تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805572665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم رغبت پزشکان به کار در پزشکی قانونی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی:
عدم رغبت پزشکان به کار در پزشکی قانونی




مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: سخت بودن کار در پزشکی قانونی و فشارهای دستگاه قضایی مبنی بر اعلام سریع نتایج پرونده‌های مربوطه سبب شده تا پزشکان برای حضور در این سازمان رغبتی از خود نشان ندهند.





خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: سخت بودن کار در پزشکی قانونی و فشارهای دستگاه قضایی مبنی بر اعلام سریع نتایج پرونده‌های مربوطه سبب شده تا پزشکان برای حضور در این سازمان رغبتی از خود نشان ندهند.

سید جلیل منبتی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه در سالن جلسات دادگستری کل استان مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: 24.4 درصد از کل مراجعات پزشکی قانونی را منازعات و درگیری‌ها شامل می‌شود که در سال گذشته میزان وقوع منازعات در سطح استان 0.5 درصد در مقایسه با سال 92 کاهش داشته است.

وی افزود: یک سوم از این تعداد نزاع مربوط به بانوان و مابقی مربوط به آقایان بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی با بیان اینکه در سال گذشته 55 هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفته است، بیان کرد: در این مدت 45 هزار مراجعه به پزشکی قانونی انجام شده که این میزان در مقایسه با سال گذشته 2.8 درصد افزایش داشته است.

منبتی تصریح کرد: میزان حوادث ترافیکی در سال گذشته و در مقایسه با سال 92، 20.7 درصد کاهش داشته که این حوادث در جاده‌ها و محورهای اصلی رخ داده است.

وی تاکید کرد: در این مدت میزان حوادث ناشی از وسایل نقلیه در سطح استان در مقایسه با سال 92 با 17.7 درصد کاهش روبرو بود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی با بیان اینکه در سال گذشته حوادث ناشی از کار 72.4 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: در سال 92 و در بخش‌های صنعت و ساختمان 29 مورد حادثه کار منجر به فوت کارگران شد این در حالی است که این رقم در سال 93 به 50 نفر رسید.

منبتی با بیان اینکه میزان مصدومین کار نیز در سال گذشته با 7.2 درصد افزایش روبرو بود، افزود: در سال گذشته 824 مورد حادثه کار منجر به مصدومت افراد رخ داد که 13 مورد از این افراد خانم‌ها بودند در حالی که در سال 92 این تعداد مصدومین با آسیب رسیدن به 12 خانم، 769 مورد بوده است.

به گفته وی در سال 92 تعداد مصدومین ناشی از حوادث جاده‌ای 6 هزار و 961 مورد بود که از این تعداد 2 هزار و 90 نفر خانم بودند که در سال گذشته این میزان مصدومیت به 6 هزار و 594 مورد رسید که با 5.3 درصد کاهش روبرو بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی ادامه داد: در سال گذشته 474 نفر بر اثر حوادث جاده‌ای جان باختند که 108 نفر از جان‌باختگان خانم‌ها بودند.

منبتی اظهار داشت: میزان تعیین علت مرگ جسد در سال گذشته یک هزار و 15 مورد بود که از این تعداد 211 مورد خانم بودند که این میزان عملکرد در مقایسه با سال 92، 9.4 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: 85 مورد سقط درمانی در سال 92 در سطح استان صورت گرفته بود که این رقم در سال گذشته به 74 مورد کاهش داشته است، همچنین در سال گذشته 985 مورد جواز دفن توسط این سازمان صادر شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی با بیان اینکه میزان معاینات در این سازمان با 2.8 درصد افزایش در مقایسه با سال 92 روبرو بوده است، تاکید کرد: میزان معاینات انجام شده در دو ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 1.3 درصد کاهش داشته است.

منبتی بیان کرد: همچنین در دو ماه نخست سال جاری هفت هزار و 194 مورد مراجعه به سازمان پزشکی قانونی استان ثبت شده است.

به گفته وی پیرامون حادثه پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند نیز 5 جواز فوت صادر شد و تعیین علت مرگ 4 جسد در دست بررسی قرار دارد که در آینده نزدیک نتایج آن مشخص خواهد شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی با اشاره به اینکه در تعیین علت مرگ ابتدا به علائم ظاهری جسد پرداخته می‌شود، گفت: پس از بررسی علائم ظاهری اگر پزشک نتوانست علت مرگ را مشخص کند آزمایشات سم‌شناسی و آسیب‌شناسی بر روی جسد صورت می‌گیرد.

منبتی خاطرنشان کرد: در آزمایشات سم‌شناسی به بررسی احتمال وجود سم‌، موادمخدر، داروها، روان‌گردان‌ها و... و در آزمایشات آسیب‌شناسی به بررسی بیماری‌های طبیعی، ضربه‌های وارده و... پرداخته می‌شود.

به گفته وی سخت بودن کار در پزشکی قانونی و فشارهای دستگاه قضایی مبنی بر تهیه هر چه سریع‌تر جواب پرونده‌های مربوطه سبب شده تا پزشکان برای حضور در این سازمان راغب نباشند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان‌های دلیجان، محلات، خمین، شازند، خنداب، تفرش، آشتیان، ساوه، زرندیه و اراک از پزشک مستقر پزشکی قانونی برخوردار هستند که برخی از پزشکان، شهرستان‌های فاقد پزشک را نیز زیر پوشش قرار داده‌اند.







تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن