تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821262868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتخابات پارلماني، آزموني دموكراتيك براي دولت گرجستان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: انتخابات پارلماني، "آزموني دموكراتيك" براي دولت گرجستان
خبرگزاري فارس: مردم گرجستان امروز براي انتخاب نمايندگان پارلمان خود به پاي صندوق‌هاي اخذ رأي مي‌روند.


به گزارش فارس، راديو بين‌المللي فرانسه در گزارشي درباره انتخابات پارلماني امروز گرجستان نوشت: «اين انتخابات در واقع "آزموني دموكراتيك" براي اين كشور كه رؤياي ورود به سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) را بمنظور دفاع از خود در مقابل همسايه قدرتمندش روسيه در سر مي‌پروراند ، محسوب مي‌شود.
انتخابات پارلماني امروز در شرايطي برگزار مي‌شود كه هم‌اكنون 4 ماه از زمان برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري در اين كشور گذشته است.
ناتو در پي وقايع نوامبر سال گذشته كه در آن دولت گرجستان همزمان با اعلام وضعيت فوق‌العاده در كشور مخالفان را سركوب كرد، از گرجستان خواست كه بيش از پيش در مسير دموكراسي پيش رود.
پليس ضد شورش و نيروهاي ويژه امنيتي گرجستان همچنين در بخشي از روند مقابله با مخالفان دولت گرجستان اقدام به تعطيلي شبكه "ايمدي" بزرگترين ايستگاه تلويزيوني مخالفان كردند.
شايد مردم گرجستان امروز به هنگام رأي دادن چندان به فكر الحاق گرجستان به ناتو نباشند اما رهبران سياسي اين كشور به اين مسئله بسيار توجه دارند و عضويت ناتو را همچون رؤيايي گرانبها و ارزشمند در سر مي‌پرورانند.
از نظر آنها عضويت در ناتو با "استقلال" و "امنيت ملي" برابر است.
عضويت يا عدم عضويت گرجستان در ناتو، در ماه دسامبر آينده مشخص مي‌شود.
از سوي ديگر انتخابات امروز گرجستان در حالي برگزار مي‌شود كه هم‌اكنون تنش‌هاي ميان روسيه و گرجستان بر سر منطقه جدائي‌طلب "آبخازي" افزايش يافته است.
روابط تيره ميان روسيه و گرجستان در ماه آوريل گذشته و پس از آنكه گرجستان روسيه را به انهدام يكي از هواپيماهاي بدون سرنشين اين كشور در منطقه آبخازيا متهم كرد آغاز شد و روز به روز در حال گسترش است.
اين در حالي است كه اين تنش‌ها در اواسط آوريل با اعلام حمايت روسيه از مناطق جدايي‌طلب آبخازي و اوستيا و همچنين افزايش نيروهاي حافظ صلح اين كشور در اين مناطق با هدف جلوگيري از حمله نيروهاي گرجستان به مواضع جدايي طلبان تشديد شد.
مقامات روسيه گرجستان را به تلاش براي تدارك عملياتي نظامي عليه منطقه آبخازي متهم كرده‌اند و مسكو همين مسئله را علت افزايش نيروها و تجهيزات نظامي خود در آبخازي و اوستياي جنوبي عنوان كرده است.
منطقه آبخازيا منطقه‌اي جدا شده از گرجستان و خواهان استقلال از اين كشور است و به همين سبب ، روسيه از اين منطقه حمايت مي‌كند.
"ميخائيل ساآكاشويلي" پس از اعتراضات خياباني در سال 2003 به قدرت رسيد.
در دوره اول رياست‌جمهوري او روابط گرجستان با اتحاديه اروپا و ناتو تقويت شد.
اين در حالي است كه عليرغم همه اين روابط ، رابطه اين كشور با مسكو چندي بعد تضعيف شد.
انتهاي پيام/.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 325]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن