واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۱۶ب.ظ)
همکاري با خلعتبري و کشف جاي ديگري از صداي خواننده در «مجنون آن ليلي کجاست؟» موج- فرشاد جمالي، گفت: فرم اين اثر از آنجايي که براي کوارتت زهي، سازهاي ايراني و هارپ است شيوه ديگري از خواندن را ميطلبيد و من سعي کردم به جاي ديگري از صدايم دست يابم.
به گزارش خبرگزاري موج، «مجنون آن ليلي کجاست؟» نام اولين اثر مشترک فردين خلعتبري و فرشاد جمالي است که بر اساس اشعاري از مولانا شکل گرفته و طي هفتههاي گذشته در بازار موسيقي منتشر شده است.
فرشاد جمالي خواننده اين اثر درباره همکاري خود با فردين خلعتبري گفت: به اعتقاد من وقتي آهنگساز، خواننده و شاعر رابطه صميمي و خوبي با يکديگر داشته باشند و طي روند انجام کار مراودات دوستانهاي برقرار کنند قطعا کار ماندگار خواهد شد. براي من نيز در روند ساخت اين اثر چنين فضايي به وجود آمد چراکه خلقوخوي و نيز فرم کار فردين خلعتبري بنده را جذب کرد و از آنجايي که من نيز در صدد يک نوع نگرش و فرم ديگري در کارم بودم و تمايل داشتم تجربه جديدي در زمينه موسيقي و آواز داشته باشم اين همکاري شکل گرفت.
وي افزود: در روند انجام کار آقاي خلعتبري انتخاب اشعار را به عهده من گذاشتند و من نيز 8 غزل مولانا را براي اين کار برگزيدم.
اين خواننده در خصوص تفاوت اين آلبوم با ساير آثارش بيان داشت: فرم اين اثر از آنجايي که براي کوارتت زهي، سازهاي ايراني و هارپ است شيوه ديگري از خواندن را ميطلبيد به طوري که هر بخشي از اين اثر براي من چالش جديدي بوده، چراکه؛ قطعات اين آلبوم تکنيک خاص خودش را داشت و من سعي کردم به يک جاي ديگري از صدايم دست يابم.
جمالي با اشاره به تغيير نگرش نسل جوان به شعر و موسيقي گفت: سليقه و ذائقه مردم در حال عوض شدن است و اين تغيير سليقه در همه موارد ديده ميشود به همين دليل جوانها بر اساس فرم زندگيشان به موسيقي و اشعار نو و بعضا اشعار با بار منفي روي آوردهاند و اين در حالي است که شعر، موسيقي و آواز نشأت گرفته از عشق است.
آلبوم «مجنون آن ليلي کجاست؟» دربرگيرنده قطعاتي چون ميزنم حلقه در هر خانهاي، اي در دلم نشسته از تو کجا گريزم، برگذري درنگري جز دل خوبان نبري، گر در آب و گر در آتش ميروي، از قصه حال ما نپرسي، بيا بيا که شدم در غم تو سودايي، در شرابم چيز ديگري ريختي در ريختي، به جان جمله مستان که مستم است.
فردين خلعتبري آهنگ ساز با سابقه کشورمان قطعات اين اثر را براي کوارتت زهي، سازهاي کوبهاي و ايراني و ساز هارپ انجام داده است. همچنين در سازبندي موسيقي ايراني اين اثر از سازهايي چون رباب و دوتار قديمي نيز استفاده شده است.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]