تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813131898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فضای داخلی و زندگی روزمره شهری


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: فضای داخلی و زندگی روزمره شهری خبرگزاری پانا: دهمین نشست از مجموعه نشست‌های «هنر و زندگی روزمره شهری» به نسبت میان «طراحی فضاهای داخلی و زندگی روزمره » خواهد پرداخت.
۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ خرداد ساعت 13:22

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، این نشست پژوهشی که با همت معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران و همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می‌شود تلاش می‌کند فضاهای داخلی و چیدمان را از منظر نظریه‌های مصرف در جامعه ایرانی بررسی کند. در بخش نظریه شایسته مدنی به «جامعه‌شناسی مصرف: خانه و طراحی داخلی» می‌پردازد.  چرا که امروزه جنبه مهمی از مصرف به حوزه خانه؛ اشیای درون آن و نحوه طراحی و چیدمان فضاهای داخلی در زندگی روزمره شهری معطوف است. در بخش مطالعه این نشست شیما شصتی به «اغتشاش در شکل مسکن: اقتصاد یا فرهنگ؟ (تبیینی جامعه‌شناختی/ فرهنگی از وضعیت کنونی معماری مسکونی شهر تهران)» خواهد پرداخت.  هدف اصلی این بخش بررسی تأثیر جنبه‌های فرهنگی زیست شهری/ شهروندی بر جنبه‌های معمارانه اعم از شکل مسکن، دکوراسیون داخلی و نوع مبلمان در زندگی روزمره ایرانی است.

در بخش تجربه نیز سارا غفوری طراح و معمار به تجربه خویش از «جان‌بخشی به فضا در دو زاویة زندگی» اشاره خواهد کرد. غفوری در این بخش به دو تجربه متفاوت خود از تغییر فضای داخلی می‌پردازد. نخست چالش‌های چگونگی تغییر خانه‌ای ساخته شده در دهه 40 که به تناسب نیازهای افراد درون خانه نیازمند تغییراتی در فضای داخلی آن است و دومی تغییر فضاها در یک آپارتمان برای خانواده‌ای سه نفره  که به اجبار در آن سکونت داشتند و راه حل‌های طراحانه برای این موضوع؛ اشاره خواهد کرد.

نشست فضاهای داخلی و زندگی روزمره شهری چهارشنبه 27 خرداد از ساعت 17 الی 19 در تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن