تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820117829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

˝فانی˝ در زمینه پرداخت مطالبات فرهنگیان شایسته تشویق است نه استیضاح


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: جهانگیری در کنگره پرسش مهر ریاست جمهوری مطرح کرد؛ ˝فانی˝ در زمینه پرداخت مطالبات فرهنگیان شایسته تشویق است نه استیضاح خبرگزاری پانا: معاون اول رئیس جمهور از پیش بینی تخصیص 3 هزار و 500 میلیارد تومان بار مالی برای رتبه بندی معلمان در سال آینده خبر داد و افزود: ما تصمیم گرفتیم برخی از مطالبات فرهنگیان از سال های گذشته را پرداخت کنیم. انصاف نیست که با وجود این اقدامات وزیر استیضاح شود، بلکه وزیر آموزش و پرورش باید برای این اقدامات حتی تشویق هم شود، هرچند باید به دنبال منابع جدیدی باشیم تا مشکلات این وزارتخانه را مرتفع کنیم.
۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ خرداد ساعت 12:56

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ضمن حضور در کنگره ملی پرسش مهر که با حضور محمدرضا صادق مشاور رسانه ای رئیس جمهور، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و علی اکبرزاده دبیر ستاد و جمعی خانواده های دانش آموزان و فرهنگیان آموزش و پرورش صبح امروز در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه روزه و صیام و ماه مهمانی خدا به میهمانان گفت: امیدوارم خداوند تبارک و تعالی توفیق بهره مندی از ماه مبارک رمضان و شبهای قدر را نصیبمان کند. وی افزود: مسلمانان جهان در افغانستان، پاکستان، سوریه، یمن و کشورهای مختلف در سطح دنیا با مشکلات زیادی رو به رو هستند و امیدواریم خداوند در جهت حل این مشکلات به آنان کمک کند. همچنین امیدواریم خداوند کمک کند تا گره از کار کشور، دولت و مردم ایران باز شود.
 
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سالگرد انتخابات ریاست جمهوری در 24 خرداد بیان کرد: با توجه به آن که در این ایام هستیم و چون درسال های 90 تا 92 کشور دچار تحریم های ظالمانه شد و متاسفانه در داخل به دلیل ندانم کاری و سوء مدیریت شرایط اقتصادی کشور با مشکل رو به رو شد و شرایط اقتصادی به صورت لحظه ای تغییر می کرد، نقشی که دولت باید برای بازگرداندن ثبات و آرامش می داشت، نتوانست ایفا کند و متاسفانه مردم به مدیران کشور بی اعتماد شده بودند.
 
جهانگیری ادامه داد: اما گره به دست خود مردم گشوده شد. تا الان علاوه بر عنایات الهی یک موضوع کلیدی این است که در مواقع سخت مردم به خوبی نقش آفرینی کرده اند و ما که نمونه آن را در زمان جنگ نیز داشتیم و مردم یک صحنه جدید را به عرصه نمایش گذاشتند.
 
وی ضمن ابراز امیدواری به آینده کشور عنوان کرد: ما حرکت اعتدالی را در داخل و خارج پیش می گیریم و با دنیا با تعامل درصدد حل مشکلات خواهیم بود. نتیجه حرکت 24 خرداد به طور طبیعی این است که در عرصه بین المللی دیگر کسی با زبان تهدید با ملت ما صحبت نمی کند و زبان دنیا با ما زبان تکریم است، چرا که می دانند ملت در مقابل تهدیدها می ایستد. باید با زبان منطق با ملت صحبت کنند و ملت ایران نیز با منطق خود حق خود را به کرسی می نشاند.
 
اقدام اساسی این دولت حرکت در چهارچوب قانون است
 
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر این که اقدام اساسی این دولت حرکت در چهارچوب قانون است، عنوان کرد: هیچ کس نباید خود را فراتر از قانون بداند و همه باید در چهارچوب قانون عمل کنند. رئیس جمهور به عنوان مسئول اجرا و حراست از قانون اساسی در چهار چوب قانون عمل می کند و همه مسئولان باید از قانون دفاع کنند.
 
جهانگیری با بیان این که در سال های گذشته بیشترین اتکای بودجه ما به فروش نفت بود، اظهار کرد: گاهی قیمت هر بشکه نفت 20 تا 30 درصد کاهش پیدا می کرد و این مسئله در بودجه تاثیر می گذاشت، لذا اگر دولت قادر باشد اثر آن را بر زندگی مردم کم کند، مردم احساس خواهند کرد دولت تصمیم های دقیق می گیرد و با تدبیر اقدام می کند. مردم می بینند جایی برای آن ها با تدبیر و دقت تصمیم گیری می شود، البته مدعی نیستیم که همه مشکلات را حل کرده ایم، اما اقدامات اصولی را پایه گذاری کرده ایم.
 
وی با بیان این که امروز در جمع عزیزانی هستیم که فرهنگ و آینده کشور در اختیار آن هاست، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید بر اساس آینده، کشور را تنظیم کند. این وزارتخانه یکی از اصلی ترین نهادهای کشور است که تقریبا همه خانواده های کشور با آن ارتباطند. این دولت تلاش داشت تا از نیروهای داخلی آموزش و پرورش، وزیری برای این وزارتخانه را انتخاب کنند که به مسائل آموزش و پرورش به خوبی آشنا باشد. البته دو نفر توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند که نفر اول دکتر نجفی بود که مجلس به وی رای اعتماد نداد و بلافاصله رئیس جمهور دکتر فانی را انتخاب و معرفی کردند و در این دو سال، کارهای بزرگی در وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت. حتی گاهی برخی از برنامه های محوری که توسط دکتر فانی در جلسات مطرح می شد، مورد تقدیر اعضای هیات دولت قرار می گرفت چرا که برنامه ای بود و کسی پیش بینی انجام آن را به سبب دشواری نمی کرد.
 
تلاش دولت در تخصیص اعتبارات به وزارت آموزش و پرورش
 
معاون اول رئیس جمهور در ادامه ضمن بیان این که دولت در تخصیص اعتبارات به وزارت آموزش و پرورش تلاش زیادی کرده است، تصریح کرد: ما تلاش کردیم تا آموزش و پرورش از ناحیه اعتبارات، خوب رسیدگی کنیم باید توجه شود که بزرگت رین مرجع درآمد ما نفت است. تقریبا تا سال 89 و 90 ما روزانه دو میلیون و 300 هزار بشکه نفت را صادر می کردیم که به خزانه دولت تقدیم می شد. قیمت هر بشکه نفت در آن سال ها بین 120 تا 140 دلار بود، اما زمانی که ما دولت را تحویل گرفتیم صادرات ما به دلیل تحریم های ظالمانه به یک میلیون بشکه تقلیل یافت و قیمت هر بشکه نفت در سال 92 و بخشی از سال 93 بین 103 تا 110 دلار بود که از اوایل سال 93 با کاهش جدی هر بشکه نفت را حدود 50 دلار می فروختیم و بنابر این درامد دولت همین گونه و بر همین منوال کاهش یافت.
 
وی ادامه داد: همچنین در سال 92 به جای آن که بودجه این سال تا اسفند 91 به تصویب مجلس و شورای اسلامی برسد، در تیر ماه 92 تصویب شد که این به خودی خود یک رکورد محسوب می شود. در این بودجه 14 هزار و 700 میلیارد تومان بودجه به وزارت آموزش و پرورش اختصاص داده شده بود که البته ما تا آخر آن سال، 15 هزار و 700 میلیارد تومان به این وزارتخانه پرداخت کردیم. همچنین در سال 93 پرداختی ما به آموزش و پرورش 20 هزار میلیارد تومان بود و رقم پیشنهادی ما برای بودجه آموزش و پرورش در سال 1394 بیست و پنج هزار میلیارد تومان است.
 
معاون اول رئیس جمهور در ادامه اظهارات خود با اشاره به موضوع مهم دیگری که به مسئله آب بر می گردد، عنوان کرد: وقتی "آب" مورد سوال پرسش مهر قرار می گیرد، یعنی رئیس جمهور می خواهد این موضوع را به خانواده ها ببرد و آن ها را با آن درگیر کند که یک چالش جدی با نام " آب " وجود دارد. امروز آثار کمبود منابع آب را بخش وسیعی از کشور لمس می کند، همچنین آثار غیرمستقیم آن از لحاظ مسائل زیست محیطی و توسعه پایدار در کشور محسوس است. هر کس که نگران آینده کشور باشد باید بداند که آب مسئله بزرگی است.
 
جهانگیری تهدید ریزگردها، خشک شدن باغات وسیع، خشک شدن قنات ها و... را از جمله مشکلات زیست محیطی کشور خواند و گفت: این مسائل ما را وادار می کند که به تامین آب شرب، آب بخش صنعت و آب کشاورزی به طور جدی فکر کنیم.
 
وی تصریح کرد: این که تحریم ها روی آب آشامیدنی مردم اثر گذاشته درست است. برخی فکر می کنند آب از چاه و قنات گرفته می شود و به همین دلیل از این جمله سواستفاده کرده و کنایه و لطمه به دولت می زنند در حالی که ایم موضوع به این سادگی نیست ، به طور مثال برای تامین آب شرب شهری مثل تهران که 5 سد اطراف آن زده شده و ده ها کیلومتر لوله کشی از چاه آن صورت گرفته و آب به تهران رسانده می شود.
 
وی ادامه داد: در شهری مثل اصفهان 50 تونل حفر شد و احداث برخی از آن ها تا 23 سال به طول انجامیده، تا بتوانند آب کارون را برای تامین آب شرب به این منطقه برسانند. ما حتی برای تامین آب بخش وسیعی از کشور مجبوریم آب خلیج فارس و دریای عمان را به سمت کویر بکشانیم که این آب باید نمکزدایی بشود.
 
وی با تاکید بر این که توان عملی کشور در حدی است که می تواند حتی با ورود لجاجت دنیا در مسیر درست حرکت کند، عنوان کرد: نباید این کارها و این قبیل اقدامات را کوچک شمرد. سال گذشته 6 هزار و 300 روستای کشور آب شرب نداشتند و باید با تانکر به این مناطق آب رسانده می شد و کیفیت آب هم مسئله دیگری است که باید رسوب زدایی شده و همچنین فلزات سنگین از آب خارج شود که هر کدام از این کارها نیازمند پشتوانه علمی و فنی است.
 
در تلاشیم تحریم ها برداشته شود
 
جهانگیری با بیان این که غرب در اعمال تحریم ها به نوعی عمل کرد تا زندگی مردم را تحت فشار قرار دهد، گفت: آن ها با این اقدام می خواستند تا مردم از حمایت کردن نظام عقب نشینی کنند و خدا را شکر می کنم که در این بحث ها خوب عمل شد. حتی خاطرم هست که ذخیره گندم در یکی از استان ها به سه روز رسید، اما امروز برای استان هایمان به اندازه 200 روز گندم ذخیره داریم.
 
معاون اول رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: تلاش ما بر آن است که تحریم ها برداشته شود و رئیس جمهور و مقام معظم رهبری نیز با اعتماد به تیم مذاکره کننده حمایت خود را از آن ها اعلام کرده اند. امیدوارم دانش و توانایی شما به عنوان یک سرمایه در اختیار دولت قرار گیرد و دولت دراین صورت قادر خواهد بود تا مشکلات را به نحو مطلوب برطرف کند.
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن