تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796960919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند کتاب تازه منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳




1434705336969_13.jpg

چند کتاب تازه در زمینه‌های مختلف منتشر شد. به گزارش خبرنگار ایسنا، «تاریخ ترجمه در ایران» (از دوران باستان تا پایان عصر قاجار) نوشته عبدالحسین آذرنگ، «پرسش‌های اساسی فلسفه» (واقعا چه می‌دانیم؟) نوشته سیمون بلک برن با ترجمه مریم تقدیسی، «بازیچه دست دیگران نشوید» نوشته ژاک ریگارد با ترجمه پیمان حسینی، «بیندیشید و ثروتمند شوید» (تفسیر 52 ایده طلایی از کارن مکریدی) نوشته ناپلئون هیل با ترجمه مریم تقدیسی، «جیرفت در گذرگاه تاریخ» (از ظهور اسلام تا پایان قاجاریه) نوشته اصغر گیلانی‌پور و «دنیای شگفت‌انگیز بازی با سایه» نوشته امیر قشقایی کتاب‌هایی هستند که به تازگی منتشر شده‌اند. چهار کتاب اول در انتشارات ققنوس و دو کتاب آخر در نشر نخستین به چاپ رسیده‌اند. *** «تاریخ ترجمه در ایران» (از دوران باستان تا پایان عصر قاجار) نوشته عبدالحسین آذرنگ با بخش‌هایی همچون: ترجمه در ایران باستان، ترجمه در ایران پس از اسلام و ترجمه در عصر قاجار همراه است. پشت جلد کتاب: «ترجمه در این سرزمین چند جنبش را از سر گذرانده و چند عصر تاریخی متفاوت را سپری کرده تا امروز به یکی از دوره‌های دیگر شکوفایی حیات خود دست یافته است. شناخت تاریخ و تحول ترجمه از دیرباز تاکنون می‌تواند بر سرچشمه‌ بسیاری از اندیشه‌ها، تبارشناسی، تحول و تأثیر آن‌ها بر عرصه‌های مختلف پرتوهایی روشنی‌بخش بتاباند. در این کتاب منابع بسیاری بررسی و کوشش شده است از سیر و تحول ترجمه در ایران‌زمین، از روزگار باستان تا پایان عصر قاجار، نخستین تصویر به هم پیوسته به دست داده شود. این کتاب نخستین تاریخ ترجمه در زبان فارسی است.» «تاریخ ترجمه در ایران» در 439 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 27هزار تومان منتشر شده است.

کتاب

*** «پرسش‌های اساسی فلسفه» (واقعا چه می‌دانیم؟) نوشته سیمون بلک‌برن با ترجمه مریم تقدیسی شامل بخش‌هایی همچون آیا انسان روحی در دستگاه است؟، ماهیت انسان چیست؟، آیا انسان آزاد است؟، آیا انسان حیوانی عاقل است؟، آیا همه چیز نسبی است؟، زیبایی چیست؟،‌ آیا به خدا نیاز داریم؟ و آیا باید از مرگ ترسید؟ در 271 صفحه، با شمارگان 1650 نسخه و قیمت 14هزار تومان به چاپ رسیده است. یادداشت پشت جلد کتاب: «آیا دستگاه‌ها می‌توانند بیندیشند؟ معنای زندگی چیست؟ آیا باید از مرگ ترسید؟ چرا خوب باشیم؟ من چه هستم؟ واقعا چه می‌دانیم؟ این‌ها برخی از بنیادی‌ترین و رایج‌ترین پرسش‌های فلسفه‌اند. سیمون بلک‌برن در این کتاب فلسفه متمایز خود و همچنین فلسفه‌های متفکران بزرگ تاریخ را شرح می‌دهد. این اثر مقدمه‌ای است تفکربرانگیز و قابل درک درباره موضوعاتی که همواره برای انسان جذابیت داشته‌اند.»

کتاب

*** «بازیچه دست دیگران نشوید» نوشته ژاک ریگارد با ترجمه پیمان حسینی شامل سه بخش منظور از کنترل چیست؟، کنترل خودمحورانه و کنترل بدخواهانه در 232 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 11هزار تومان منتشر شده است. پشت جلد کتاب: «هیچ راننده عاقلی اجازه نمی‌دهد یکی از مسافرینش به جای او فرمان اتومبیل را به دست گیرد و او را هر جا دلش خواست ببرد. با این حال، ما هربار که کنترل می‌شویم یا تحت فشار قرار می‌گیریم این اتفاق روی می‌دهد. شخصی با توسل به خشونت یا نیرنگ ما را وادار می‌کند آن‌طور که او می‌خواهد یا زندگی می‌کند یا دوست دارد عمل کنیم. اما کنترل شدن از جانب دیگران مشیت الهی نیست. هیچ کس مجبور نیست تمام زندگی‌اش را به گوش دادن به حرف دیگران و زیر بار اراده آن‌ها رفتن بگذارند. امکان این‌که عوض شویم و بدون واکنش نشان دادن، دیگر اجازه چنین کاری را ندهیم وجود دارد.»

کتاب

*** «بیندیشید و ثروتمند شوید» (تفسیر 52 ایده طلایی از کارن مکریدی) نوشته ناپلئون هیل با ترجمه مریم تقدیسی در 200 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 11هزار تومان منتشر شده است. یادداشت پشت جلد کتاب: «این تفسیر کاملا جدید از کتاب ناپلئون هیل جانشین کتاب اصلی به شمار نمی‌رود، ولی در آن سعی شده است که با زنده کردن نگرش‌های خارق‌العاده او از طریق مطرح کردن مثال‌هایی از دنیای امروزی و بررسی تحقیقات علمی ماهیت جاودانه نظریات هیل نمایان شود. کارن مکریدی در این کتاب سیزده گام فرمول هیل برای دستیابی به موفقیت را استادانه تفسیر کرده و توضیح داده است که چطور می‌توانید با درک و به‌کارگیری آن زندگی‌تان را تغییر دهید. با مطالعه این کتاب به این موارد پی می‌برید: چرا باید برای پیشرفت در زندگی «هدف قطعی و اصلی» خود را شناسید؛ انعطاف‌پذیری زیاد ممکن است مانع موفقیت شما شود؛ قدرت کلمات و گسترش واژگان شما چگونه می‌تواند موجب رهایی‌تان شود؛ چطور می‌توانید ضمیر ناخودآگاهتان را مهار و رویاهایتان را به واقعیت تبدیل کنید؛ و چرا لازم نیست برای موفق شدن همه چیز را بدانید.»

کتاب

*** «جیرفت در گذرگاه تاریخ» (از ظهور اسلام تا پایان قاجاریه) نوشته اصغر گیلانی‌پور شامل بخش‌هایی همچون موقعیت جغرافیای جیرفت در گذشته، عجایب مملکت کرمان، ایلات و طوایف جیرفت، آثار تاریخی جیرفت و جیرفت در سفرنامه‌های جهان‌گردان در 170 صفحه، با شمارگان 250 نسخه و قیمت 15هزار تومان منتشر شده است. پشت جلد کتاب: «...از آثار قدیم که در این زمان در جیرفت دیده می‌شود قلعه سلیمانی است موسوم به طایفه سلیمانی که حالا هم در جیرفت سکنی دارند. این دژ در قسمت غربی شهر جیرفت واقع و مخروطی است. ارتفاع آن دوازده هزار قدم مشتمل بر سه مرتبه است و فقط یک راه دارد و در هر مرتبه چندین برکه است که در پناه کوه حفر شده و از آب باران پر می‌شود. سطح فوقانی آن پانصد و پنجاه ذرع مرتفع است و راه این مرتبه نیز منحصر است به شکافی که طول آن ده ذرع و عرض آن کمتر از یک ذرع است. عبور از آن کمال صعوبت و عسرت را دارد و زیاده از یک نفر هم عبور نمی‌تواند کرد. کسی که می‌خواهد به بالا رود باید به هیچ‌وجه نظر به پایین نکند والا منقلب و پرت می‌شود.»

کتاب

*** «دنیای شگفت‌انگیز بازی با سایه» نوشته امیر قشقایی همراه با یک لوح فشرده در 64 صفحه، با شمارگان 1500 نسخه و قیمت 6000 تومان به چاپ رسیده است. یادداشت پشت جلد کتاب: «مجموعه‌ای که در اختیار شماست، برای آشنایی بیشتر با هنر سایه‌سازی تهیه شده است. تلاش کرده‌ایم در آشنایی به این هنر هیچ موضوعی از قلم نیفتد.»

کتاب

انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن