تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820814406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماهیت جشنواره ایجاد سوال و پژوهش دردانش آموزان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: درمراسم اختتامیه جشنواره نوجوان خوارزمی منطقه 7آموزش و پرورش شهرتهران؛ ماهیت جشنواره ایجاد سوال و پژوهش دردانش آموزان است خبرگزاری پانا:محبی جشنواره خورزمی زمینه ای فراهم می كند برای كار تیمی و این لازمه رشد تفكر شادی است.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۷ خرداد ساعت 09:20

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار پانا،مراسم اختتامیه جشنواره نوجوان خوارزمی در محل خانه معلم منطقه 7 باحضور مدیركل دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، معاون آموزش متوسطه و رئیس اداره دوره متوسطه اول اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران، معاونین و كارشناسان متوسطه مناطق 19 گانه شهر تهران و دانش آموزان منتخب برگزارشد.

قربانی ضمن ارائه گزارشی از این جشنواره اعلام كرد: این جشنواره برای اولین بار در 4 محور (پژوهش، آزمایشگاه، ادبیات و دست سازه ها) برگزار شد كه در محور پژوهش 2350 اثر در محور آزمایشكاه 2470 اثر ، در محور ادبیات 1704 اثر و در محور دست سازه ها 2302 اثر به استان ارائه شده است كه از مجموع آنها 64 اثر برگزیده انتخاب و تقدیر شده اند.

 محبی مدیركل دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:  هویت دانش آموزان را باید بسازیم هویت متعادل و پیوسته هم هویت عملی، اجتماعی ، اقتصادی ، در تمامی زمینه ها كه فرد چند بعدی باشد و در محیط های مختلف به درستی عمل كند.

وی ادامه داد: این جشنواره ماهیتش علمی و تفكر كردن است و خلاقیت و كار تیمی و بروز و ظهور استعدادهاست .ماهیت جشنواره ایجاد سوال و پژوهش دردانش آموزان است . كار ما فرصت سازی و شكوفا كردن استعدادهاست.

محبی با بیان این مطلب كه تربیت شكوفایی زمینه های فطری كودكان است گفت:  تربیت ادامه راز خلقت است. ما به دنبال رشد و تعالی هویت دانش آموزان هستیم. این جشنواره جلوه ای از خلاقیت است خلاقیتی كه در وجود همه دانش آموزان به ودیعه گذاشته شده است.

محبی در قسمتی دیگر از سخنان خود گفت: مدرسه خوب مدرسه ای است كه هر دانش آموزی در قسمتی از فعالیت های آن مشاركت داشته باشد.این جشنواره ها زمینه ای فراهم می كند برای كار تیمی و لازمه رشد تفكر شادی است . نتیجه جشنواره نتیجه كار و كارآفرینی است باید دانش آموزان را آماده كار كرد فرهنگ تنبلی باید كم شود.تاكید رهبر بر اقتصاد مقاومتی در همین راستاست كه به تولید توجه شود.رویكرد این جشنوراه امسال كارآفرینی بوده است.

حسینی معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران نیز با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت :وظیفه آموزش و پرورش خلق آینده است و با تاكید بر تعامل بین مدرسه و دانش آموزان گفت: هدف این جشنواره این است كه زمینه پرسشگری را در داانش آموزان فراهم كند.

حسینی ادامه داد: محیط درسی در خیلی از كشورها تلفیقی از علم و فناوری و مهندسی وجود دارد تا زمنیه های پرسشگری و كار عملیاتی ایجاد شود و محیطی پویا فراهم شود تا تبدیل شود به نوآوری و ابتكار و یك نقطه اقتدار.

رویكرد مدرسه زمینه كاربردی كردن آنچه كه دانش آموزان فراگرفته اند را باید مهیا كند و فراگیران به یادگیری عمیق دست پیدا كنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن