تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821114066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فضای شاد و رنگارنگ اجرای «بمرانی» با نوایی از ترومبون و سازدهنی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: فضای شاد و رنگارنگ اجرای «بمرانی» با نوایی از ترومبون و سازدهنی خبرگزاری پانا: گروه «بمرانی» حال و هوایی شاد و رنگارنگ را با ترکیب بندی سازهایی چون ترومبون، سازدهنی، گیتار الکتریک و آکاردئون برای مخاطبانش به یادگار گذاشت.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۷ خرداد ساعت 13:08

خبرگزاری پانا+

 به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، شب گذشته گروه «بمرانی» دومین شب اجرای خود را در برج آزادی به صحنه برد. این اجرا با ترکیبی از سازهای گیتار الکتریک، ترومبون، کیبورد، آکاردئون، سازدهنی، گیتار باس، بانجو، درامز بر روی دکوری رنگارنگ و جذاب فضای شادی را به سالن برج آزادی بخشید. اجرا فضایی گرم و صمیمی با مخاطب ایجاد می کرد و دیالوگ هایی که همزمان میان مخاطب و خواننده برقرار می شد به گرم تر شدن این فضا کمک می کرد. در عین اینکه گروه در بخش هایی به شوخی حرکاتی را به نمایش می گذاشتند که از مخاطب پاسخ می گرفت. این کنسرت که در دوشب 25 و 26 خرداد ماه و در دوسانس 18:30 و 21 تدارک دیده شده بود با سالنی پر و استقبالی خوب برگزار شد این درحالی است که چند روز گذشته آلبوم «مخرج مشترک» آخرین اثر این گروه منتشر شد و این اجرا که اولین کنسرت مجوزدار گروه محسوب می شود به اجرای قطعاتی از این آلبوم اختصاص پیدا کرد.
 
قطعه اول به اجرا در آمد و بهزاد عمرانی خواننده گروه پس از اجرای این قطعه اظهار کرد: این اولین اجرای مجوز دار ماست، نه اینکه اجراهای قبلی مجوز نداشته باشد ولی خب به این شکل نبوده است. 
 
اجرای قطعه دوم با همراهی ساز ترومبون که توسط مانی مزکی نواخته می شد از قدرت بیشتری برخوردار شد. نوای این ساز به قطعه حال و هوای دیگری می بخشید. اتفاقی که در قطعه اول توسط گیتار الکتریک صورت می گرفت. قطعه سوم نوای سازدهنی را همراه داشت که آغازگر قطعه نیز بود. 
 
پس از اجرای این قطعه عمرانی با اشاره به آلبومی که سال گذشته برای کودکان منتشر کرده اند، گفت: «اتوبوس قرمز» نام آلبومی است که ما سال پیش برای کودکان کار کردیم، که اولین آلبوم رسمی ما نیز بود و اختصاص به کودکان  پیدا کرد. امروز اجازه گرفتیم یکی از قطعات آن آلبوم را برای شما اجرا کنیم. 
 
این قطعه نیز با حال و هوایی شاد به اجرا درآمد قطعه ای که مخاطب کودک داشته است ولی در این اجرا بزرگسالان را بیش از کودکان با خود همراه کرده است. دکور، صدابرداری و نورپردازی ها نقاط قوت این اجرا بود که با سبک موسیقی گروه هماهنگی داشت و نوع ترانه های انتخابی نیز ساده و کوتاه بود که در ترکیب با این نوع موسیقی موفق عمل می کرد.   
 
کنسرت با یک آنتراکت کوتاه میان دو بخش اجرا شد که در هر بخش گروه برای رهایی از یکنواختی خلاقیتی هایی را چه در زمینه موسیقی، اجرای نوازنده ها و ارتباط با یکدیگر وارد کار می کردند که مورد استقبال مخاطب قرار می گرفت. به طور مثال بازیگری که هرازچندگاهی بر روی صحنه حاضر می شد و پلاکارهایی را متناسب با حال و هوای آن لحظه اجرا به نمایش می گذاشت طنز اجرا را بالا می برد و ارتباط حاضران در سالن با گروه را بیشتر می کرد، گاهی این پلاکاردها نمایانگر عدد قطعه بود و گاه تصویری از سیگار و ... داشت.
 
اجرای ترانه های «خوشحال و شاد و خندانیم»، «آن مان نوارا، دودو اسکاچی، آنا مانا کلاچی»، «چشم چشم دو ابرو» که از ترانه های دوران کودکی نسل دهه 50 و 60 محسوب می شود نیز همراهی مخاطب را در ایجاد یک حس نوستالژی بیشتر می کرد. مخاطبی که فضای جدی را در بیرون سالن جا گذاشته و خود را برای ساعاتی با این گروه موسیقی همراه کرده است تا به موسیقی با سبک و سیاقی دیگر گوش سپارد. نوعی از موسیقی که در کوتاه مدت مخاطب را درگیر خود می کند و ممکن است با خارج شدن از سالن به کلی فراموش شود.
 
«خورشید دزد»، «مردی که لب نداشت»، «نیستی و من و سیگار و ژلوفن و چای»، «پیاده روی»، «ژوزی»، «یه روز از این وضع خطرناک»، «نرو از پیشم»، «بندر خطرناک»، «کهکشان»، «هنوز کفش قرمز پات می کنی» و «سیرک» از جمله قطعاتی بود که به اجرا در آمد.
 
بهزاد عمرانی خواننده و نوازنده گیتار، مانی مزکی نوازنده سازدهنی و ترومبون، جهانیار قربانی نوازنده گیتار الکتریک و یوکوله له، آرش عمرانی نوازنده کیبورد و آکاردئون، کیارش عمرانی نوازنده گیتار باس و بانجو، آبتین یغمائیان نوازنده درامز گروه «بمرانی» را تشکیل می دهند.  ماکان اشگواری خواننده مهمان گروه بود که در بخش دوم کنسرت به روی صحنه آمد. 
 
از عوامل این اجرا احسان رسول اف؛ تهیه کننده، سجاد افشاریان؛ مدیر هنری، مهدی حسینی؛ مدیر رسانه و اجرا، آیدا عزتی، امور مطبوعات، سیامک پورجبار؛ گرافیک، کاوه عابدین؛ صدابردار، امیرحسین دوانی؛ طراح صحنه، مسعود رنجبر شیرازی؛ طراح نور، مهرداد متجلی و حمید مهدوی؛ عکاس هستند.   
 
 
 
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن