تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798919028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهار سینمای ايران چگونه گذشت؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باشگاه خبرنگاران گزارش مي دهد؛
بهار سینمای ايران چگونه گذشت؟
سینمای ایران در بهار 94 شاهد رویدادهای بسیاری در زمینه های مختلف از فروش گیشه های نوروزی تا برگزاري جشنواره‌هاي سينمايي بود.


به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران - منا شمسایی؛ بهار 94 سینما با فراز و فرودهای بسیاری روبرو بود و با اکران های نوروزی خود توانست گیشه متوسطي را از آن خود کند.
 
«رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داودی، «ایران برگر» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، «استراحت مطلق» ساخته عبدالرضا کاهانی، «طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی و «روباه» فیلمی ساخته بهروز افخمی؛ پنج فیلم خوش‌شانسی بودند که موفق به گرفتن پروانه نمایش در نوروز ۹۴ شدند.


تا به امروز که آخرین روز از فصل بهار است فیلم‌های سینمایی چون «یاسین» به کارگردانی حامد امرایی،«در دنیای تو ساعت چند است؟» به کارگردانی صفی یزدانیان، «اسب سفید پادشاه» به کارگردانی محمد حسین لطیفی، «قصه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد، «آتیش بازی» به کارگردانی بهمن گودرزی، ، «عشق و جنون» به کارگردانی حسن نجفی «نهنگ عنبر» به کارگردانی سامان مقدم و «دریا کنار» به کارگردانی آرش معیریان به نمایش در آمده اند.


در مجموع شاهد اکران 14 فیلم سینمایی در فصل بهار بوده‌ایم که بازیگران زیادی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته اند در میان فیلمبرداران «فرشاد محمدی» با دو فیلم سینمایی به نام «نهنگ عنبر» و «رخ دیوانه» جزو رکورداران این صنف در فصل بهار به حساب می اید.


در بین بازیگران مردی که فیلم‌هایشان در فصل بهار اکران شده به ترتیب بابک حمیدیان با 4 فیلم «استراحت مطلق»، «روباه»، «من دیه گو مارادونا هستم» و «قصه‌ها» و صابر ابر برای بازی در فیلم‌های «رخ دیوانه»، «من دیگو مارادونا هستم»،«قصه‌ها» و «گس»  رکورد دار حضور در بیشترین فیلم اکران شده در فصل بهار هستند.


همچنین در حوزه چهره پردازی هم «محسن دارسنج» با دو فیلم «من دیه گو مارادونا هستم» و «عشق و جنون» ، «مهرداد میر کیانی» با دو فیلم «قصه ها» و «یاسین» ، سعید ملکان با دو فیلم «استراحت مطلق» و «نهنگ عنبر» و ایمان امیدواری با دو فیلم «آتیش بازی» و «اسب سفید پادشاه« جزو رکورداران بودند.


رضا عطاران برای بازی در دو فیلم «استراحت مطلق» و «نهنگ عنبر»، حمید گودرزی «روباه» و «ایران برگر»، میرطاهر مظلومی برا بازی در دو فیلم «ایران برگر» و «آتیش بازی»، حسین سلیمانی برای بازی در دو فیلم «نهنگ عنبر» و «یاسین»، در میان سایر بازیگران رکورددار بودند.


گفتنی است که بابک حمیدیان برای دومین سال پیاپی در سی و دومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در پنج فیلم پرکارترین بازیگر به حساب می‌آمد.


در میان بازیگران زن نیز گوهر خیراندیش برای بازی در دو فیلم «ایران برگر» و «رخ دیوانه»، نازنین بیاتی برای بازی در دو فیلم «طعم شیرین خیال» و «رخ دیوانه»، ویشکا آساش برای بازی در دو فیلم «من دیگو مارادونا هستم» و «نهنگ عنبر»، الناز شاکردوست برای بازی در دو فیلم «آتیش بازی» و «اسب سفید پادشاه» و در نهایت سحر قریشی برای بازی در دو فیلم «آتیش بازی» و «دریا کنار» در میان بازیگران زن جزو رکورد داران محسوب می‌شوند که بیشترین تعداد فیلم را در اکران بهار داشتند.


در بهار 94 فیلم «رسوایی ۲» به کارگردانی مسعود ده نمکی  جلوی دوربین رفت، «رسوایی» چهارمین اثر مسعود ده نمکی است که در سال ۹۱ ساخته شد.


داستان «رسوایی ۲» مضمونی عرفانی و اخلاقی دارد و از زمانی آغاز می شود که روحانی داستان «رسوایی ۱» از شهر خود خارج شده و به یک شهر فرضی سفر می کند.


در فصل بهار دو جشنواره سينمايي برگزار شد ابتدا بخش بين الملل سي و سومين دوره جشنواره فيلم فجر و دومي هم جشنواره فيلم شهر، كه هر دو در سینما پردیس ملت بود که آثار خوبی را متناسب با محوریت این جشنواره به نمایش درآورد.


اما در كنار جشنواره دولتي يك جشن خصوصي نيز برگزار شد كه حواشي بسياري داشت. پانزدهمين جشن حافظ با اعلام برگزيدگان خود تعجب بسياري را برانگيخت جوايزي كه حتي برگزيدگان هم از انتخاب داوران تعجب كردند.


همچنين اهالي هنر از نشان درجه يك هنر در اين فصل بي نصيب نماندند و علي جنتي وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گواهینامه  درجه 1 هنری را به بازیگرانی چون مرحوم احمد رسول زاده، عبدالله اسکندری، منوچهر اساعیلی، محمد رضا اصلانی، پرویز بهرام، کیومرث پور احمد، مسعود جعفری جوزانی، احمد رضا درویش، علیرضا زرین دست، خسرو سینایی، کیانوش عیاری، رضا کیانیان، غلامحسین لطفی، جلال مقامی، منوچهر محمدی، علی معلم، جهانبخش سلطانی و هدیه تهرانی اهدا کرد.


در ماه هاي پاياني بهار ابراهيم حاتمي كيا به سراغ فيلم جديد خود رفت كه در حال حاضر در مرحله پيش توليد قرار دارد و بازيگراني چون پرويز پرستويي، مريلا زارعي، بابك حميديان و امير آقايي حضور دارند.


همچنين  فیلم «سیزده» ساخته هومن سیدی در سه بخش بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد (یسنا میرطهماسب) و بهترین فیلمبرداری (علی تبریزی) نامزد کسب جایزه در بخش "استعدادهای نو" در جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای چین شد.


«گینس» به کارگردانی محسن تنابنده، «عصر یخبندان» به کارگردانی محسن کیایی، «از رییس جمهور پاداش نگیرید» به کارگردانی کمال تبریزی  و «یاسین» به کارگردانی حامد امرایی اشاره کرد. البته فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» به کارگردانی هومن سیدی نیز از نیمه دوم ماه مبارک رمضان در گروه «هنر و تجربه» اکران می شود.




انتهاي پيام/



اخبار مرتبط

چه كشورهايی پررنگ ترين حضور را در سی و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران دارند؟
از دروازه‌بانی تیم کارگران تا بادیگاردی ابراهیم حاتمی‌کیا
« مینیون‌ها» به روی پرده‌ی سینما می‌روند
فیلمبرداری "عادت نمی كنیم" همچنان ادامه دارد + جدیدترین تصاویر
با نقشم در فیلم «نسیم» ارتباط برقرار کردم/موفقیت «رخ دیوانه» را پیش‌بینی می‌کردم
احد «روزگار جوانی» چطور جرج بوش شد؟
فضای فيلم «باديگارد» حرفه‌ای و متفاوت است / همكاری با پرويز پرستويی كلاس درس محسوب می‌شود
اسکویی، پورحسین، فرخ‌نژاد، عظیمی و مکری؛ داوران جشنواره فیلم فناوری و صنعتی
«شب های نقره ای» در ایوان شمس




۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن