تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798434537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرکت‌های هندی و چینی جای شرکت نفتی ایرانی را گرفتند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


آقاجری، نماینده مردم ماهشهر:
شرکت‌های هندی و چینی جای شرکت نفتی ایرانی را گرفتند
عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه باید یادمان نرود صنعت کشور تحریم است و خودمان دوباره آن را تحریم نکنیم، گفت: آقای زنگنه در صحبت‌های خود به استفاده از ظرفیت و بخش خصوصی داخل اعتقاد دارد، اما تاکنون در عمل اثری از آن مشاهد نکردیم.



به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه باید یادمان نرود صنعت کشور تحریم است و خودمان دوباره آن را تحریم نکنیم، گفت: آقای زنگنه در صحبت‌های خود به استفاده از ظرفیت و بخش خصوصی داخل اعتقاد دارد، اما تاکنون در عمل اثری از آن مشاهد نکردیم.

حبیب آقاجری با اشاره به نامه‌ ۷۰ نفر از نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور درباره شرکت حفاری شمال و  ایرانی‌زدایی در صنعت نفت کشور، گفت: امروز این مشکل در صنعت نفت وجود دارد، بخصوص در رابطه با شرکت ملی حفاری شمال با آن مواجه هستیم.

شرکت‌های هندی و چینی جای شرکت ایرانی را گرفتند

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت خصوصی حفاری شمال با توجه به امکانات خوبی دارد، اظهار داشت: وزرات نفت دکل‌های این شرکت را بیکار و غیرعملیاتی کرده است و در مقابل آن از شرکت‌های خارجی به خصوص چینی و هندی برای حفاری در میدان‌های نفتی ایران استفاده نی‌کند.

وی افزود: این بر خلاف خواسته و فرمایشات مقام معظم رهبری است و ایشان تاکید دارند که باید به ظرفیت داخل توجه داشته باشیم و بخش خصوصی خود را به کار بگیریم تا بتوانیم در بخش اقتصادی متکی به داخل و ظرفیت‌های داخلی باشیم.

آقاجری تصریح کرد: دشمن مسائل اقتصادی ما را نقطه آسیب پذیر کشور دیدند و همه فشار خود را به این بخش وارد کردند، همانطور که دیدیم در بحث تحریم صنعت نفت و کاهش شدید قیمت نفت که برای ضربه زدن به ما، این اقدامات را انجام دادند، لذا باید توجه ویژه‌ای به ظرفیت‌های داخل داشته باشیم نه خارج از کشور. باید یادمان نرود صنعت کشور تحریم است و خودمان دوباره آن را تحریم نکنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در مورد اینکه آیا وزارت نفت به ظرفیت داخلی و حمایت از شرکت ایرانی توجه کرده است، بیان داشت: نه، این گونه نبود و در بخش ملی حفاری مشاهد کردیم که سیاست ایرانی‌زدایی حاکم است و به همین دلیل این نامه را نوشته و تذکر دادیم.

سیاست وزارت نفت بر فروش بیشتر نفت خام است

شرکت‌های هندی و چینی جای شرکت نفتی ایرانی را گرفتندوی با بیان اینکه وزارت نفت در بخش‌های دیگر هم خوب عمل نکرده است، ادامه داد: سیاست وزارت نفت بر فروش بیشتر نفت خام است و چرا باید خام فروش باشیم و چرا نباید در بخش تولید فرآوردهای نفتی اقدام کنیم.

آقاجری با اشاره به صنعت پتروشیمی، گفت: صنایع پایین دستی و حلقه‌های تکمیلی پتروشیمی را نباید ایجاد کنیم؟، می توانیم و این ظرفیت در کشور وجود دارد و اعتقاد ما بر این است که در صنایع پتروشیمی در بحث صنایع تکمیلی فعال شویم.

این نماینده مردم در خانه ملت تاکید کرد: در بحث فرآوردهای نفتی هم می توانیم پالایشگاه ایجاد و احداث کنیم تا دشمن نتواند مانند گذشته که واردات بنزین را تحریم کرد، اقدام کند و باید تولیدات با ارزش افزوده بالا ایجاد کنیم نه اینکه دنبال خام فروشی برویم و سرمایه ملی کشور را صادرکنیم بعد همین فرآورد را با قیمت گران وارد کشور کنیم.

وزارت نفت عملکرد خوبی نداشته است

وی با بیان اینکه وزارت نفت عملکرد خوبی نداشته است، در پاسخ به این سوال که آیا زنگنه اعتقاد به ظرفیت و به بخش خصوصی داخلی دارد؟، گفت: وزیر نفت ممکن است در صحبت‌های خود این باور داشته باشد، اما در عمل تا کنون اثری به آن شکل ندیدم.

آقاجری ادامه داد: قانون استفاده از حداکثر توان داخل را داریم، که اجرا نمی‌شود، از آن طرف دکل‌های حفاری شرکت ایرانی از میدان‌های نفتی اخراج و بیکار می‌شوند و استنباط بر این است که زنگنه و مجموعه وی اعتقادی به داخل ندارد.

این نماینده مردم در خانه ملت، تصریح کرد: برخی از مسوولین اعتقادی به استفاده از ظرفیت داخل ندارند و امروز خروجی آن همین است که مشاهد می‌کنیم که متاسفانه در بخش اشتغالزایی، حمایت از تولید داخل و فعال کردن بخش خصوصی خوب کار نکردیم.

مجلس به وظیفه نظارتی خود عمل می‌کند

شرکت‌های هندی و چینی جای شرکت نفتی ایرانی را گرفتندوی با بیان اینکه مجلس وظیفه نظارت دارد و به آن عمل خواهد کرد، بیان داشت: تا کنون با دعوت از وزیر نفت در کمیسیون انرژی و مجلس موضوعات و مشکلات را مطرح و سوال کردیم و از این به بعد هم هر اقدامی که برای رفع این مشکل و ضعف نیاز باشد انجام خواهیم داد و طور یقین مجلس به وظیفه خودش عمل خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در این خصوص که آیا برنامه‌ای برای استضاح وزیر نفت در دست کمیسیون انرژی است؟، گفت: ارسال این نامه یک تذکر بود که این نقیصه برطرف شود و حتماً از زنگنه سوال خواهیم کرد و اگر هیچ راهی جز استیضاح نبود، مجلس حتما از تمام اختیارات قانونی خود استفاده می‌کند./خبرگزاری خانه ملت/110



۳۱/۰۳/۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن