تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805038380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کواکبیان:توهین‌کنندگان به رئیس جمهور حمایت می‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: کواکبیان:توهین‌کنندگان به رئیس جمهور حمایت می‌شوند
اصلاح طلبان نمی‌گویند که مدیران اصلاح‌طلب باشند؛ بلکه معتقدند همراه این دولت باشد. مدیرانی هستند که با نمایندگان مجلس مخالف دولت ارتباط دارند. اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند، وضعیت دو سال آینده دولت نگران‌کننده خواهد بود. بهتر است ترمیمی در کابینه انجام شود. اینها هشدارهای دبیرکل حزب مردم سالاری به رئیس‌جمهور در قزوین است.
به گزارش نامه نیوز، مصطفی کواکبیان در دومین سالگرد پیروزی روحانی در انتخابات خرداد 92 در نشستی که اصلاح طلبان استان قزوین به مناسبت انتخابات 24 خرداد 92 برگزار کرده بودند، گفت: انتخابات 24 خرداد سال 92، پنج پیام دارد. نخست اینکه اصلاح طلبان تا وحدت نداشته باشند به وحدت نمی‌رسند. این نتیجه مهمی بود؛ در حالی که در سال 84 تجربه تلخی داشتیم. اختلاف بوجود آمده بود و افرادی مثل آقای هاشمی و کروبی و معین ... در انتخابات ریاست جمهوری به عرصه آمده بودند که هنوز پیامدهای آن را باید تحمل کنیم.
او ادامه داد: وحدت بین اصلاح‌طلبان و فداکاری که آقای عارف در انتخابات 92 کردند. پیام مهمی برای انتخابات پیش روی مجلس است. اگر اصلاح‌طلبان لیست واحد داشته باشند، به پیروزی می‌رسند. چون اصولگرایان پایگاهی در جامعه ندارند.
نماینده مجلس هشتم به بازخوانی انتخابات در مجلس‌های پیشین پرداخت و گفت: اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم شرکت نداشتند؛ چون قهر سیاسی بود که این مساله آسیب‌زا بود، چون در زمان رای اعتماد به نجفی، وزیر پیشنهادی کابینه دولت روحانی برای آموزش و پرورش با اختلاف یک رای، وزیر نشد!
او ادامه داد: در انتخابات مجلس هشتم، اصلاح‌طلبان با یکدیگر اختلاف داشتند؛ بنابراین رایی کسب نکردند. اما انتخابات مجلس هفتم تحت تاثیر حوادث مجلس ششم قرار داشت تا آنجا که رد صلاحیت‌های گسترده باعث شد اصلاح‌طلبان، کاندیدی نداشته باشند.
کواکبیان با اظهار امیدواری به شرایط کنونی برای انتخابات گفت: خوشبختانه اکنون اصلاح‌طلبان با انتخابات قهر نیستند؛ اما اگر منطقی عمل کنیم و شورای نگهبان با رعایت حق الناس، مر قانون را عمل کند، به پیروزی می‌رسیم.
رئیس خانه احزاب معتقد است: مردم در انتخابات 92 به شعار آقای روحانی رای دادند. چون مردم از افراط و تفریط خسته شده بودند. اگر مردم می‌خواستند همان رویه گذشته ادامه داشته باشد به سعید جلیلی رای می‌دادند؛ اما رای 4 میلیونی به او نشان داد که مردم خواهان ادامه چنین روندی نیستند.
به گفته او «موازین دینی و شرعی و تجربه انقلاب اسلامی نشان داده که افراط و تفریط جواب نمی‌دهد؛ البته افراطیون دست بردار نیستند.»
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در توضیح بیشتر به واقعه شیراز اشاره کرد و گفت: در دولت فعلی، استاندار شیراز به جای آنکه افراطیون سازمان‌دهی شده را سرجای خود بنشاند علی مطهری نماینده مجلس را به تهران برمی‌گرداند! بنابراین مشخص است که این استاندار دولت اعتدالی نیست. زمانی که مجوز سخنرانی صادر می‌شود، باید موظف به تامین امنیت باشند.
اشاره این نماینده پیشین مجلس به واقعه شیراز است زمانی که علی مطهری به دعوت از دانشجویان برای سخنرانی در دانشگاه شیراز دعوت شده بود، اما باضرب و شتم افراطیون مواجه شد.
او همچنین به رفتار تندروها در زمان سخنرانی رئیس جمهور در صحن امام(ره) هم پرداخت و گفت: افراطیون هنگام سخنرانی دکتر روحانی شعار مرگ بر منافق سر می‌دهند. این در حالی است که رئیس جمهور در زمان شاه در مسجد ارک، لقب "امام" را برای امام خمینی برگزیدند. مگر امکان دارد که به همین راحتی به رئیس جمهور توهین شود؟! قطعا این افراد از جایی حمایت می‌شوند.
به گفته دبیرکل حزب مردمسالاری «با وجود گذشته نزدیک به دو سال از شعار اعتدال، افراطیون هنوز وجود دارند؛ افراطیونی که در مجلس هم حضور دارند و ان. پی. تی را ام.پی. تی می‌نویسند! دلواپسان در مجلس امضاء جعل می‌کنند تا مذاکرات متوقف شود. آیا این اخلاق شرعی است؟!"
اشاره نماینده پیشین مجلس به اقدام نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری برمی‌گردد که در ظاهر نامه‌ای در جهت حمایت از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات هسته‌ای تهیه کرده که نمایندگان مجلس هم امضا کرده‌ بودند؛ اما زمانی که طرح یاد شده با 80 امضا در جلسه علنی تقدیم هیات رییسه شد، بسیاری از نمایندگان تعجب کرده بودند؛ چون نامه به طرح دو فوریتی برای توقف مذاکرات هسته‌ای تبدیل شده؛ طرحی که آن‌ها اصلا امضا نکرده بودند! اما با وجود جعل امضاء، هیات رئیسه این طرح را رد کرده بود.
او ریشه این تقلب را مربوط به دولت گذشته دانست؛ آنجا که به گفته او «دولت احمدی‌نژاد، مساله دور زدن قانون را رواج داد. هر کسی که قانون را زیرپا می‌گذاشت در دولت گذشته جایگاه به دست می‌آورد. دولتی که خود را پاک‌ترین دولت معرفی می‌کرد، اکنون دو معاون آن در زندان هستند. وقتی قانونی را که شورای نگهبان تایید کرده بود، احمدی‌نژاد مدعی می‌شد که از آنجایی که پاسدار قانون اساسی است، تشخیص می دهد این مصوبه خلاف قانون اساسی است؛ البته عکس قضیه هم بود؛ یعنی آیین‌‌نامه‌هایی را دولت برخلاف قانون تصویب می‌کرد.
رئیس خانه احزاب با اشاره به مصداق‌های بی‌قانونی دولت گذشته گفت: بابک زنجانی هم در این دوران شکل گرفت که قرار بود تحریم‌ها را با فروش نفت دور بزند؛ اما مشخص نشد او با 11 هزار میلیارد تومان پول حاصل از فروش نفت که چه کرد. قوه قضاییه تنها توانست 5 میلیارد تومان را بدست آورد و هنوز 6 میلیارد تومان آن مشخص نیست که کجاست!»
نماینده مجلس هشتم بر این باور است که اگر عدالتی وجود دارد باید احمدی‌نژاد محاکمه شود. در یک روز با نامه‌ای از مشایی، مسئول دفتر وقت ریاست جمهوری به بانک قید می‌کند با دستور رئیس جمهور صدها میلیارد به امیر منصور آریا پول پرداخت شود و فردای همان روز هم چنین پولی واریز می‌شود. مگر رئیس بانک مرکزی می‌تواند بدون دستور رئیس جمهوری، چنین مبلغی واریز کند؟!
امیرمنصور آریا در دولت احمدی‌نژاد به اختلاس 3 هزار میلیارد تومان متهم شد که گفته می‌شود بزرگ‌ترین اختلاس تاریخ ایران بوده ‌است. او سرانجام پس از صدور رای دادگاه در بامداد سوم خرداد 93 اعدام شد و خاوری، مدیرکل بانک ملی هم در این اختلاس مشارکت داشته که به کانادا فرار کرد.
کواکبیان به برداشت بی‌حساب دولت گذشته از خزانه برای پرداخت یارانه و طرح مسکن مهر هم پرداخت که یکی از عوامل افزایش تورم در کشور بوده است.
این فعال سیاسی، تعامل با کشورهای دیگر را پیام دیگر انتخابات ریاست جمهوری سال 92 دانست. او گفت: ما باید به حقوق هسته‌ای خود با شیوه درست و معقولانه دست پیدا کنیم؛ اما در دولت گذشته با بی‌تدبیری، 7 قطعنامه تحریم بر علیه کشور صادر شد؛ قطعنامه‌هایی که احمدی‌نژاد مدعی بود کاغذپاره هستند.
او خطاب به مخالفان مذاکرات هسته‌ای گفت: آقایان دلواپس! زمانی که چنین قطعنامه‌های ظالمانه‌ای صادر می‌شد، چرا مخالفت نکردید؟!
رئیس خانه احزاب تاکید کرد که قطعا دهم تیرماه توافق هسته‌ای انجام می‌گیرد؛ البته با اجازه رهبری و حفظ چارچوب‌ها خارج از پروتکل هسته‌ای بازدید نظامی انجام نمی‌گیرد.
این فعال سیاسی، آخرین دستاورد انتخابات 24 خرداد 92 را حل و فصل معیشت مردم عنوان کرد. او تاکید کرد: هنوز مشکلات بر طرف نشده است؛ اما آرامش و ثبات نسبی در بازار وجود دارد و از افزایش قیمت لحظه‌ای دولت گذشته خبری نیست.
او ادامه داد: البته تورم کاهش پیدا کرده است؛ ولی حل کامل مسایل اقتصادی بخشی از آن به مذاکرات هسته‌ای و بخشی هم به تلاش دولت بستگی دارد. هرچند مجلس باید با توجه بیشتر، این مسیر را ریل‌گذاری کند.
سخنان پایانی این فعال سیاسی، خطاب به رئیس جمهور بود. او با گلایه گفت: آقای روحانی! هنوز مدیرانی در دولت وجود دارد که حامی احمدی‌نژاد هستند. مردم از شما انتظار دارند. اصلاح‌طلبان نمی‌گویند که مدیران اصلاح‌طلب باشند؛ بلکه معتقدند همراه این دولت باشد. در حال حاضر مدیرانی هستند که با نمایندگان مجلس مخالف دولت ارتباط دارند. اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند، دو سال آینده شرایط دولت نگران‌کننده خواهد بود؛ چون ممکن است بدنه اجتماعی خود را از دست بدهد. بهتر است ترمیمی در کابینه انجام شود. آقای روحانی می‌گوید شورای امنیت ملی، مصوبه‌ای برای ممنوع‌التصویری ندارد و دروغ است؛ اما این کافی نیست و باید به وعده اجرای حقوق شهروندی خود پایبند باشد. دولت باید به این نکته توجه کند که با کمک اصلاح‌طلبان در این انتخابات پیروز شده است و آنان را دلسرد نکند!
کواکبیان اظهار امیدواری کرد اصلاح‌طلبان با وحدت در انتخابات مجلس هفتم اسفندماه حماسه بیافرینند.



۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن