسول ناصری سرپرست کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی، اسناد و مدارک به عنوان دبیر شورا، غلامرضا زهتابیان سرپرست آموزشی، بهزاد بهرامی نسب سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی، عباس علایی نوین معاون سنجش و خدمات آموزشی و دانشجویی، یحیی حبیب زاده معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه، یوسفعلی زیاری سرپرست دفتر برنامه ریزی آموزشی مهارتی، محسن شریفی، غلامحسین حسینی نیا و سیدموسی پورموسوی به عنوان اعضای شورای انتشارات دانشگاه منصوب شدند. ذوالفقار یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم طی حکمی فریبرز سجادی را به سمت قائم مقام رئیس صندوق رفاه دانشجویان منصوب کرد. * راه‌اندازی شورای تخصصی دانشجویی دانشگاه جامع علمی – کاربردی همزمان با ماه مبارک رمضان، شورای تخصصی دانشجویی دانشگاه جامع علمی – کاربردی نیز راه اندازی شد. علائی نوین معاون سنجش، خدمات آموزشی و دانشجویی دانشگاه گفت: دانشجویان آینده‌سازان کشور هستند و تلاش برای ارائه خدمات رفاهی، ورزشی و دانشجویی می‌تواند راهگشای بسیاری از دغدغه‌های این عزیزان در طول دوران تحصیل باشد. لذا پرداختن به مفاهیم دانشجویی در دانشگاه جامع علمی-کاربردی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. * ثبت سوابق فرهنگی متقاضیان جذب بورسیه دانشگاه‌ها در سامانه مرکز جذب هیأت علمی حذف شد
ثبت سوابق فرهنگی و اجتماعی (مانند ایثارگری و فعالیت در بسیج دانشجویی و همکاری با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری) متقاضیان جذب بورسیه دانشگاه‌ها در سامانه مرکز جذب هیأت علمی حذف شد. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اقدامی غیره منتظره بخش مربوط به ثبت سوابق فرهنگی و اجتماعی (مانند ایثارگری و فعالیت در بسیج دانشجویی  و همکاری با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری) متقاضیان جذب بورسیه دانشگاه‌ها در سامانه مرکز جذب هیات علمی را حذف کرد به طوری که هنگام ثبت سوابق فرهنگی توسط متقاضیان جذب در قسمت مشاهده رزومه عبارت «هیچ رکوردی برای نمایش وجود ندارد» نشان داده می‌شود. * نخستین همایش معرفی دستگاه‌های برتر قرآنی برگزار شد
نخستین همایش معرفی دستگاه‌ها و استان‌های برتر قرآنی، فردا از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. براساس بررسی‌­های انجام شده و پایش از ابعاد فعالیت‌های قرآنی، برخی دستگاه‌­ها و نهادها در سال 1393 از سوی هیأت پایش فعالیت­‌ها و عملکرد قرآنی دستگاه‌­ها و نهادهای کشور، قابل تقدیر شناسایی شده‌اند. * تکلیف رشته‌های غیرمجاز دانشگاه آزاد مشخص شد
شورای گسترش آموزش عالی، براساس ماده 17 اساسنامه اصلاحی دانشگاه آزاد با ظرفیت پذیرش دانشجو درآن دانشگاه در هر کد رشته محل در مقطع کارشناسی حداکثر 60 نفر، در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر 20 نفر و در هرکد رشته محل مقطع دکتری تخصصی حداکثر 7 نفر برای سال تحصیلی 95-94 موافقت کرد. شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم پذیرش دانشجو در پژوهشگاه شاخص پژوه را غیر قانونی و با تعیین سقف تعداد دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه آزاد و ایجاد یک مرکز آموزش عالی الکترونیک این دانشگاه در تهران، ارتقای سه آموزشکده فنی حرفه‌ای به دانشکده، تاسیس 8 رشته تحصیلی جدید در دانشگاه علوم انتظامی امین، موافقت  کرده و پذیرش دانشجو در شعبات دانشگاه غیردولتی عدالت را غیرقانونی اعلام کرد.
این شورا تصویب کرد که پذیرش دانشجو در پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه(خصوصی) متوقف شده و نسبت به انتقال  آن پژوهشگاه به خارج از دانشگاه اصفهان در چارچوب ضوابط و مقررات در اسرع وقت اقدام شود و کمیته‌ای متشکل از نمایندگان حوزه‌های سازمان امور دانشجویان، معاونت پژوهش و فناوری، سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی تحت نظر معاونت آموزشی تشکیل و نسبت به تعیین تکلیف دانشجویان مورد تایید سازمان سنجش آموزش کشور در آن پژوهشگاه اقدام لازم  به عمل آید. همچنین با توجه به مشکلات متعدد مطروحه در گزارش مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی موضوع توقف تمام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و انحلال آن پژوهشگاه در چارچوب ضوابط و مقررات بررسی و مورد تصمیم گیری قرار گیرد. 
همچنین، این شورا براساس ماده 17 اساسنامه اصلاحی دانشگاه آزاد اسلامی  با ظرفیت پذیرش دانشجو درآن دانشگاه در هر کد رشته محل در مقطع کارشناسی حداکثر 60 نفر در هر کد رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر 20 نفر و در هرکد رشته محل در مقطع دکتری تخصصی حداکثر 7 نفر برای سال تحصیلی 95-94 موافقت کرد.
بر اساس این گزارش، شورای گسترش آموزش عالی تصویب کرد تمام کد رشته‌هایی که نتوانسته‌اند مجوز لازم را از شورای گسترش آموزش عالی اخذ کنند باید از دفترچه آزمون پذیرش دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 95-94 حذف شوند و با توجه به اینکه مأموریت کمیته 5 نفره رسیدگی به پرونده‌های فاقد مجوز دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان اردیبهشت 94 بوده است، با توجه به اتمام دوره مأموریت، وظیفه این کمیته پایان یافته تلقی می‌شود. لذا از این پس پرونده‌های جدید دریافت شده از طریق سامانه دفتر گسترش آموزش عالی طبق روال سایر دانشگاه‌ها توسط گروه‌های تخصصی شورا مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.
 براساس تصویب این شورا، از این پس هرگونه ایجاد رشته محل جدید و پذیرش دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، برابر ضوابط و مصوبات شورای گسترش آموزش عالی و پس از تأیید این شورا اعلام و اجرا شود و هرگونه جذب و پذیرش دانشجو در رشته های غیرمصوب، غیرقانونی است و دانشگاه آزاد اسلامی موظف است براساس ماده 3 اساسنامه اصلاحی آن دانشگاه مصوب 682 جلسه 26 بهمن‌ماه سال 89 شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیه تصمیمات موضوع این بند را به شورای گسترش آموزش عالی اعلام کنند.
شورای گسترش آموزش عالی با تأسیس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی مستقر در شهر تهران موافقت قطعی کرد و مصوب شد پذیرش دانشجو به شیوه الکترونیکی(مجازی) در دانشگاه آزاد اسلامی طبق ضوابط و مقررات و منحصراً در واحد مزبور امکان پذیر است و  مجوز پذیرش دانشجو در هر رشته   باید بطور جداگانه از شورای گسترش آموزش عالی اخذ شود.
شورای گسترش آموزش عالی با توجه به عدم اخذ مجوز ایجاد شعبه توسط دانشگاه غیردولتی عدالت از این شورا، تأسیس شعبه در دبی، پردیس بین المللی جنوب، واحد خواهران و سایر شعبات توسط این دانشگاه  و هرگونه پذیرش دانشجو در شعب فاقد مجوز (اعم از رشته های مصوب شورای گسترش آموزش عالی) را فاقد وجاهت قانونی اعلام  و مسئولیت آن را  به عهده مسئولان آن دانشگاه دانست.
همچنین این شورا با پذیرش دانشجو در 4 رشته مقطع کارشناسی ارشد مصوب شورای گسترش آموزش عالی شامل علوم اقتصادی،حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی و الهیات و معارف اسلامی -فقه و مبانی حقوق اسلامی، در مجموع 80 نفر از طریق آزمون سازمان سنجش آموزش کشور و آزمون اختصاصی در مجموع حداکثر 20 نفر در هر کد رشته و در مقطع دکتری در 4 رشته علوم اقتصادی،حقوق جزا و جرم شناسی ،حقوق خصوصی و الهیات و معارف- فقه و مبانی حقوق اسلامی  در مجموع 28نفراز طریق آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی و آزمون اختصاصی؛ در مجموع حداکثر 7نفر در هرکد رشته صرفاً برای واحد تهران دانشگاه دانشگاه  غیردولتی عدالت موافقت و تاکید کرد داوطلبان آزمون اختصاصی آن دانشگاه منحصر به طلاب حوزه‌های علمیه است.
بر اساس این گزارش، شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد رشته‌های پیشگیری از جرم، علوم و فنون مرزبانی، علوم امنیت و اطلاعات انتظامی، مبارزه با مواد مخدر، عملیات ویژه انتظامی، مدیریت عملیات راهور، کشف جرایم و حفاظت اطلاعات در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم انتظامی امین موافقت قطعی کرد.
 این شورا با توجه به گزارش مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی با ارتقای آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران شماره یک مشهد (شهید محمد منتظری) به دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران شماره یک مشهد(شهید محمد منتظری)، آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران شماره یک ارومیه(شهید قاضی طباطبایی) به دانشکده فنی و حرفه ای پسران شماره یک ارومیه(شهید قاضی طباطبایی)و آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران شماره یک کرمان (شهید چمران) به دانشکده فنی و حرفه ای پسران شماره یک کرمان(شهید چمران) موافقت کرد.
* اعضای فرهنگستان علوم پزشکی به جمع واقفان جایزه مصطفی(ص) پیوستند
همزمان با شروع پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص)، بیش از 70 نفر از اعضای پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران به جمع واقفان این صندوق پیوستند. مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله) در ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری و تاکید ایشان بر افزایش نقش و مشارکت بخش‌های غیر دولتی در حوزه علم و فناوری و ارتقاء سهم وقف و امور خیریه در این حوزه که در بند 5 این ابلاغیه آمده است اعضای فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران به جمع واقفان صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی (ص) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نمادهای وقف علمی در کشور پیوستند. وی ادامه داد: اعضای فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در راستای تأمین هزینه‌های جایزه مصطفی (ص) و همچنین حمایت مالی از توسعه علم و فناوری در جهان اسلام؛ به‌ ویژه در حوزه‌های مرتبط با این جایزه در قالب حمایت‌های پژوهشی و تحقیقاتی و تسهیلات مالی جهت تجاری‌سازی طرح‌های فناور، در این صندوق مشارکت کردند. وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: این صندوق قصد دارد به برکت نام پیامبر مکرم اسلام (ص) و در راستای به خدمت گرفتن علم و فناوری در راستای رفاه، امنیت و سلامت بشریت؛ با شعار هر مسلمان یک سهم برای توسعه فناوری در جهان، با بهره‌گیری از منابع مالی آحاد جامعه اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی و با جذب حمایت‌های مادی و معنوی واقفان و خیران، در راستای توسعه علم و فناوری در جهان اسلام گام‌هایی مؤثر بردارد. مرندی، مشارکت تمام اعضای پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران را به تعداد 72 نفر عنوان و اظهار داشت: اسامی واقفان علمی فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران شامل محمدرضا شمس اردکانی، سید شهاب‌الدین صدر، فریدون عزیزی، باقر اردشیر لاریجانی، حسن ابوالقاسمی، حسن عارفی، علیرضا زالی، مسعود پزشکیان، بتول احمدی، حسینعلی شهریاری، بهادر اعلمی هرندی، سید حسن امامی رضوی، کامران باقری لنکرانی، مسلم بهادری، مسعود پورمقدس، غلامرضا پورمند، سید ضیاءالدین تابعی، حسنیه تاجر زاده، محمدعلی جوادی، علی حائری، علی‌اکبر حق‌دوست، علی خلج، عباسقلی دانشور، منوچهر دوایی، یحیی دولتی، کمال‌الدین دهشیری، فاطمه رخشانی، محمدرضا رزاقی، یداله زاهد پاشا، سید جمال‌الدین سجادی جزی، سید ابراهیم سجادی جزی، حمید سهراب‌پور، ناصر سیم فروش، عباس شفیعی، بهزاد شمسی مورکانی، سید محمود طباطبایی‌فر، محمد غفرانی، اکبر فاضل، حسن فرسام، سید محسن فروتن، داریوش فرهود، رضا فرید حسینی، مصطفی قانعی، سید محمدحسین کلانتر معتمدی، سید محمدرضا کلانتر معتمدی، سید رضا مجدزاده، محمدرضا محرری و مینو محرز است. وی افزود: دیگر مشارکت‌کنندگان نیز شامل علی اکبر ولایتی، سید علیرضا مرندی، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، رضا ملک‌زاده، مرضیه وحید دستجردی، حسین ملک افضلی اردکانی، صادق مسرت مشهدی، علیرضا مصداقی نیا، فرشته معتمدی، سید علی ملک حسینی، پروین میرمیران، محسن ناصری، ایرج نبی پور، شهربانو نخعی، ابو الحسن ندیم، فریدون نوحی به زنجانی، فاطمه سادات نیری، محمدحسین نیک‌نام، کریم واعظ زاده، حسین وحیدی، عبدالکریم وصال، محمدعلی محققی، کاظم محمد، اسمعیل یزدی هستند. شایان‌ ذکر است مراسم اعطای جایزه مصطفی (ص) در دی‌ماه امسال و همزمان با هفته وحدت در تهران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به توسعه علم و فناوری در جهان اسلام، می‌توانند به‌صورت اهدای اصل سرمایه و منافع آن، اهدای تنها منافع حاصل از سرمایه و یا اهدای بخشی از منافع حاصله در صندوق موقوفات جایزه مصطفی (ص) شرکت کنند. جایزه مصطفی (ص) به‌عنوان عالی‌ترین نشان علمی فناوری جمهوری اسلامی ایران و یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان، در سال 1391 در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. شناسایی، تجلیل و حمایت از دانشمندان جهان اسلام از اهداف عالی جایزه مصطفی (ص) بوده و جایزه سعی دارد در راستای زمینه‌سازی برای تجدید تمدن نوین اسلامی و هم‌گرایی و توسعه همکاری علمی و فناوری میان کشورهای اسلامی حرکت کند. براساس سند اجرایی جایزه پیامبر اعظم، پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسئولیت دبیرخانه دائمی جایزه و فرآیندهای اجرایی را برعهده دارد. سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) رئیس شورای سیاست‌گذاری و مهدی صفاری نیا (رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی) دبیر شورای سیاست‌گذاری این جایزه و عضو شورا است.
اعضای شورا سیاست‌گذاری جایزه مصطفی (ص) محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، سعید سهراب‌پور قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان و محمدرضا عارف و حمید پارسانیا هستند. انتهای پیام/

94/04/05 - 10:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن