تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816349050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/تحولات گرجستان/ تفليس سفيرش را از مسكو فراخواند هشدار روسيه به گرجستان درباره‌ي پيوستن به ناتو رايس: روسيه نبايد به تنش‌ها دامن زند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /تحولات گرجستان/ تفليس سفيرش را از مسكو فراخواند هشدار روسيه به گرجستان درباره‌ي پيوستن به ناتو رايس: روسيه نبايد به تنش‌ها دامن زند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

آمريكا بار ديگر خواستار انجام اقدامات جديد براي حل و فصل مناقشات دو منطقه‌ي آبخازيا و اوستياي جنوبي شد. اين در حالي است كه روسيه اعلام كرده كه هواپيماهاي روسي بر فراز منطقه‌ي جدايي طلب اوستياي جنوبي به پرواز در آمده‌اند. مسكو هم چنين به گرجستان در مورد پيوستن به ناتو هشدار داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه‌ي آمريكا گفت كه واشنگتن با آلمان و ديگر شركايش براي حل و فصل مناقشه‌ي آبخازيا و اوستياي جنوبي به طور نزديك همكاري مي‌كند.

رايس اظهار داشت: ما خواستار انجام مذاكرات با حضور مقامات ارشد در اين مناقشه هستيم چون معتقديم كه اين شرايط حساس است.

وزير خارجه‌ي آمريكا هم چنين خواستار پايان خشونت‌ها در اين دو منطقه جدايي طلب شد.

در همين حال يكي از مقامات ارشد وزارت خارجه‌ي آمريكا در تشريح نتايج سفر رايس به گرجستان گفت كه مقامات از آمريكا، آلمان، فرانسه، انگليس، روسيه و گرجستان ممكن است در ماه جاري براي بررسي اين بحران با يكديگر ديدار كنند.

وي خاطر نشان كرد كه واشنگتن پيشنهاد مي‌كند كه مقامات از سازمان ملل و اتحاديه‌ي اروپا در اين مذاكرات حاضر شوند.

در حالي كه رايس خواستار انجام اقدامات جديد براي حل و فصل مناقشات آبخازيا و اوستياي جنوبي شد، وزارت خارجه‌ي روسيه اعلام كرد كه هواپيماهاي روسي بر فراز منطقه اوستياي جنوبي پروازهايي را انجام داده‌اند.

در بيانيه وزارت خارجه‌ي روسيه آمده است: لزوم انجام تدابير فوري و موثر براي جلوگيري از خشونت‌ها و حفظ آرامش در اين منطقه جدايي طلب باعث شده كه هواپيماهاي روسي بر فراز اين منطقه به پرواز در آيند. براي ارزيابي اوضاع، هواپيماهاي نيروي هوايي روسيه پرواز كوتاهي برفراز اوستياي جنوبي داشتند.

از سوي ديگر سرگئي لاوروف، وزير خارجه‌ي روسيه با سرگئي باگاپش، رهبر آبخازيا در مسكو ديدار كرد.

لاوروف در اين ديدار هشدار داد كه پيوستن گرجستان به ناتو تلاشها براي به ثمر رسيدن هر نوع روند صلحي را به مخاطره مي‌اندازد.

در همين حال پس از آنكه روسيه اعلام كرد هواپيماهاي خود را براي جلوگيري از حمله نيروهاي گرجستان به اوستياي جنوبي بر فراز اين منطقه جدايي طلب به پرواز در آورده است تفليس سفير خود را از مسكو فرا خواند.

وزير خارجه‌ي گرجستان در اين رابطه گفت: در پاسخ به اقدامات خصمانه‌ي مسكو ما سفير خود را از مسكو فرا خوانديم تا با او در رابطه با اقدامات روسيه مشورت كنيم.

گرجستان در حالي سفير خود را از مسكو فرا خواند كه ميخاييل ساكاشويلي، رييس جمهور گرجستان اخيرا گفته بود: به طور واضح ما با روسيه جنگ نداريم.

رايس در گرجستان

وزير خارجه‌ي آمريكا در سفر به گرجستان توسعه‌ي بيشتر دموكراسي در اين جمهوري شوروي سابق را خواستار شد و از روسيه نيز خواست تا بجاي دامن زدن به تنش‌ها در دومنطقه‌ي جدايي طلب اين كشور، به حل ‌وفصل تنش‌ها كمك كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از خبرگزاري فرانسه، كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه آمريكا در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با ميخاييل ساكاشويلي، رييس جمهور گرجستان گفت: ضروري است كه روسيه بخشي از حل و فصل مشكل باشد و به حل اين معضل كمك كند نه اينكه در دامن زدن به آن مشاركت داشته باشد.

وي افزود: من همانطور كه اين مساله را به طور خصوصي به مقام هاي روسيه گفتم به طور علني نيز اعلام مي دارم.

وزير خارجه آمريكا در ادامه تاكيد كرد: خشونت‌ها بايد متوقف شود و مسوولان آن نيز بايد دست از اين اقدامات بردارند.من اين مساله را به رييس‌جمهور گرجستان نيز اعلام داشته‌ام نبايد خشونتي وجود داشته باشد. اين اهميت دارد كه تمامي طرفين خشونت را رد كنند بايد يك راه‌حل صلح آميز براي اين مساله بكار گرفته شود.

رايس هم‌چنين در ديدار با 6 تن از رهبران مخالف ميخاييل ساكاشويلي، رييس‌جمهور گرجستان گفت: دموكراسي امري ضروري است نه به خاطر حقوق بشر، بلكه به اين خاطر كه انسانيت بدون آن ناقص است. دموكراسي ظرف يك روز به وجود نمي‌آيد.

وي با اشاره به سياه‌پوست بودنش گفت: ما يك تاريخ سياه برده داري داريم. پيشينيان من از حقوق كامل يك انسان برخوردار نبودند.

رايس تاكيد كرد: گرجستان بايد اين تضمين را بدهد كه مخالفان نيز بتوانند در سيستم سياسي اين كشور حضوري فعال داشته باشند.

اگرچه جورج بوش گرجستان را "نشانه‌اي از دموكراسي" خوانده، اما رهبر تحت حمايت غرب در اين كشور از سال گذشته با استفاده از گاز اشك‌آور براي متفرق كردن تظاهرات مخالفان و بستن يك ايستگاه تلويزيوني بر تمامي اين تصورات خط بطلان كشيد.

رايس در ديدار با گروهي از سياستمداران مخالف و فعالان انجمن مدني در گرجستان گفت: در يك جامعه‌ي دموكراتيك تمامي صداها چه مخالف و چه موافق بايد شنيده شود همه بايد بتوانند عقايد خود را اعلام كنند. اين كار تنها از طريق داشتن مطبوعات آزاد امكان پذير است و همه‌ي اينها در يك جامعه مدني و از طريق انتخابات رقابتي و وجود مخالفان، پارلماني قوي و يك سيستم قضايي مستقل رخ خواهد داد.

لوان گاچچيليادزه، نامزد سابق انتخابات رياست جمهوري كه در انتخابات ژانويه از ساكاشويلي شكست خورد و نمايندگان سازمان‌هاي انجمن مدني و رهبران رسانه‌اي گرجستان در اين نشست حضور داشتند.

ديدار رايس از گرجستان با هدف اعلام حمايت آمريكا از اين كشور شوروي سابق صورت گرفته است.

مقام هاي آمريكايي تاكيد دارند كه اقدامات بيشتري براي توسعه‌ي جامعه‌ي دموكراتيك در گرجستان نياز است.

يك مقام آمريكايي همراه رايس با اشاره به انتخابات اخير پارلماني و رياست جمهوري در گرجستان گفت: تفليس در حال حاضر سرگرم ايجاد نهادهاي دموكراتيك قوي‌تر مي‌باشد و ما شاهديم كه نهادهاي دموكراتيك گرجستان آشكارا ضعيف عمل مي‌كنند. تحولات اقتصادي اخير شرايط مناسبي را براي برقراري دموكراسي به وجود آورده است.

انتهاي پيام
 جمعه 21 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن