تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804130472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش جهانگیری از ذخایر کالاهای اساسی |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: گزارش جهانگیری از ذخایر کالاهای اساسی
معاون اول رئیس جمهور گفت: از نظر ذخایر کالاهای اساسی در کشور هیچ مشکلی نداریم.
کد خبر: ۵۰۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ - 15 June 2015


معاون اول رئیس جمهور گفت: از نظر ذخایر کالاهای اساسی در کشور هیچ مشکلی نداریم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اسحاق جهانگیری گفت: در سال 1392 که این دولت را تحویل گرفتیم وضع کشور از نظر ذخایر کالاهای اساسی چندان مطلوب نبود و برای مثال در یکی از استان‌ها فقط به اندازه سه روز ذخیره گندم داشتیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در این دو سال در این زمینه دولت عملکرد خوبی داشته است و هم‌اکنون برای مثال 200 روز ذخیره گندم داریم.

جهانگیری گفت: این در حالی است که در کنار این اقدامات در حال مذاکره با دنیا هستیم تا بتوانیم تحریم‌های ظالمانه ای را که بر کشور تحمیل شده است برطرف کنیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: متأسفانه غربی‌ها به علت اینکه کور عمل کرده اند برای اعمال فشار به کشور، بر جاهایی دست گذاشته‌اند که مستقیم روی مردم و زندگی آنها فشار ایجاد و زندگی مردم را با مشکل روبه‌رو کرده اما در عین حال دولت تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن اثر این فشارها انجام داده است و خواهد داد.

جهانگیری همچنین گفت: در سال 1392 در نتیجه چند سال سو‌ء‌مدیریت و ندانم‌کاری، کشور و ملت با مشکلات زیادی روبه‌رو شده بودند اگرچه همچون همیشه با نقش‌آفرینی مؤثر و به‌هنگام مردم در کشور امیدواری ایجاد شد.

وی افزود: نتیجه این حضور تعیین‌کننده مردم در سال 1392، این است که می بینیم امروز در فضای بین‌المللی دیگر کسی با ایران با زبان تهدید حرف نمی زند بلکه با زبان تکریم، احترام و منطق با ملت ایران سخن می‌گوید و حتماً این ملت با منطق قوی خود حرف خود را به کرسی می‌نشاند.

وی گفت: مهم‌ترین اقدام دولت یازدهم در دو سال گذشته این بود که به قانون بازگشت و حس دولتداری در ملت نیز تقویت شد و مردم حس می‌کنند دولتی دارند که با تدبیر می‌تواند مشکلات کشور را حل کند.

جهانگیری افزود: تلاش کرده ایم که حس دولتداری را در مردم تقویت کنیم اگر چه مدعی هم نیستیم که توانسته‌ایم همه مشکلات را حل کنیم اما واقعاً تلاش کرده‌ایم که بر مدیریت کشور اصولی را حاکم کنیم که قابل دفاع باشد.

وی همچنین به اهمیت بالای آموزش و پرورش و فرهنگیان و معلمان برای کشور اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش پایه و اساس آینده کشور را ترسیم می کند و از اصلی‌ترین نهادهای کشور است که کار فرهنگسازی و تربیت نیروی انسانی را برعهده دارد.

جهانگیری افزود: دولت تلاش کرده است که از همه ظرفیت‌های خود برای تقویت آموزش و پرورش  استفاده کند و ازجمله فردی توانمند و باسابقه از داخل خود آموزش و پرورش را برای تصدی این وزارتخانه تعیین و معرفی کرد.

در این مراسم با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش، به خانم سارا اسدی دانش‌آموز برگزیده زنجانی، آقای شعبانعلی یازرلو از استان گلستان، خانم ثریا خلیل خیامی از استان اردبیل و آقای محمد رستمی از تهران به عنوان افراد برگزیده پرسش پانزدهم مهر جایزه و تندیس داده شد.

تاثیر تحریم ها روی آب آشامیدنی درست است

معاون اول رئیس جمهور گفت: اینکه می گویند تحریم‌ها روی آب آشامیدنی مردم هم تأثیر گذاشته کاملاً درست است.وی با بیان اینکه آب یک مسئله اصلی در ایران است افزود: وقتی می گوییم تحریم‌ها روی آب آشامیدنی مردم هم تأثیر گذاشته است می گویند کجا تحریم‌ها می تواند روی آب خوردن مردم تأثیر بگذارد و شروع به کنایه می‌کنند.

وی اضافه کرد: این درحالی است که تأمین آب آشامیدنی یک شهر مانند تهران نیازمند ده‌ها کار مطالعاتی، مهندسی و عمرانی است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در شهری مانند اصفهان برای تأمین آب آشامیدنی مردم پنج تونل حفر شده است و حتی کار حفر یک تونل از 23 سال پیش ادامه دارد و تلاش می شود تا این تونل بخشی از آب رود کارون را برای شرب به اصفهان منتقل کنند.

جهانگیری افزود: ساز و کار انتقال آب آشامیدنی از پیچیده‌ترین فناوری‌های دنیاست.

وی گفت: هم اکنون دشت‌های وسیعی در کشور به خاطر کمبود آب درحال نشست است و کشاورزی و باغداری در معرض خطر جدی از بین رفتن قرار دارد و حتماً باید در زمینه مدیریت منابع آب و نیز مدیریت مصرف آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی فکر جدی کنیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: اینکه رئیس جمهور در سال 1393 پرسش مهر 15 را به معضل آب اختصاص داد به علت اهتمام ویژه دولت برای مدیریت منابع و مصرف آب است.

جهانگیری گفت: بخش عمده ای از شرق کشور به طور جدی نیازمند تأمین آب از منابع خارج از منطقه است و باید از خلیج فارس و دریای عمان به این مناطق آب منتقل شود که این کار نیازمند فناوری‌های پیشرفته‌ای برای انتقال، شیرین‌سازی،‌ نمک‌زدایی و تصفیه آب است.

وی تصریح کرد: برای هر یک از این طرح‌ها و برنامه‌های تأمین آب آشامیدنی مردم، دنیا قادر است مشکل ایجاد کند اگرچه توان مهندسی، صنعتی و عمرانی کشور در حدی است که قادر است حتی درصورت لجاجت و ادامه تحریم‌ها از پس این مشکلات برآید.

معاون اول رئیس جمهور گفت: با این حال اما وقتی از تأمین آب شرب مردم حرف زده می‌شود برخی فکر نکنند که تأمین آن کار بسیار ساده ای است.

جهانگیری افزود: سال گذشته 6600 روستای کشور آب آشامیدنی نداشتند و مجبور شدیم با تانکر به آنها آبرسانی کنیم.

آقای فانی باید تقدیر شود ، نه استیضاح

معاون اول رئیس جمهور در ادامه گفت: این انصاف نیست که وزیر آموزش و پرورش با این همه اقدامات مثبت در دو سال اخیر استیضاح شود.

اسحاق جهانگیری افزود: خوشبختانه در دو سال اخیر در آموزش و پرورش اقدامات بزرگ و ارزشمندی صورت گرفت.

وی گفت: گاهی در جلسات هیئت دولت وقتی آقای فانی اقداماتش در آموزش و پرورش را توضیح می داد باعث تحسین مسئولان دستگاه‌های مختلف می شد و در این دو سال از جمله تلاش شد که با وجود مشکلات گسترده، اعتبارات مالی به بهترین شکل به آموزش و پرورش برسد.

جهانگیری افزود: باید با توجه به اقدامات مثبت آقای فانی، به جای استیضاح، وی را مورد تقدیر قرار دهند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مشکلات ناشی از کاهش قیمت نفت و نیز کاهش فروش روزانه نفت خام ایران در سال‌های اخیر گفت: به علت این مشکلات، به طور طبیعی درآمد کشور تقریباً یک چهارم شده اما با این حال دولت یازدهم در این دو سال به طور پیوسته بودجه آموزش و پرورش را افزایش داده است.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن