تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798409648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظارت بر قیمت و کیفیت کالاهای پرمصرف در ماه مبارک رمضان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نظارت بر قیمت و کیفیت کالاهای پرمصرف در ماه مبارک رمضان


گشت های سازمان های تعزیرات حکومتی و حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده بر بازار مصرف کالاهای پرمصرف در ماه رمضان نظارت کرده و به تخلفات مختلف رسیدگی می کنند. تنظیم بازار ماه رمضان بر عهده چه دستگاهی است؟ چه نظارتی بر قیمت و کیفیت کالاهای پرمصرف در ماه رمضان وجود دارد؟ چرا برخی اصناف به عرضه محصولات غیر مرتبط روی می آورند؟   برای آگاهی از چگونگی تنظیم و نظارت بازار ماه رمضان برنامه پیشخوان خبر با آقایان عبدالمجید اجتهادی، مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی کشور؛ و همچنین آقای مجتبی فراهانی، معاون بازرسی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفتگو کرد.   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نماینده سازمان تعزیرات حکومتی، در ابتدای این برنامه گفت: در بخش تنظیم بازار دستگاه های مختلفی مسئولیت های مختلفی دارند که اتاق های اصناف، تعزیرات حکومتی، ستاد تنظیم، بازار، کمیسیون های نظارت در استان ها، و سازمان های صنعت و معدن که به موضوع تخلفات رسیدگی می کنند و تخلفاتی که ارائه می شود، بر اساس مقررات قانونی به آنها رسیدگی می شود.  
برنامه پیشخوان خبر، با موضوع نظارت بر بازار مواد غذایی و کالاهای پرمصرف در ماه رمضان
سید عبدالحمید اجتهادی تصریح کرد: سازمان تعزیرات در حلقه آخر رسیدگی است، اما ما با دیگر دستگاه های نظارتی مثل اتحادیه ها و اتاق های اصناف گشت های مشترک داریم؛ همچنین نمایندگان این اصناف به اتفاق رئیس شعبه تعزیرات، در این گشت ها حضور دارند و به تخلف در محل وقوع تخلف رسیدگی می کنند. این گشت ها به صورت قوی تر و پررنگ تری تشکیل می شوند که الان در تهران تعداد زیادی گشت مشترک انجام شده که در محل داد و ستد و فروش ارزاق است و همکاران حضور مستمر و تمام وقت دارند تا به تخلفات رسیدگی کنند. تخلفات شامل گرانفروشی، عدم صدور فاکتور و عدم درج قیمت، تقلب و کم فروشی است. در ماه رمضان طرح نظارت ویژه به مدت یک ماه اجرا می شود.   مجتبی فراهانی، معاون سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده، نیز در این برنامه گفت: در ماه رمضان تقاضا برای برخی مواد غذایی به ویژه مواد لبنی، قند و شکر، نان، مواد پروتئینی،خرما، میوه و شیرینی های پرمصرف افزایش پیدا می کند. در همین راستا سازمان حمایت نسبت به تشدید نظارت بر بازار اقدام کرده است. در این طرح که از 25 خرداد آغاز شده است و تا پایان تیر ادامه دارد، از پتانسیل 3 هزار بازرس و 22 هزار نیروی ناظر غیر محسوس استفاده می کنیم. ما در این طرح گشت های مشترکی با دانشگاه های علم پزشکی به علت اینکه کالاهای هدف ها مواد غذایی است، برگزار می کنیم. کالاهای هدفی که در این طرح بازرسی می شود، اقلام پرمصرف است؛ بازرسان هیچ وقت دنبال مچ گیری نیستند و کلیه اقدامات ما پیشگیرانه است.   بازرسان اتاق اصناف در سطح فروشگاه های خرید و فروش فعال اند و نظارت ویژه ای بر فروشگاه های زنجیره ای نیز دارند.   نماینده سازمان تعزیرات حکومتی همچنین درباره گزارش ها از تخلفات و مقاسه با شسکناننن : ما معتقدیم تخلفات در ماه رمضان کم می شود و اگر طرح گشت های مشترک را تبیین کرده ایم، به خاطر افزایش تخلفات نیست؛ سازمان تعزیرات با کمک اتاق اصناف به تخلفات رسیدگی می کند. فعالیت ما بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد که اگر کسی دنبال تخلف است، از آن جلوگیری کند.    اجتهادی تاکید کرد: ارتکاب تخلف در ماه رمضان مجازات های شدیدتری دارد و طبق قوانین اسلامی هم همین طور است.   معاون سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده، در ادامه این برنامه درباره جایگاه کیفی کالاهای تولید و عرضه شده در بازار گفت: کیفیت کالاهای خوراکی دغدغه مسئولان است؛ برابر سال های گذشته برخی از واحدهای صنفی نسبت به فروش واحدهای خوراکی اقدام می کنند که در رسته شغلی آنها نیست مثل آش ها و حلیم هایی که در منزل پخته می شود و در کنار خیابان به فروش می رود.
مجتبی فراهانی، معاون سازمان حمایت از مصرف کنندگان، میهمان تلفنی برنامه پیشخوان خبر شبکه خبر - 30 خرداد 1394
فراهانی تاکید کرد: پلیس اماکن عمومی در این زمینه ورود کرده و به اتحادیه ها هشدار داده شده است. در این زمینه مکاتبات و جلساتی هم با اتحادیه ها و پلیس اماکن عمومی داشته ایم و بازرسان ما به محض مشاهده این موارد، به اتحادیه ها گزارش می کنند. سرعت عمل همکاران برای ما بسیار مهم است، به طوری که ظرف دو سه ساعت مشکل حل شود. نباید توقع داشت سازمان حمایت یا تعزیرات بتوانند این موارد را کتترل کنند. خود اتحادیه ها نقش مهمی دارند. وفور کالا در سطح کشور مشهود است. بر اساس آخرین گزارش ها نیز کالاهای پرمصرف فراوان است. دستگاه های بازرسی و نظارت فقط دخیل در نیستند. ما از اول سال هیچ افزایش قیمتی نداشتیم، بلکه بر اساس آخرین اخبار، اصناف در واحدهای فروش خود فروش های ویژه و فوق العاده با تخفیف به مردم عرضه می کنند.


شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن