تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798493835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گالری‌گردی در هفته آخر بهار


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
گالری‌گردی در هفته آخر بهار
هر هفته و گاهی هر ماه، گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر به آثار جدیدی از هنرمندان در عرصه‌های مختلف مزین می‌شوند که نباید از دیدن آن غافل شد.


به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران  در هفته آخر فصل بهار، مثل همیشه برخی گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر، به آثار جدیدی از نقاشان، عکاسان و هنرمندان در عرصه‌های دیگر مزین می‌شوند، از جمله می‌توان به گالری "هفتان" اشاره کرد، که میزبان آثار نقاشی نرگس یاوری است.


این نمایشگاه با عنوان "سرزمین مادری" از 29 خرداد تا 3 تیر ماه در این محل برپاست. علاقمندان می‌توانند به این گالری، واقع در خیابان بهار شیراز، سلیمان فاطر، ابرار غربی، پلاک 65 مراجعه کنند.


گالری ویستا
این گالری نیز از 29 خرداد الی 8 تیر ماه، میزبان آثار آذین رستمی با عنوان "آن من" است. گالری‌های این هنرمند،‌ می‌توان همه روزه به جز شنبه‌ها به محل گالری واقع در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازده، بازدید کرد.


الکتر و ژست در گالری شیلا
عکس‌های پوریا پورابراهیم با عنوان الکتر و ژست از 29 تا 3 تیر در گالری شیلا به نمایش گذاشته می‌شود. علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به این گالری، واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از طالقانی، کوچه گیلان، پلاک 2 مراجعه کنند.


گالری طراحان آزاد
مجموعه آثار سمانه وفایی از 29 خرداد، تا 3 تیر ماه، با عنوان "دعوت به مراسم عروسی" در گالری طراحان آزاد، واقع در ولیعصر،‌ خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک 15 به نمایش در می‌آید. قالب این آثار نقاشی هستند و علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به محل این گالری مراجعه کنند.


باغ‌های نخی در شهر کتاب فرشته
نمایشگاه مجموع آثار تاج سرجعفری، با عنوان "باغ‌های نخی" که در قالب هنرهای تجربی این هنرمند است از 19 خرداد تا 17 تیر در گالری شهر کتاب فرشته برگزار می‌شود.


علاقمندان جهت دیدن این آثار می‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 21 در محل این گالری واقع در میدان تجریش، خیابان دربندی، نرسیده به چهارراه نساجی، پلاک 32 حاضر شوند.


گالری سیحون
این گالری میزبان آثار نقاشی 3 هنرمند، با عنوان "ماه به خاطر من می‌آید" است؛ احمد نصراللهی، خلیل سمائی جابلو و محمد اعظم‌زاده هنرمندانی هستند که با آثار خود در این نمایشگاه حضور دارند.


گفتنی است این نمایشگاه از 29 خرداد تا 10 تیر ماه در گالری سیحون واقع در خیابان وزراء، کوچه چهارم، شماره 11 همه روزه به جز دوشنبه‌ها، از ساعت 11 تا 10 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.


در متنی در خصوص این نمایشگاه آمده: اثر هنرمند جز گواهی زیبایی هیچ نیست و آموزه‌ای را پیش روی نمی‌نهند جز آن که "حقیقتی" در آن نهفته باشد؛ هنرمند به دنبال هنر مشاهده است.


"برتولت بِرشت" در دست نوشته‌های خود آورده است: "این اقتضای زمانه است که چیزها را در روند تحول‌شان مشاهده می‌کنیم." هیچ تحولی رخ نمی‌دهد مگر ضرورت آن فرا رسد...


در پایان این متن گفته شده: مبنای اقتضای زمانه در اثر هنرمند، مبتنی بر تحول درون است تا در راستا، هنر مشاهده را بیاموزد و چیزها را در روند تحول‌شان مشاهده کند، زیرا به اعتقاد برتولت برشت "از مشاهده هرگز نمی‌توان لذت حقیقی برد مگر آن که هنر مشاهده را درک نمایی".


پروژه سِنتر فُلد" بهار رکودی
این عنوان نمایشگاه و کتاب رضا آرامش و سهراب کاشانی است که از 29 خرداد الی 25 تیر در مرکز هنرهای معاصر ساز ماناب برپا می‌شود.


در متنی که در خصوص این عنوان نمایشگاه گفته شده: پروژه سنتر فُلد از رضا آرامش، کتابی است که به تعداد محدود (کم‌تر از چهل و یک نسخه) و هر بار با همکاری جمعی از هنرمندان حوزه‌های متفاوت در نقاط مختلف دنیا تهیه می‌شود.


این پروژه که از سال 2003 و از دل پروژه‌ای دیگر به نام «وودن هارت» زاده شد، در واقع کتاب تکه چسبانی شده‌ای است که هنرمندان با امکانات محدود، تکنولوژی پایین و به شکل دستی؛ در آن اثری از خود به جا گذاشته‌اند؛ برخی مستقیماً بر روی صفحه کتاب کار کرده و برخی دیگر چیزی به آن الصاق کرده‌اند.


در هر شماره از هنرمندان دعوت می‌شود تا به بر روی یک یا دو صفحه کتاب کار کنند و از یک نویسنده، گرداننده و یا هنرمند دعوت می‌شود تا با همکاری هنرمند مهمان (در این شماره سهراب کاشانی) نقش جمع‌آوری و چیدمان آثار را به عهده داشته باشد. هر هنرمند چهل و یک اثر ارائه کرده که هر کدام یک صفحه از کتاب را به خود اختصاص می‌دهد و حاصل، چهل و یک نسخه کتاب است که آثار بیست و هفت هنرمند صفحاتش را پر کرده است.


سنتر فُلد در تلاش است تا روایتی غیرخطی از تاریخ هنر را این بار به روایت هنرمند و نه تاریخ‌نویس در حافظه بصری مخاطب ثبت کند.


همچنین همزمان با رونمایی از این کتاب نمایشگاه آثار تعدادی از هنرمندانی که در این شماره "سنتر فُلد" همکاری داشته‌اند نیز به نمایش گذاشته می‌شود.


گفتنی است این نمایشگاه از ساعت 16 تا 22 تیرماه، در مرکز هنرهای معاصر سازماناب واقع در خیابان انقلاب، دروازه دولت، خیابان خاقانی، کوچه روشن‌منش، پلاک 2 افتتاح می‌شود.


گالری ایگرگ و جهان نگریسته
"جهان نگریسته / فصل چهارم: نقاشی عنوان نمایشگاه گروهی نقاشی است که با حضور 16 هنرمند در این عرصه از 29 خرداد تا 19 تیر در گالری ایگرگ برپا می‌شود.


مهدی احمدی، هما ارکانی، پونه اوشیدی، وحید چماخی، معصومه مظفری و... از افرادی هستند که در این نمایشگاه حضور دارند.


علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت 11 تا 17 به گالری ایگرگ واقع در خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک 28، همه روزه به جز شنبه‌ها مراجعه کنند.


گالری آناهیتا
"زندگی در تعلیق" عنوان نمایشگاه نقاشی لیلا رفاهی است که از 29 خرداد تا 16 تیر ماه در این گالری افتتاح می‌شود.


در متنی در خصوص این نمایشگاه گفته شده: تمرکز اصلی آثار لیلا رفاهی بر محیط زیست و رفتار تهدیدآمیز انسان در مقابل طبیعت و حیوانات است. وی با بسط دادن مفهوم طبیعت در یک فضای فراواقعی سعی بر آن دارد که مفاهیم گوناگون را در یک برخورد چند لایه با هم هماهنگ نماید.


در این مجموعه مفهوم تعلیق نقش مهمی را ایفا می‌کند؛ در این جا تعلیق لحظه‌ای است میان بودن و از میان رفتن؛ لحظه‌ای که در تصویر ثابت شده‌اند.


علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 به این گالری واقع در خیابان قائم مقام، کوچه شبنم، پلاک 3 مراجعه کنند.


حس مشترک در گالری سایه
یکی دیگر از نمایشگاه‌های گروهی از 28 خرداد تا 19 تیر در گالری سایه با عنوان حس مشترک برگزار می‌شود و هنرمندانی چون مریم ابتکار، مریم زمردیان و... در آن حضور دارند.


آیین افتتاح این نمایشگاه از ساعت 17 تا 21 در محل این گالری واقع در نیاوران، خیابان جمشیدیه، خیابان امیدوار، کوچه آقاخانی، پلاک 3 انجام می‌شود.


نمایشگاه سالانه خاک در گالری خاک
نمایشگاه گروهی با عنوان "خاک" و با حضور افرادی چون غلامحسین نامی، علی نصیر، نرگس هاشمی، کوروش شیشه‌گران و... از 29 خرداد تا 15 تیر در گالری خاک واقع در خیابان شریعتی،‌ دوراهی قلهک، خیابان بصیری، کوچه ژیلا، شماره 1 برگزار می‌شود.


علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 در این محل حاضر شوند.




انتهای پیام/



اخبار مرتبط

فصل پاییز مهمان نقاشی‌های سمندریان در گالری گلستان
مروری به آثار زنده یاد «صادق تیر‌افکن» در نگارخانه بهار و زمستان
افتتاح خانه شماره 2 هنرمندان با هزینه 6 میلیارد/ضیافتی برای رایزنان فرهنگی کشورهای مسلمان
خواهر‌خواندگی فلورانس ایتالیا با اصفهان در پروژه انار
گالری دستان به سراغ تروریست‌ها می‌رود
من تنها زائری هستم که دوربین دارم
آبستره و فتوآرت با هدف حمایت از بیماران سرطانی برگزار می شود
افتتاح نمایشگاه نقاشی «معما» در نیاوران




۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن